Archive for 9 octubre 2010
Compte amb els percentatges
1Hola tots i totes de nou!
Continuem amb els enigmates que sembla que la cosa es va animant. El d’aquesta setmana ja és el 4rt del curs i crec que el podreu resoldre sense gaires problemes. Aquí el teniu:
A l’any 2006 va aparèixer aquesta dada a la premsa de la ciutat de Salamanca: “ Les universitats de Salamanca –la pública i la Pontifícia- han perdut entre les dues un 11,34% de l’alumnat en el curs acadèmic 2005-2006 en relació a l’any anterior. La Universitat Pública ha matriculat 26.582 alumnes front els 27.886 del curs anterior (-4,68%), mentre que la Universitat Pontifícia concentra 6.516 alumnes un 6,66% menys que en 2004-2005 quan va matricular 7158 alumnes.”
La qüestió és que el % d’alumnes perduts entre les dues universitats està mal calculat. Vosaltres heu de:
1. Calcular el percentatge correcte d’alumnes perduts pel conjunt de les dues universitats.
2. Explicar per què s’ha produït l’error a la notícia de la premsa.
Com veieu no és gaire difícil però hem de tenir cura quan treballem amb els percentatges. ANIMS!!! Data límit per respondre 17-10-10
Comentaris recents