L’alumnat de 4t de Primària, el passat 28 de febrer, van fer un taller sobre la placa Makey Makey. Des del projecte Bibliotech de la Fundació Bofill i amb la col·laboració de Make and Learn, vam rebre a l’escola les plaques Makey Makey, entre altres materials de robòtica. Per aprendre a fer-les servir, a l’alumnat de 4t ens van fer l’activitat “Conductor o aïllant?”
La placa Makey Makey és un dispositiu electrònic que permet convertir objectes quotidians en els panells tàctils. Es presenta amb una distribució de ports de connexió similar al comandament d’una videoconsola i es pot fer servir en substitució d’un teclat.
A l’activitat, van descobrir com és la placa i van aprendre com funciona juntament amb el programa Scratch. Van aprendre moltes coses noves, com ara que el grafit és conductor d’electricitat! Després del taller, els nens i nenes van seguir experimentant amb la placa provant la capacitat conductiva d’altres elements que tenim a l’escola. Finalment, també van aprendre a jugar a un joc amb la Makey Makey! 31

