Educació infantil

A l’Educació Infantil conviuen infants de 3, 4 i 5 anys  i s’organitzem en tres grups, cadascun d’aquests grups esdevé un espai de construcció d’aprenentatge, on s’obren noves portes i reptes per donar resposta a les seves potencialitats, necessitats i desitjos.

L’adult desenvolupa el rol d’acompanyant en aquesta adquisició i proposa activitats que donen resposta a la curiositat natural dels infants. Es promou la conformació de la identitat personal i la integració i pertinença al grup. La fita és aprendre ajudant-se, sent protagonistes del procés d’aprenentatge.

Durant aquesta etapa, l’infant segueix un procés que va des de la dependència de l’adult cap a l’autonomia i des de la globalitat fins assolir processos més diferenciats.

El currículum d’Educació Infantil gira entorn a tres àrees a partir de les quals s’organitzen els continguts. Aquestes es treballen d’una manera globalitzada donant sentit i significat a tots els processos d’ensenyament-aprenentatge.

Àrea I: “Descoberta d’un mateix i dels altres”

Àrea II: “Descoberta de l’entorn natural i social”

Àrea III: “Intercomunicació i llenguatges”

Plantegem diverses experiències d’aprenentatge d’entre les quals destaquem:

Aprenem fent Projectes: les converses amb els infants ens permeten descobrir interessos individuals i col·lectius a partir dels quals iniciem les mini-recerques. En gran o petit grup es defineixen els temes a investigar que es concreten en un guió de treball que orienta el camí a seguir.

Treballem l’oralitat, com a base dels aprenentatges: converses diàries, passejades visuals…

Els aprenentatges inicials de la lectura, de l’escriptura i de la  matemàtica els abordem de forma més sistemàtica, personalitzant l’aprenentatge i alhora respectant els ritmes individuals. Aquest fet passa pel coneixement acurat de cada infant, per donar i demanar a cadascú allò que pot fer, posant-lo en situacions de confort i de repte cognitiu.

Experimentem amb diferents situacions i materials. Els espais i els materials són font d’aprenentatge en si mateixos i és per això que a Educació Infantil es dona importància a la descoberta de materials i al joc lliure.

Participem als espais de lliure circulació on triem on volem anar de les diferents propostes que ens ofereixen

Ens emocionem: treball d’acompanyament per a aprendre a conèixer i gestionar les emocions: contes, converses, resolució de conflictes, modelatge, psicomotricitat basada en el mètode Acoutourier…, afavorint la coneixença entre tots els nens i nenes i fomentant d’aquesta manera el sentiment de pertinença al grup, prenent consciència de la possibilitat de millora en la convivència que acompanya al creixement emocional i social dels nens i nenes

Som artistes: eix vertebrador d’escola i els nostres companys de primària (2n a 6è) participen al Projecte Orquestra a l’escola (Fem tàndem L’H), aprenen a tocar instruments de corda (violí, viola, violoncel i contrabaix) en col.laboració amb l’Escola de Música – Centre de les Arts de L’Hospitalet.

Tots junts fem Escola: La celebració de festes en comunitat esdevé una oportunitat per a conèixer i gaudir amb alumnes de diferents etapes ja que es desenvolupen de forma transversal en tota l’Escola

Learn English: iniciació de l’aprenentatge de la llengua anglesa a P4.

Llibreta viatgera i Dinantia com a pont en la comunicació família-escola.

En el blog d’infantil trobareu informacions i imatges tant d’activitats habituals a l’aula,  com d’aquelles relacionades amb el pas cíclic del temps (com les festes populars),  com les que comporten sortir a buscar la informació que és objecte d’aprenentatge i les que potencien la convivència en un lloc i una organització diferent de la de l’àmbit escolar.