Neix un nou curs i les educadores estem preparades per rebre a tots els infants.
Aprofitarem cada gota de saviesa, cada tendra mirada, tots els somriures amagats, treballarem amb alegria i tot aquest esforç ens regalarà moments per compartir i créixer.
Acabem un curs molt atípic, però almenys hem pogut acompanyar als nostres infants fins l’últim dia.
Us volem donar les gràcies a totes les famílies per la vostra confiança, col·laboració, estima i agraïment, gràcies per deixar-nos en les nostres mans els vostres tresors més preuats.
Gràcies petits i petites, que cada dia ens ajudeu a tornar a la nostra llar d’infants, a valorar l’essencial, a somriure, a viure i gaudir de cada moment compartit.
A tots els petits i petites que ara ja sou els grans de la nostra escola, us desitgem un bon viatge en el nou camí que iniciareu, estem segures que portareu una motxilla plena de boniques experiències, aquells/es amb qui us creueu seran molt afortunats i afortunades!
Gaudiu molt de l’estiu i espremeu-lo al màxim!!!
Nosaltres carregarem piles per a tornar amb molta energia!
Benvingudes famílies a les portes obertes virtuals
de la Llar d’Infants Municipal Ralet-Ralet.
Des de la Regidoria d’Educació i l’equip educatiu volem compartir l’oferta educativa pública en la primera infància amb les famílies amb fills/es de 4 mesos a 3 anys.
L’estat d’alarma va obligar a suspendre la jornada presencial de portes obertes, però des de la Llar us hem preparat un vídeo per tal que coneixeu de ben a prop el centre. Un espai pensat perquè els infants de 0 a 3 anys creixin feliços, facin descobertes des del joc, aprenentatges vivencials i sense deixar de banda tot el que fa referència a la seguretat emocional a través de la cura i de les necessitats bàsiques que per nosaltres són primordials.
LLAR-0 (Aula de 0 a 1 any)
A l’aula dels nadons respectem i prioritzem les necessitats bàsiques dels infants. Pensem, construïm i cuidem al detall els espais i materials, oferint espais de joc on poden observar, manipular i estimular de forma constant els cinc sentits, a través del moviment lliure i de l’assaig error. Portem a terme propostes com jocs de falda, cançons, massatges i contes amb la finalitat de crear vincles i generar un clima de confiança, afectivitat, seguretat i autoestima.
LLAR-1 (Aules d’1-2 anys)
A l’etapa d’1 a 2 anys els infants fan grans canvis a través del joc, el qual van evolucionant. Quan entren en contacte amb tot el que tenen al seu voltant adquireixen experiència i consoliden els seus aprenentatges. Per això, a la nostra escola, presentem propostes de joc sensorial, mitjançant les quals pretenem enriquir i estimular la seva exploració a través de tots els sentits. Incentivem el joc psicomotriu perquè mica en mica els infants vagin consolidant el control del propi cos i els seus moviments. Creiem en un infant capaç d’adquirir nous aprenentatges de forma autònoma. En aquest sentit, el nostre paper com a educadores consisteix en afavorir i reforçar la confiança necessària per tal que assoleixen, dia rere dia, més autonomia. Cada infant és únic, cada petit detall i cada pas que fan ens meravella, per això escoltem a través de la nostra mirada, oferint-los el nostre acompanyament, sempre de manera respectuosa.
LLAR-2 (Aules de 2-3 anys)
Dins les aules de 2 a 3 anys, els hàbits i les rutines adquireixen una importància fonamental, ja que són moments d’aprenentatge que ajuden a l’infant a desenvolupar seguretat i autonomia, els ajuda a orientar-se temporalment i adquirir destreses per esdevenir, cada vegada, més conscients de les seves necessitats. Organitzem les aules per ambients, en els quals oferim materials naturals i diversos que els permeten descobrir i desenvolupar diferents llenguatges. L’objectiu dels ambients és garantir una progressió a nivell d’escola en la consecució dels objectius i de les capacitats d’etapa per part dels infants, mitjançant diferents propostes adaptades a les necessitats de cada grup-classe.
Fomentem el desenvolupament emocional dels infants per generar un clima emocional positiu que influirà en els seu creixement. L’educació emocional ajuda a la motivació dels infants, predisposa actituds més positives i millora les seves relacions.
Amb roses, llibres, cavallers, princeses, prínceps i un drac molt ferotge, hem pogut celebrar la festa de Sant Jordi. Gaudint de la llegenda, contes i cançons.
Com cada any l’AMPA col·labora amb la llar d’Infants fent una aportació econòmica per la compra de nous materials. Aquest any hem destinat els diners en aquestes estructures de fusta per treballar la psicomotricitat amb els nostres petits/es.
Esperem que ho gaudeixen molt ja que darrera d’una nova descoberta hi ha un gran aprenentatge.
Sembla que el bon temps ha arribat, després del fred cal donar la benvinguda aquesta magnífica estació de l’any. Amb l’arribada de la primavera l’hort i els arbres del pati lluiran plens de vida. Neixen les flors i les plantes ens acompanyen amb les seves olors, s’apropen les marietes, alguna papallona, les formigues… i els infants podran fer nous descobriments, investigar i gaudir de tot allò que ens ofereix aquesta època de l’any.