“LA COEDUCACIÓ”

Oferim a les criatures models molt diversos de com ser nena i nen, per a que sentin que poden ser de moltes maneres i totes són vàlides.   Totes les persones som i podem ser sensibles, valentes, atrevides, tímides, porugues…

Per tal d’integrar la mirada coeducadora en l’àmbit familiar, us fem unes propostes i reflexions sobre com podem fer-ho en el nostre dia a dia, a través de diferents eines com, per exemple:

  •  Els contes: Feu una mirada als contes que teniu a casa des d’aquesta mirada coeducadora per prendre consciència de quins valors, rols i estereotips poden transmetre. Properament, us farem arribar propostes!
  • Les cançons: Fixeu-vos en les lletres de les cançons que cantem amb les nostres criatures…. Segur que us sorprendrà el caire sexista que tenen moltes d’elles.
  • El llenguatge: El llenguatge és reflex de la societat i crea realitat. El que no s’anomena no existeix. Quan utilitzem el masculí com a genèric (nens, pares….) estem invisibilitzant a les nenes, a les dones. Utilitzem un llenguatge inclusiu. Observem com acostumem a parlar en un to diferent, més suau a les nenes i més fort amb els nens. Mirem quin tipus d’adjectiu utilitzem per les nenes i quins pels nens de forma inconscient….Quins estereotips estan reforçant?

  • Les joguines: Cal oferir a les criatures tot tipus de joguines com les construccions, les nines, els cotxes, material inespecífic, totes d’un gran valor educatiu i que les ajuden a créixer com a persones de forma integral.

Jugant ens imaginem mons possibles. Cal doncs que cada criatura pugui tenir el màxim d’experiències de joc, i com més diverses possibles millor.

Si tenim cura d’aquestes coses, entre totes i tots afavorirem una societat més equitativa, ètica, justa, diversa, cuidadora i lliure de violències.

Us animeu a provar alguna d’aquestes propostes??? Comenteu-nos que us han semblat! 

Llar d’Infants Pública Municipal la Baldufa de Barberà del Vallès

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *