Com treballem?

Línia pedagògica
L’equip docent d’aquesta escola es planteja l’educació dels nens i nenes des d’una vessant globalitzadora. Això permet entendre els infants com “un tot” i potenciar el desenvolupament dels diversos aspectes que hi intervenen: cognitiu, afectiu, social, psicomotriu i comunicatiu.
Com a escola activa que som, considerem l’infant protagonista del seu aprenentatge, i per tant facilitem i proposem totes aquelles situacions que fan possible que els nens i les nenes coneguin els objectes, les persones i el seu entorn mitjançant la manipulació, la descoberta, l’experimentació, les preguntes, etc.
Per aquesta raó, els espais de l’escola s’estructuren de manera que l’infant trobi diferents àmbits d’interacció. Els racons de joc col·laboren en aquesta proposta organitzativa.
A les aules, l’infant troba material i propostes diferenciades per respondre a la diversitat d’interessos, necessitats i capacitats.
L’escola considera prioritari atendre les necessitats bàsiques de l’infant (afecte, alimentació, higiene, descans) i per això les rutines quotidianes són l’eix vertebrador de les activitats que es realitzen al llarg del dia.
Tanmateix, és molt important el paper de la família i la seva relació amb l’escola per a una major comprensió del nen i de la nena. Per aquesta raó, el centre ofereix diferents canals de comunicació: entrevistes, reunions, xerrades, agenda, full diari, comunicació directa a les entrades i sortides.
Aquesta metodologia de treball facilita un bon clima que afavoreix, en primer lloc l’infant i, conseqüentment, les famílies i les educadores. També es considera convenient aproximar l’infant al seu entorn social, cultural i natural, mitjançant petites sortides, excursions, visites, passejades i la participació en activitats culturals.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *