Us oferim la segona activitat de la sèrie “Inferències” adreçada a l’alumnat del Cicle Inicial de Primària, amb la que podran practicar la comprensió lectora i inferir la resposta, a partir de la observació d’una imatge.
Os ofrecemos la primera actividad de la serie “Inferencias” dirigida al alumnado del Ciclo Inicial de Primaria, con la que podrán practicar la comprensión lectora e inferir la respuesta, a partir de la observación de una imagen.
Us oferim la primera activitat de la sèrie “Inferències” adreçada a l’alumnat del Cicle Inicial de Primària, amb la que podran practicar la comprensió lectora i inferir la resposta, a partir de la observació d’unes imatges.
Us oferim, a continuació, la primera activitat de la sèrie “Les primeres consonants. Llegeix ” adreçada als primers cursos d’Educació infantil. En aquesta ocasió, es treballen les paraules que tenen vocals + “P”.
És una activitat ideal per treballar tant amb la pissarra digital o panell interactiu amb tot el grup-classe i de forma individual amb la tauleta o l’ordinador.
Els nens i nenes podran triar entre les opcions:
APRÈN: Podran de llegir autònomament i descobrir si han fet bé la lectura, alhora que aprenen el vocabulari.
JUGA: Hauran de col·locar cada etiqueta a sota de la imatge corresponent.
TRIA: Hauran de triar l’etiqueta corresponent a cada imatge.
ESCRIU: Hauran d’escriure la paraula, sense model. En acabar, hauran de clicar a sobre el botó “Comprovar” i, si la paraula no està escrita correctament, el programa marcarà en vermell les lletres equivocades.
A l’educació infantil són molt importants les rutines d’inici del dia. Accions com passar llista, conèixer el dia de la setmana, mirar el temps, prendre consciència de les estacions i consultar el menú del menjador formen part de l’activitat de les primeres hores del matí.
El material necessari és un panell interactiu o PDI i aquesta activitat de GeniallyRutines a Educació Infantil, que podeu adaptar perfectament a les vostres aules. Prèviament, el mestre/a haurà d’haver modificat l’aplicació, introduint les fotos dels nens i nenes de classe. Els canvis a realitzar són molt senzills i estan explicats als botons d’informació de la pròpia activitat, però si teniu algun problema per poder realitzar-los, només cal que deixeu un comentari a la part de sota d’aquests article i is donarem un cop de mà.
Asseguts en rotllana, els nenes i nenes podran realitzar, d’una manera interactiva, les següents activitats:
Passar llista.
Apuntar el nombre de nens i nenes que han vingut a l’escola i els que s’han quedat a casa.
Marcar el dia de la setmana.
Mirar el temps i posar la icona corresponent a la finestra. Si fa vent, també l’hauran de portar a la finestra.
Marcaran la part de l’arbre de l’estació corresponent i descobriran l’animació corresponent.
Arrossegar la icona de l’àpat del dia al pósit corresponent i escriure el nom del plat.
La mestra farà de guia i intervindrà en els moments més complicats: a l’hora d’apuntar el un full el total d’alumnes que venen a l’escola o es queden a casa, per tal que l’alumne el pugui copiar a l’activitat corresponent, ajudant a l’hora d‘escriure els àpats del menjador,… En la resta de les activitats, els nens i les nenes poden ser perfectament autònoms.
La interactivitat que proporcionen el panell i l’activitat digital donaran, com a resultat, una major motivació i participació, facilitant l’adquisició dels aprenentatges.
Des de fa uns anys, s’ha complicat el mètode poder jugar amb les activitats interactives realitzades amb Flash i aquest tema ens ha fet plantejar-nos si realment és necessari dedicar temps en la creació de noves propostes.
Des de Recursos Web, volem copsar l’interès que encara desperten aquest tipus de jocs interactius i si el professorat encara té la necessitat de gaudir de noves propostes, per això us demaneu que respongueu a aquest qüestionari.
Moltes gràcies, per la vostra col·laboració!
Clica a sobre de la imatge, per tal d’accedir al qüestionari:
Us oferim una nova activitat sobre vocabulari bàsic, adreçada a l’alumnat d’Educació Infantil i Cicle Inicial, amb la que els nens i nenes podran repassar i ampliar el vocabulari de les verdures i hortalisses. També pot ser d’ajuda per a l’alumnat nouvingut.
L’activitat consta dels següents apartats:
Aprèn: Podran aprendre el nom.
Nivell 1: Hauran de seleccionar la verdura/hortalissa que indica el nom amb lletra majúscula.
Nivell 2: Hauran de seleccionar la verdura/hortalissa que indica el nom amb lletra lligada.
Us oferim la primera activitat sobre vocabulari bàsic, adreçada a l’alumnat d’Educació Infantil i Cicle Inicial, amb la que els nens i nenes podran repassar i ampliar el vocabulari de les fruites. També pot ser d’ajuda per a l’alumnat nouvingut.
L’activitat consta dels següents apartats:
Aprèn: Podran aprendre el nom.
Nivell 1: Hauran de seleccionar la fruita que indica el nom amb lletra majúscula.
Nivell 2: Hauran de seleccionar la fruita que indica el nom amb lletra lligada.
Us oferim unes fitxes per treballar el comptatge amb monedes d’1, 2 i 5 cèntims, adreçades a l’alumnat del Cicle Inicial i d’Educació Especial, amb les que podran practicar amb quantitats fins els 20 cèntims.
Els nens i nenes hauran de comptar les monedes de cada moneder i escriure a sota la quantitat exacta.
Clica a sobre de la imatge, per tal de descarregar el recurs:
Us oferim unes fitxes per treballar el comptatge amb monedes d’1 i 2 euros, adreçades a l’alumnat d’Educació Infantil i d’Educació Especial, amb les que podran practicar amb quantitats fins els 10€.
Els nens i nenes hauran de comptar les monedes de cada moneder i escriure a sota la quantitat exacta.
Clica a sobre de la imatge, per tal de descarregar el recurs:
Us oferim unes fitxes per treballar el comptatge amb monedes d’1 euro, adreçades a l’alumnat d’Educació Infantil i d’Educació Especial, amb les que podran practicar amb quantitats fins els 5€.
Els nens i nenes hauran de comptar les monedes de cada moneder i escriure a sota la quantitat exacta.
Clica a sobre de la imatge, per tal de descarregar el recurs:
Us oferim aquestes pàgines de lectura comprensiva de frases amb lletra lligada. Els nens i nenes d’Educació Infantil i Cicle Inicial hauran de marcar les caselles dels tres objectes que representen les paraules de cada frase.
Aquestes activitats han estat creades a partir del joc interactiu SAPS LLEGIR 2, que fa temps vàrem publicar en aquest mateix bloc.
Us oferim aquestes pàgines de lectura comprensiva de frases amb lletra majúscula. Els nens i nenes d’Educació Infantil hauran de marcar les caselles dels tres objectes que representen les paraules de cada frase.
Aquestes activitats han estat creades a partir del joc interactiu SAPS LLEGIR 2, que fa temps vàrem publicar en aquest mateix bloc.
Os ofrecemos estas págines de lectura comprensiva de frases con letra manuscrita. Los niños y niñas de Educación Infantil y Cicle Inicial tendrán que marcar las casillas de los tres objectos que representan las palabras de cada frase.
Estas activitades han sido creadas a partir del juego interactivo SABES LEER 1, que hace tiempo publicamos en este mismo blog.
Os ofrecemos estas págines de lectura comprensiva de frases con letra mayúscula. Los niños y niñas de Educación Infantil tendrán que marcar las casillas de los tres objectos que representan las palabras de cada frase.
Estas activitades han sido creadas a partir del juego interactivo SABES LEER 1, que hace tiempo publicamos en este mismo blog.
Us oferim aquestes pàgines de lectura comprensiva de frases amb lletra majúscula. Els nens i nenes d’Educació Infantil i Cicle Inicial hauran de marcar les caselles dels tres objectes que representen les paraules de cada frase.
Aquestes activitats han estat creades a partir del joc interactiu SAPS LLEGIR 1, que fa temps vàrem publicar en aquest mateix bloc.
Us oferim aquestes pàgines de lectura comprensiva de frases amb lletra majúscula. Els nens i nenes d’Educació Infantil hauran de marcar les caselles dels tres objectes que representen les paraules de cada frase.
Aquestes activitats han estat creades a partir del joc interactiu SAPS LLEGIR 1, que fa temps vàrem publicar en aquest mateix bloc.
Us oferim més de 100 propostes amb les que els vostres alumnes podran expressar-se per escrit d’una manera creativa i lúdica, utilitzant l’eina d’Escriptura per veu de Google Docs.
Trobareu diferents temàtiques, que podreu fer servir amb l’alumnat de diferents cicles.
Cliqueu a sobre de la imatge, per tal d’accedir al recurs. Accediu als documents que trobareu a la carpeta PROPOSTES:
Avantatges:
Coneixen una nova eina.
Practiquen l’expressió escrita de forma creativa i lúdica.
S’han d’esforçar en pronunciar bé, per tal que l’eina escrigui correctament les paraules.
Milloren l’ortografia, en veure sempre les paraules ben escrites i tenint la possibilitat de corregir les que necessiten d’una segona revisió.
Facilita la correcció del professorat.
Desenvolupen la competència digital.
Permet enllaçar amb un àudio, vídeo o pàgina web, per tal d’enriquir el text.
Per poder fer-ho, heu de seguir les instruccions, següents i indicar-ho als nens i nenes:
Obriu la vostra sessió del DRIVE.
Feu una còpia del document que vulgueu, per tal de poder escriure-hi.
Canvieu l’idioma de l’eina, si és el cas. Ho podreu fer, clicant la pestanyeta que trobareu a sobre del micròfon de l’eina.
També podreu fer que comprovin si han seguit les “Pautes per escriure“, que us oferim en aquest document.
Compartiu el document amb la vostra mestra.
També podeu transformar el document en un PDF i imprimir-lo, per tal que puguin fer l’activitat per escrit, si és el vostre desig, però teniu en compte, que llavors, no podran accedir als documents en línia, com és natural.
Com accedir a l’eina:
Obriu el navegador Google Chrome.
Amb la vostra adreça de correu, accedeiu al teu Drive i trieu un document de la llista.
Des del menú Eines, cliqueu a “Escriptura per veu”.
Canvieu l’idioma, si és el cas, clicant la pestanyeta que trobareu a sobre del micròfon de l’eina.
Cliqueu a sobre del micròfon i permeteu la seva utilització. Quan el micròfon estigui en color taronja, podreu començar a dictar i el text s’anirà escrivint. Quan acabeu, torneu a clicar a sobre del micròfon taronja.
A partir de 2021, els navegadors web deixen de permetre l’execució de contingut Flash…
Han estat moltes les consultes al nostre blog, per saber com continuar gaudint de les activitats interactives de Recursos web.
A continuació, us expliquem, com ho heu de fer:
Adobe ofereix una descàrrega oculta de Flash Player per a Windows, Mac i Linux, amb la que poder obrir un fitxer SWF fora del vostre navegador.
Primer de tot haureu d’accedir al lloc web Flash Player d’Adobe i fer clic a l’enllaç per descarregar el “depurador de contingut del projector de Flash Player” per a Windows, Mac o Linux, segons el sistema operatiu que utilitzeu.
Executeu el fitxer del depurador de contingut, que no necessita instal·lació i feu doble clic a sobre del fitxer de l’activitat. Aquesta acció NOMÉS l’haureu de fer la primera vegada.
Redimensioneu la finestra del depurador, per tal d’adaptar-la a la mida de la vostra pantalla.
Podeu veure tot el procés al següent vídeo:
A partir d’aquest moment, podreu veure i interactuar amb l’activitat, com ho faríeu normalment.
Podeu descarregar el depurador al vostre PEN i, quan l’obriu, copieu l’adreça de l’activitat i agafeu NOMÉS la part que hi ha fins a swf. Enganxeu-la al depurador:
Per a qualsevol aclariment, NOMÉS cal que deixeu un missatge al blog.
Us oferim aquestes comprensions lectores, amb paraules amb P+vocals amb lletra manuscrita, adreçades a l’alumnat d’Educació Infantil i Cicle Inicial, on l’alumnat haurà de llegir la frase i triar la imatge que li correspon. Aquestes lectures, també poden ser d’utilitat per introduir el català als nouvinguts.