Anem de compres

IMG_4116 (FILEminimizer) (FILEminimizer)

Avui al matí hem jugat a comprar a la classe amb diners de mentida. Hem utilitzat canvi i bitllets de 5, 10 i 20€.

Els preus de les coses que compràvem ens els hem inventat nosaltres i els hem escrit en etiquetes i les hem enganxat als productes. Hem anat fent torns dels botiguers i els clients. Ens ha agradat molt i esperem que ho fem un altre dia.

L’Univers

Ahir vam començar a fer un mapa conceptual del Univers.

Vam escriure les preguntes i les respostes i les que encara no sabíem les vam buscar a internet amb el portàtils.

Ruth i Vanessa

IMG_4103 (FILEminimizer)

Sant Jordi

Avui es Sant Jordi i els alumnes de la escola hem llegit poemes, contes i els d’educació infantil han cantat una cançó.

Després de l´hora del pati hem fet mandales i coses de Sant Jordi per decorar la sala.

Per la tarda vendrem llibres i farem parades a la sala.

 

Monica, Vanessa, Joana i Farners

 

 

 

 

 

 

 

 

Recordant la setmana de la ciència

La setmana passada va ser la setmana de la ciència i aquesta tarda hem estat recordant alguns dels experiments i per grups hem redactat les nostres explicacions dels experiments que més recordem.

Com separar la clara i el rovell?

Per fer aquest experiment necessitem: dos ous, una ampolla de plàstic i un plat. Trenquem els ous sobre el plat i amb l´ampolla  apretem i quan tingueu el rovell dins l´ampolla gireu l´ampolla i veureu el rovell dins l´ampolla.

Monica i Jacme

La densitat

Per fer aquest experiment necessitem:

– Aigua amb colorant, alcohol, mel, sabó, oli i un recipient alt.

Primer ficarem la mel al recipient, desprès posarem sabó, l’aigua amb colorant, l’oli i l’alcohol. Les coses que són més líquides es quedaran a dalt i les que són més denses a baix.

Ruth i Joana

 

Setmana de la ciència

Bon dia,

Gràcies pels comentaris i perdoneu que haguem tardat tant en publicar-los (encara estem agafant el ritme).

Ahir, després d’un parell d’experiències amb l’electricitat estàtica i aconseguir fer flotar agulles de cosir sobre l’aigua durant el matí; a la tarda vam iniciar un repte relacionat amb l’aire.

Observant com girava una espiral de paper sobre una olla d’aigua bullint vam veure que l’aire pot fer força contra els objectes i que la forma d’aquests determina l’efecte d’aquesta força. Tenint en compte aquestes premisses vaig facilitar a cada alumne un retall de bossa de plàstic d’uns 20×20 cm aproximadament i 4 retalls de llana i els vaig presentar el repte:

 

 

– Amb el material que teniu hem d’aconseguir fer el millor paracaigudes que puguem. El paracaigudes el provarem amb un “click” dels que tenim a l’aula.

El procés posterior va ser el següent:

– Vam acabar triant 3 figures geomètriques: el triangle, el cercle i el rectangle.

– 2 infants s’encarregaven de cada figura geomètrica i es van posar d’acord en com farien la seva versió per tal de tenir triangles, cercles i rectangles diferents que ens permetessin veure si a més de la forma general hi havia alguna altra característica que afectés a la efectivitat del paracaigudes. Durant el procés alguns van tenir idees interessants per millorar els seus dissenys.

IMG_3694 (FILEminimizer) IMG_3693 (FILEminimizer) IMG_3692 (FILEminimizer) IMG_3691 (FILEminimizer) IMG_3690 (FILEminimizer) IMG_3688 (FILEminimizer)

– Decidir quants trossos de llana havien de fer servir, en quins punts del plàstic era millor enganxar-los i aconseguir fer els nusos en els punts adequats va ser tot un repte!

– El mateix dilluns a la tarda, després de tanta feina, no volíem marxar sense posar a prova les nostres creacions, així que vam anar al pati i prenent com a punt de llançament la part superior de les escales exteriors d’accés el primer pis de l’escola vam començar les proves.

– Primer una prova de control per veure quant temps tardava el Click sense paracaigudes

– Vam tenir temps de fer un únic llançament i vam adonar-nos que necessitaríem fer-ne alguns més per tal de tenir uns resultats més encertats.

– Avui dimarts hem fet aquests llançaments afegint un paracaigudes fet per mi amb el retall sencer de plàstic i que ens serveix com una referència adicional.

– Les diferents formes ens fan molt difícil poder comparar les mides dels diferents paracaigudes, així que el que hem fet ha sigut calcar els paracaigudes sobre papers quadriculats i contar quants quadrats sencers ocupava cada paracaigudes.

– Ha sigut molt interessant veure com aquestes ments inquietes s’han posat les piles per aconseguir resultats correctes i s’han ajudat entre elles amb paciència, dedicació i respecte fins que tots han arribat a un resultat que hem anotat en una taula a la pissarra.IMG_3695 (FILEminimizer)

 D’esquerra a dreta hi figuren els noms dels infants, l’esquema del paracaigudes que ha dissenyat (les creuetes són els punts on han fixat les tires de llana), T1, T2 i T3 són els temps que ha obtingut aquell disseny en les respectives tirades, TM és el temps mitjà (part que he calculat jo sense intervenció seva de moment) i l’àrea de cada disseny (que ha calculat cada infant).

Si us hi fixeu veureu que hi ha alguna cosa que no és correcte a les àrees. Aquesta tarda intentarem trobar-la amb els infants i corregir-la.

 

Dimecres 26 de març de 2014

L’Encarna ens ha portat un dragó que se l’estan menjant els cucs. Fa una mica d’angúnia perquè els cucs es velluguen, li surten per la boca i sembla que sigui el dragó el que es velluga. Si sou sensibles no mireu les fotos!!

També ens hem trobat una paparra a una motxilla. L’hem mirat amb la lupa binocular i després el Miquel li ha tallat el cap.

Quan miravem la paparra hem vist:

– Hem vist que s’assemblava als escorpins perquè tenia 8 potes.

– Li hem vist com uns pels blancs al final de les potes. Creiem que serveixen per enfilar-se als llocs.

– Hem vist que tenia com un dibuix a “l’esquena”

– Les potes eren vermelles

– La seva boca s’assembla a la de les formígues.

Ara anem a mirar el dragó i fer algunes fotos. Tenim un dubte:

– Com han arribat les larves al dragó?

Tenim diferents idees.

a) Una és que el dragó les ha agafat d’allà on ha anat.

b) El dragó s’ha menjat una mosca i aquesta ha post ous.

c) El dragó estava a algun lloc i un escarabat ha post els ous aprop d’on hi havia el dragó i les larves hi han pujat.

d) El dragó es volia menjar les larves i aquestes li han pujat a sobre.

Creieu que estava viu quan va passar aixó de les larves?

– No

Doncs com ha estat? Creiem que serà la opció b) o la c)

Creieu que hi ha alguna manera que ho poguem descobrir?

– Podem preguntar als de 3r i 4t a veure si ens poden dir d’alguna cosa que recordin d’on l’han trobat .

– També podem aguantar uns dies a veure si fan la pupa i es tornen adults i veiem quin animal és.

 

Observem_Larves_dragó_descomposició (1) (FILEminimizer)Observem_Larves_dragó_descomposició (5) (FILEminimizer)Observem_Larves_dragó_descomposició (4) (FILEminimizer)Observem_Larves_dragó_descomposició (9) (FILEminimizer)   Observem_Larves_dragó_descomposició (7) (FILEminimizer) Observem_Larves_dragó_descomposició (8) (FILEminimizer)

 

Encara no tenim conclusions, però hem vist el que semblen els intestins de les larves i el que diríem que són venes. Ja veurem si descobrim què són!

 

Text d’elaboració conjunta escrit per Miquel

Coneixem la tortuga d’en Hans

La relació amb un llibre comença abans i tot d’obrir-lo. Les tapes i els títols contenen informació que vulguem o no ens suggereixen idees i sensacions. Avui hem conegut “La tortuga d’en Hans”que serà el nostre llibre de lectura i avui n’hem vist la tapa.

Hem fet un escrit del conte que ens imaginem a partir del nom i la tapa i aquests són els resultats:

Vanessa:   Una tortuga que està enamorada i que viu sota del mar, la seva mare no la deixa que vagi a veure a la tortuga de la que està enamorada

Ruth: Jo el que m’imagino d’aquesta història és que la tortuga d’en Hans es perd i la mare d’en Hans la troba i la mare d’en Hans no s’en dona compte que l’havia perdut per un riu i se la van trobar a la pica

Monica: Una tortuga que es diu Hans i un dia en Han es mira al mirall i veu que el seu nas se li allarga. La mare d’en Hans coneix una bruixa que té pomes per que se li fiqui el nas al normal

Aimrane: Hi havia una vegada una tortuga que es deia la tortuga d’en Hans que tenia el nas molt llarg i que un dia va anar a passejar i es va trobar una amiga.

Jacme: Una tortuga que li va créixer el nas i se li posa vermell cada cop que li creix el seu nas i que tota la gent la trepitja.

Joana: Hi havia una vegada un nen que es deia Hans. En Hans tenia una tortuga, un dia mentre els 2 estaven passejant el nen es va dormir i la tortuga es va escapar.

Farners: Una tortuga normal que està malalta i un nen la troba i se la queda i li dóna menjar i la cuida.

Nens i nenes de segón

Hola,

Som la classe de segon  de l’escola Vilademàger. Avui és el nostre primer dia amb el bloc.

El dissabte va ser l’aniversari de la Monica (que és la més gran) i va fer 8 anys. Avui ha portat un pastís de maduixa amb ametlles i estava molt bo!

Avui a la tarda anirem a buscar plantes, les fotografiarem, les dibuixarem, les descriurem, les tallarem, les portarem a la classe i les posarem a la premsa per assecar-les perquè volem fer un herbari.