5È: SORTIDA AL MUSEU DE BADALONA
El passat dijous 14 de març els nens i nenes de 5è, vam anar al museu de Badalona a veure les restes romanes i com eren les ciutats romanes a l’edat antiga.
La guia, la Meritxell, ens va portar per tot el museu i ens va ensenyar les termes, els carrers, les domus i insules… També vam anar a la Casa dels Dofins, una domus d’una família patricia, és a dir, adinerada.
Vam aprendre un munt de coses com: com i on vivien, què menjaven, on es banyaven i una cosa molt curiosa dels romans és que sempre pensem que eren molt nets, pero en veritat els romans només es banyaven una vegada cada 9 dies, perquè per a ells una setmana eren 9 dies. Per a ells era molt important estar sempre nets, com la guia ens deia “antes muertos que sencillos”, i per això anaven a les termes, que es dividien en tres cambres de diferents temperatures.
Va ser una sortida molt interessant!!!
Neus i Oliver
Comentaris recents