Aquest dimecres…BIBLITOTS “ESPECIAL SANT JORDI”!

Aquest dimecres 24 d’abril, a les 16:45h, celebrarem un Biblitots molt especial dedicat a la Diada de Sant Jordi!

La Vero ens explicarà el conte “La Diada de Sant Jordi”!

Olor de roses… caixes plenes de llibres… paradetes al carrer… gent comprant contes… ambient de festa… Segur que avui és Sant Jordi: la festa del llibre i la rosa! En Pep busca el seu autor preferit, perquè li signi el llibre… el trobarà entre tanta gentada?

US HI ESPEREM!

Nou butlletí Revistes Infantils mes d’Abril!

Heu sentit a parlar mai de Cristóbol Balenciaga, l’arquitecte de la moda? Coneixeu el detectiu Conan? Voleu jugar amb diferents activitats relacionades amb Sant Jordi? Sabeu per què tenim gasos? Voleu saber més coses dels GEGANTS? Trobareu les respostes a totes aquestes preguntes i més, en les revistes que ens han arribat d’aquest mes d’ABRIL.

Recordeu; les podeu trobar totes a la Biblioteca de l’escola i es poden agafar en préstec.

MOLT BONA LECTURA!

Descobrim i aprenem a fer servir la Makey Makey!

L’alumnat de 4t de Primària, el passat 28 de febrer, van fer un taller sobre la placa Makey Makey. Des del projecte Bibliotech de la Fundació Bofill i amb la col·laboració de Make and Learn, vam rebre a l’escola les plaques Makey Makey, entre altres materials de robòtica. Per aprendre a fer-les servir, a l’alumnat de 4t ens van fer l’activitatConductor o aïllant?

La placa Makey Makey és un dispositiu electrònic que permet convertir objectes quotidians en els panells tàctils. Es presenta amb una distribució de ports de connexió similar al comandament d’una videoconsola i es pot fer servir en substitució d’un teclat.

A l’activitat, van descobrir com és la placa i van aprendre com funciona juntament amb el programa Scratch. Van aprendre moltes coses noves, com ara que el grafit és conductor d’electricitat! Després del taller, els nens i nenes van seguir experimentant amb la placa provant la capacitat conductiva d’altres elements que tenim a l’escola. Finalment,  també van aprendre a jugar a un joc amb la Makey Makey! 31

Participem a la Hackató del Projecte Bibliotech!

El passat dia 12 març, l’equip impulsor de l’escola del Projecte Bibliotech, va participar a la Hackató organitzada per la Fundació Bofill dedicada a les biblioteques escolars.

La trobada va acollir tots els centres participants en aquest projecte i persones amb perfils diversos, totes elles relacionades amb el món de la Biblioteca Escolar, amb l’objectiu de seguir repensant i redissenyant el projecte de biblioteca escolar!

Seguim construint i teixint xarxa!

Celebrem el Dia Mundial de la Poesia!

Ahir dijous 21 de març vam celebrar el Dia Mundial de la Poesia amb dos actes molt especials!

Al matí, l’alumnat de CM,  va celebrar el “So de la poesia”. Una activitat de recitació de poesia obert a les famílies i a l’alumnat de l’escola. L’acte es va acabar amb una lectura, per part de l’alumnat de l’escola i en llengües presents a l’escola, del Poema escollit per la ILC  per celebrar aquesta data, “m’he estimat molt la vida” de Vicent Andrés Estellés.

A la tarda, fora d’horari lectiu, vam realitzar al pati de l’escola un recital de poesia obert a tota la comunitat educativa!

A més a més, dins l’espai LECXIT, també van celebrar aquest dia recitant poesies!

Quin dia més bonic el que vam viure!!

Nou butlletí Revistes Infantils mes de Març!

Voleu fer un experiment i fabricar un motor?  Sabeu qui era Pere el Gran? Heu sentit a parlar mai dels coloms missatgers?  I…us heu preguntat mai per què hi ha líquids que diem que tenen súperpoders? Trobareu les respostes a totes aquestes preguntes i més, en les revistes que ens han arribat d’aquest mes de març!

MOLT BONA LECTURA!

Dijous 21 de març: Dia Mundial de la Poesia!

Benvolgudes families,

Aquest dijous 21 de març és el Dia Mundial de la Poesia. La Unesco va declarar el dia 21 de març Dia Mundial de la Poesia. Per celebrar-ho, cada any, es fa la tria d’un poema que es tradueix a nombroses llengües.  En la dissetena edició del DMP, la ILC ha escollit el poema “m’he estimat molt la vida” de Vicent Andrés Estellés, de qui enguany commemorem el centenari del naixement.

A l’escola, celebrarem aquest dia amb dos actes:

• Al matí: l’alumnat de CM farà l’acte “Sona la Poesia”. Un acte de recitació de poesia obert a les famílies i a l’alumnat de l’escola.
  • A la tarda, després de l’escola, celebrarem tots i totes el Dia Mundial de la Poesia tot recitant poesia. Infants, famílies, mestres..qui vulgui, podrà llegir una poesia en veu alta!

US HI ESPEREM!

DUClub de lectura: Els Atrapapors

A l’escola a l’hora del pati trobem la possibilitat de participar en el DUClub de lectura, una iniciativa que és una nova oportunitat per fomentar el gust per la lectura entre l’alumnat.

Aquest segon trimestre l’alumnat de cicle mitjà, els de 3r han compartit el llibre: Els Atrapapors escrit per Susanna Isern.

Al llarg del trimestre els dimarts l’alumnat es reunia per compartir la lectura i parlar d’allò que més els ha agradat, els personatges i també allò que no els agrada.

Aquí us deixem les seves opinions en acabar el club de lectura!