Bloc de treball en matemàtiques
Archive for novembre, 2018
8. CANVI DE BASE
57 anys
Tot i que ho pugui semblar, aquest enigmates no té res a veure amb el beisbol. El títol explica el que haurem de fer. Haurem de canviar el nombre 10240, escrit en base 6, al seu equivalent en base 10. Perquè us resulti més senzill us diré que si escrivim 100 en base 6, equival a 36 en base 10.
Teniu temps fins al diumenge 25 de Novembre de 2018.
Com molt bé diuen els dos Alberts i el Sergi el nombre que buscàvem era el 1392 i l’explicació la podeu consultar en els comentaris de l’Albert S. i de l’Albert L. Estan tots dos molt ben explicats.
Aquesta setmana no hi haurà enigmates per poder estudiar els trimestrals. Molt bona feina!
7. L’HERÈNCIA DEL PIRATA.
97 anys
Arriba el 7è enigmates de la lliga 18-19. Sé que algunes persones l’esteu esperant amb ganes, doncs aquí el teniu.
“A la mort del capità pirata John Crash, els seus tres fills han de repartir-se l’herència que el seu pare els ha deixat. Aquesta herència consisteix en 30 cofres que han de repartir-se de manera equitativa. 10 d’aquests cofres estan plens de tresors, 10 més estan plens de tresors però només fins a la meitat i els 10 restants estan buits. Com poden distribuir-se els 30 cofres de manera que cada fill tingui 10 cofres, que a cada fill li correspongui l’equivalent a 5 cofres, plens fins a dalt, de tresors i que, com a mínim, tingui 1 cofre de cada tipus (ple, mig i buit).”
PISTA: Hi ha més d’una possibilitat correcta.
Teniu temps fins al diumenge 18 de novembre de 2018.
Molt bona feina aquesta setmana. Tots els participants heu estat força encertats. Hi havia dues possibilitats:
Possibilitat 1: Que dos dels tres pirates rebin 2 cofres plens, 6 cofres per la meitat i 2 cofres buits; i el tercer pirata rebi 4 cofres plens, 2 cofres per la meitat i 4 cofres buits.
Possibilitat 2: Que dos pirates rebin 3 cofres plens, 4 per la meitat i 3 buits cadascun i el tercer pirata rebi 4 plens dos per la meitat i 4 buits.
Els punts de millor resposta i resposta encertada més ràpida són per al Tommy.
6. LA FARINA DEL FORNER
67 anys
Ja estem a l’Enigmates 6 i esteu força motivats/des, així que aquest suposarà un repte més gran. Ànims.
“El forner del poble compra 12 sacs de farina de diferent qualitat i preu. 2 sacs són de qualitat baixa que cada sac té un preu un 40% inferior que el de qualitat normal; 1 sac de qualitat mínima que val un 75% menys que el de qualitat normal; també compra 2 sacs de qualitat superior que són un 25% més car, cada sac, que el de qualitat normal. Si el preu total de la compra és de 219 €, quin és el preu d’un sac de qualitat normal?”
Teniu temps fins al diumenge, 11 de novembre de2018
Comentaris recents