La cuca ha fet 25 anys

L’any 1990 vam començar el projecte de la Llar d’Infants La Cuca al carrer Monestir d’Escala Dei en les instal·lacions de la Guarderia Núria. Vam adequar l’espai per tal que complís la normativa existent en aquell moment i vam fer partícips a les famílies en l’educació dels seus fills/es. Vam pensar en un logo que ens representés i va sorgir la Cuca. La vam convertir en el nostre anagrama i a partir de llavors tothom va anomenar-nos La Cuca. Per aquest motiu, tan aviat com vam poder li vam canviar el nom a la nostra llar.
Al 2004, vam inaugurar el nou edifici situat al carrer Carrasclet, 36 a la Urbanització Molí de la Torre, amb més capacitat d’alumnes i amb unes instal·lacions noves, més atractives i còmodes.
En aquests 25 anys hem portat a terme bastants projectes, entre ells inaugurar i gestionar durant 6 anys la primera Llar d’Infants Municipal de Cambrils, la  Mª Dolors Medina. L’educació permanent sempre ha estat vigent en el nostre projecte educatiu, per això cada any assistim a cursos de formació per millorar la qualitat educativa, intentant innovar i millorar dia a dia.
El passat 3 d’octubre vam voler celebrar-ho amb tots els que  d’una manera o d’un altre han format part o formen part de l’aventura de la Cuca : pares, alumnes, educadores…

La proposta de les instal·lacions

Fa uns dies vam portar en pràctica una proposta que havíem vist a la revista guix infantil. La proposta de les instal·lacions. Un veritable ecosistema lúdic organitzat per l’educadora per provocar, des d’un ordre inicial i una proposta estètica concreta, la seva desconstrucció, transformació i una nova reconstrucció per part dels nens i nenes a través del joc compartit. Aquest és el resultat.

Lleugeresa,lentitud, calma i silenci

Comencem la proposta asseguts durant uns instants breus, però necessaris. Cal observar abans d’actuar i facilitar que cada infant pugui avançar el seu desig de jugar. Els materials proposats: plomes, coixinets, cintes de colors i farina, s’han seleccionat perquè mostren contrastos diferents, com ara color i no color, llarg i curt, permanent i eventual,etc. El plaer sensorial i les relacions creades a través de la seva presencia ha quedat reflectits a les petjades, als recorreguts i a les transformacions de l’espai inicial.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Els pares de l’Eric expliquen el seu ofici als Peixets

El Diego i la Maeva ens han fet una revisió mentre ens explicaven quins eren els seus oficis:infermer i metgessa. Hem escoltat com batega el nostre cor amb el fonendoscopi, “hem pres xarop”, ens han mirat la gola, ens han explicat que s’ha de fer per treure sang i ens han fet cures diverses. Després del petit curset ens han condecorat amb una medalla. Moltes gràcies per la vostra col·laboració, ara anar al metge serà més fàcil.

Hem vist la lluna

Després d’uns dies d’haver parlat del cel, dels nuvols, dels estels, de la lluna,…d’observar fotografies, de jugar amb les ombres del sol. Després d’haver sentit una i altre vegada el conte “De que fa gust la lluna?” D’haver jugat amb llanternes i experimentat amb la foscor i les ombres. De fer galetes amb formes d’estrella, llunes, sol,… d’haver decorat la classe amb imatges relacionades amb el tema,… Només ens quedava observar el cel de nit, veure com s’amagava el sol i com lluïa la lluna plena. Creiem que ha estat una experiència molt positiva , gràcies per la vostra col·laboració.