TRIGONOMETRIA

La trigonometria (del grec: “la mesura de triangles”) és una branca de les matemàtiques que tracta les relacions internes dels triangles. Té relació directa amb la geometria, sent una de les bases de la geometria analítica. Les magnituds essencials que s’utilitzen són la distància i l’angle.

VÍDEO DE LES 6 FUNCIONS TRIGONOMÈTRIQUES D’UN ANGLE.

MÉS EXERCICS DE TRIGONOMETRIA: http://www.iespmbroseta.com/04a_matematiques/carpeta_arxius/trigonometria2.pdf

PRÀCTIQUES  TRIGONOMETRIA:

Pràctica 1 trigonometria: Pendent d’un terreny

Instruccions:

Llegir atentament la pràctica.

Treballar en parelles.

La inclinació d’un terreny respecte a l’horitzontal és el que s’anomena pendent d’un terreny i s’acostuma a expressar en tant per cent.

El pendent (m) és la tangent de l’angle d’elevació del terreny (α.) Angle que forma el pendent (hipotenusa) amb l’horitzontal.

m=tag α*100

1.     Completa la taula següent:

Angle ( )

Pendent (m)

2.     El recorregut del cremallera de Montserrat presenta el següent perfil:

montserrat1

Calcula el pendent dels dos trams compresos entre les tres estacions del cremallera:

a)    De Monistrol de Montserrat a Monistrol-Vila.

b)    De Monistrol-Vila a Monserrat.

Pràctica 2 trigonometria: Pendent rampa d’accés a l’IES Ramon Coll i Rodés

Objectiu: esbrinar el pendent de la rampa d’accés a l’institut per l’entrada d’alumnes.

Grups: en parelles

Material necessari: cinta mètrica (la professora us la deixarà), llapis, paper i calculadora.

Què cal entregar al final de la classe?

Cal que dibuixis a escala la rampa (triangle) i les dades obtingudes. Cal explicar els passos realitzats per a obtenir el resultat final.

Recorda que la inclinació d’un terreny respecte a l’horitzontal és el que s’anomena pendent d’un terreny i s’acostuma a expressar en tant per cent.

ies-ramon-coll1

One thought on “TRIGONOMETRIA

1. avillar4 Post author

El resultat de la pràctica 1:
    2a)
    2b)
    El resultat de la pràctica 2:
    El pendent de la rampa d’entrada a l’IES és de: