MP7. Pràctiques OP-AMPS Analògica

0

Bon dia estudiants,

desprès d’haver realitzat la pràctica amb el LM741 com a inversor i com a no inversor, en aquesta pràctica realitzarem un circuit sumador.

Normes bàsiques abans de iniciar les pràctiques:

  • Alimentar el xip d’es de la font d’alimentació a la tensió que ens indica el datasheet. (recordar la connexió a la font per aconseguir una alimentació simètrica).
  • Tenir en compte l’efecte de càrrega depenent del operacional que utilitzem. Utilitzar un seguidor quan faci falta.
  • Col·locar una resistència de 10kΩ per a les connexions de l’OP-AMP a massa.
  • Recorda que per fer mesures amb el tester, únicament es podran fer amb una freqüència de 50Hz.

Datasheet del integrat: http://www.ti.com/lit/ds/symlink/lm741.pdf

Amplificador sumador

Amplificador sumador

PRÀCTICA 3: CIRCUIT SUMADOR.

1. Considera un amplificador sumador ideal de dues entrades i els següents valors de resistències:

R1=10kΩ, R2=20kΩ i Rf=40kΩ

Determina el voltatge de sortida si a l’entrada tenim 1V als 2 generadors i diferents freqüències: f1=500Hz i f2=1kHz.

Comprova la sortida amb el oscil·loscopi i raona’n els resultats. Que passa al treballar en diferents freqüències?

2. Utilitzant el circuit anterior i canviant el valor de les freqüències (totes a 1kHz) realitza els càlculs necessaris i comprova si la sortida donada per el oscil·loscopi és la correcta. Tingues en compte els diferents guanys donats en cada cas.

3. Dissenya un circuit sumador entrant una senyal de 1V del generador de funcions i una senyal continua de 5V d’una font d’alimentació. Comprova la sortida amb el oscil·loscopi i raona’n els resultats.

4. Recorda que aquest és un sumador inversor, realitza els canvis necessaris per a tenir a la sortida la suma no invertida. Explica com t’ho has fet.

5. Dissenya una calculadora analògica que realitzi la següent operació:

X = (1.5a +2b)

Suposa que el valor mínim de totes les resistències d’entrada és de 45kΩ

Comprova la senyal de sortida per a les següents tensions d’entrada: a=5V i b=2V i comprova’n la seva veracitat.

Bona pràctica!

Projecte Setmana Santa MP7, Analògica

0

Bona tarda,

tal i com us vaig presentar ahir a l’aula, penjo tota la informació referent al projecte que heu de presentar a la tornada de Setmana Santa.

Descripció de l’activitat:

Anàlisi global dels OP-AMP i específic d’un dels circuits. Aquesta activitat pretèn: per una banda fomentar la competència digital de l’alumnat i per l’altre posar en pràctica la competència d’expressió oral.

Es tracta de fer un estudi global del conjunt de OP-AMPS existents, tant dels estudiats a classe com dels que no, i preparar una presentació oral de 15min de durada presentant un dels circuits que hem treballat a classe.

Les presentacions orals es duran a terme els dies 8, 9 i 10 d’Abril a l’aula E03 de l’institut. La data d’entrega del projecte serà per a tothom el dia 8 d’Abril. 

Organització de l’alumnat:

L’alumnat s’organitzarà per parelles. Cada parella haurà de realitzar un mapa mental per a fer l’estudi global i una presentació sobre el OP-AMP que vam sortejar ahir a l’aula.

Op-amps

Els resultats del sorteig varen ser els següents:

1. Edgar Cabral i Joan Marc Puiggros — CIRCUIT INVERSOR (presentació dia 8)

2. Ivan Benabente i Carlos Mora — CIRCUIT NO INVERSOR (presentació dia 8)

3. Odin Batanà i Xavi Escriche — CIRCUIT SEGUIDOR (presentació dia 8)

4. Albert Moreno i Oscar Arrabal — CIRCUIT SUMADOR (presentació dia 9)

5. Alex Gual i Xavi Castillo — CIRCUIT RESTADOR (presentació dia 9)

6. Jaicon Peralta i Cristian Lavado — CIRCUIT SUMADOR/RESTADOR (presentació dia 9)

7. Roger Prat i Dani Martos — CIRCUIT DERIVADOR (presentació dia 10)

8. Edgar Bornas i Alex Gonzalez — CIRCUIT INTEGRADOR (presentació di 10)

Recursos necessaris per a dur a terme la activitat:

Aquesta activitat requerirà de l’ús de diferents eines digitals tant per a realitzar la primera part del mateix com per a fer la presentació.

 El professor ha creat un mur on els alumnes aniran penjant idees sobre els seus treballs. Imatges, documents, vídeos… Això servirà per a millorar la qualitat dels treballs en general.

http://padlet.com/img18_1/w3rmwcr2cku1

 Eina amb la que l’alumnat ha de crear un mapa mental sobre la classificació dels OP-AMPS. Hi posaran tant els que hem treballat a classe com els que no.

http://popplet.com/

 Entorn web on compartir els documents power point realitzats per a dur a terme les presentacions orals.

http://es.slideshare.net/

Critèris d’avaluació:

En aquest projecte s’avaluaran diferents conceptes i de formes diferents:

Mapa mental (30%) : es tindrà en compta la presentació, l’organització, la quantitat d’OP-AMPS cercats i la relació efectuada entre ells.

Col·laboració al mur del Padlet (5%) : s’avaluarà com a extra la participació en el mur tot aportant idees i material multimèdia per a tothom.

Arxiu utilitzat per a la presentació (15%) : es valorarà la organització, la presentació i el contingut.

Expressió oral (50%) : s’avaluarà la presentació oral de la parella de forma individual. Cada component del grup parlarà durant 7,5min els quals seràn avaluats segons la rúbrica que teniu penjada al mur del padlet.

 

Molta sort i bon projecte!

 

MP7. Pràctiques OP-AMPS Analògica

0

Bon dia estudiants,

desprès d’haver realitzat la pràctica amb el LM741 com a inversor és el torn de fer-ho com a NO INVERSOR.

Normes bàsiques abans de iniciar les pràctiques:

  • Posar un potenciòmetre a l’entrada del OP-AMP per tal de controlar la Vi que volem introduir al integrat.
  • Alimentar el xip d’es de la font d’alimentació a la tensió que ens indica el datasheet. (recordar la connexió a la font per aconseguir una alimentació simètrica).
  • Tenir en compte l’efecte de càrrega depenent del operacional que utilitzem. Utilitzar un seguidor quan faci falta.
  • Col·locar una resistència de 10kΩ per a les connexions de l’OP-AMP a massa.
  • Recorda que per fer mesures amb el tester, únicament es podran fer amb una freqüència de 50Hz.

 

http://www.learningaboutelectronics.com/images/LM741_pinout_diagram.jpg

Connexionat de les potes del integrat

http://ecx.images-amazon.com/images/I/3152k4BMEqL.jpg

Integrat de l’operacional

 

 

 

 

 

 

 

 

 

(més…)

MP8 PROTOTIPS

0
INICIEM EL TERCER TRIMESTRE SEGUINT AMB LES PRÀCTIQUES AMB OPAMPS
P4: Circuit seguidor.

1. Munta un circuit seguidor i verifica que es tracta de un muntatge NO inversor i que el seu guany és 1.

2. Comprova que un generador de senyal amb un resistència interna com el del taller entrega la tensió igual a la seva fem només quan la càrrega és com a mínim 10 vegades la seva resistència interna.

3. Comprova que posant un adaptador d’impedàncies entre el generador  i la càrrega sigui quina sigui aquesta el seu valor òhmic sempre entrega la fem a la càrrega.

4. Verifica que per freqüències fora de l’ample de banda de l’opamp es produeix pèrdua de tensió com en qualsevol muntatge.

5. Explica per a què s’utilitza el seguidor de tensió i dissenya’n un cas pràctic.

figura8

Circuit seguidor de tensió

 

– En aquest cas entrareu una tensió analògica sense utilitzar el generador de funcions.
– Recordeu el valor de la resistència interna del generador del taller. 600 Ω.

 

DEADLINE: Monday 16 March

MP7. Pràctiques OP-AMPS Analògica

0

Bon dia estudiants,

aquí us aniré penjant les pràctiques que iniciem avui divendres utilitzant el LM741CN (Amplificador Operacional).

Normes bàsiques abans de iniciar les pràctiques:

  • Posar un potenciòmetre a l’entrada del OP-AMP per tal de controlar la Vi que volem introduir al integrat.
  • Alimentar el xip d’es de la font d’alimentació a la tensió que ens indica el datasheet. (recordar la connexió a la font per aconseguir una alimentació simètrica).
  • Tenir en compte l’efecte de càrrega depenent del operacional que utilitzem. Utilitzar un seguidor quan faci falta.
  • Col·locar una resistència de 10kΩ per a les connexions de l’OP-AMP a massa.

 

http://www.learningaboutelectronics.com/images/LM741_pinout_diagram.jpg

Connexionat de les potes del integrat

http://ecx.images-amazon.com/images/I/3152k4BMEqL.jpg

Integrat de l’operacional

 

 

 

 

 

 

 

 

 

(més…)

MP6. Pràctica 5 de fotografia

0

Bona tarda alumnes,

us deixo aquí la informació que necessiteu saber per a dur a terme la pràctica 5 de fotografia, en aquest cas la última d’aquest temari.

Els continguts de la pràctica són els següent:

Histogrames: realitza una fotografia amb el seu histograma al costat i explica’l.

  1. Tons apagats
  2. Ombres o zones fosques
  3. Sobre-exposició i zones cremades
  4. Fotografia amb diferents plans
  5. Contrallum
  6. Distribució homogènia
http://www.lopezspratt.com/web/wp-content/uploads/GAP3_Ej5-2.jpg

Regla dels tres quarts.

Composició fotogràfica:

  1. Foto amb l’horitzó correcte (regla dels terços)
  2. Contrallum (sortida i posta del sol)
  3. Descentrar horitzontalment un retrat
  4. Posició dels ulls en un primer pla
  5. Línies mestres (fotografia de carreteres, camins…)
  6. Fons amb contrast
  7. Fotografia en B/N
  8. Proporcionalitat d’objectes.

(més…)

Benvinguts al blog!

0

Benvinguts estudiants del CFGS de Manteniment Electrònic.

Aquest blog pretén ser una eina d’interacció entre professorat i alumnat on podreu trobar la informació referent a les assignatures que esteu cursant enguany, podreu dir la vostra i compartir les experiències de forma digital.

 

xtecblocs.png  cropped-textura-de-la-placa-electrónica-verde-122107291.jpg

Esperem que us sigui d’utilitat i en feu un bon ús.

Fins aviat!

Ivan Matamala

Go to Top