Monthly Archives: novembre 2009

El molinet de sal

Si voleu saber perquè l’aigua és salada, demaneu als vostres fills/es que us expliquin el conte El molinet de sal”. Però, sobretot, no us oblideu la llarga i màgica paraula: BARRALATATABALIBA.

“Pensem i parlem”

Hola famílies! Com us vàrem explicar a la reunió de pares, aquest curs hem iniciat una nova activitat: “Pensem i parlem” Al voltant del nostre fanalet, pops i taurons fan rotllana i intenten descobrir objectes amagats, pensar possibles respostes a preguntes que se’ls plantegen i raonar. De vegades, els resultats són sorprenents per a tothom. En una activitat, pensada per buscar raons pels nostres gustos, vam arribar (les dues classes) a veure la importància que tenen els colors i els aprenentatges socials en els gustos dels nens i les nenes. Concretament, vam poder veure com afecta el fet que un objecte sigui rosa, a l’hora de provocar que ens agradi o no i per què. Poc a poc, entre tots, anirem raonant, pensant i expressant les nostres idees davant de noves situacions i nous plantejaments.

Celebrem la castanyada

El dia 30 vam celebrar la festa de la castanyada amb els alumnes de cicle inicial. Vam rebre la castanyera amb les corones que vam confeccionar i per agraïr-li que ens portés castanyes li vam ballar unes danses. Els alumnes de cicle inicial ens van oferir uns poemes molt bonics. Ara haurem d’esperar a l’any vinent per tornar-la a veure.

Preparem la castanyada

El dilluns passat vam preparar la rebuda de la castanyera. Per fer-ho vam realitzar uns tallers internivells en els quals ens vam barrejar els diferents grups per confeccionar una corona. Els més grans vam ajudar als més petits i el resultat va ser una activitat d’allò més engrescadora.