Document de treball, elaborat pels inspectors d’educació Montserrat Cerdà i Josep Farré.
L’AVALUACIÓ DE L’ALUMNAT NOUVINGUT
Document de treball. Abril 2007
INTRODUCCIÓ
L’increment progressiu d’alumnat nouvingut a les nostres aules ha posat de manifest la necessitat d’establir criteris que permetin dur a terme processos d’avaluació coherents amb el marc legal actual i que, alhora, donin resposta efectiva a una realitat canviant. Cal fer compatible l’atenció a l’especificitat de l’alumnat nouvingut amb el manteniment de criteris generals d’atenció al grup classe. En conseqüència, l’actuació dels centres pel que fa a l’avaluació ha de ser:
Legal: ha de respectar la normativa vigent.
Adequada: ha de buscar estratègies que facilitin que l’alumnat nouvingut segueixi el seu procés educatiu de la manera més normalitzada possible.
Coherent: no ha de discriminar l’alumnat nouvingut. Ha de garantir el normal desenvolupament del seu procés d’ensenyament-aprenentatge i el del grup classe.
Sostenible: aplicable a tot tipus de centre.