Aprenentatge cooperatiu

Som professors i professores de socials i la nostra tasca docent és ensenyar al nostre alumnat a interpretar i valorar la seva realitat actual i les seves possibles alternatives de futur. Ara bé, comprendre a l’esser humà no és una tasca fàcil. I menys si prioritzem un aprenentatge individualitzat.

La vida escolar és un reflex de la nostra societat i de la seva pluralitat ètnica, cultural i religiosa. L’equip de professorat hem de veure aquesta diversitat com una oportunitat per aprendre dels altres i amb els altres. Per tant, hem de prioritzar una interacció social cooperativa entre el nostre alumnat.

La cooperació ha estat, és i serà la base de l’evolució humana, per tant, resulta imprescindible ensenyar-la a l’institut. Entenem doncs que l’aprenentatge cooperatiu no és només una metodologia sinó una competència transversal a assolir.

Així doncs, a la qüestió Què ensenyem?  d’aquest blog, responem APRENENTATGE COOPERATIU. En aquesta pàgina us compartim un MAPA MENTAL APRENENTATGE COOPERATIU sobre les seves finalitats, el rol del docent, el rol de l’alumne/a  així com també la gestió i l’organització que s’ha de promoure.

També us deixem alguns recursos per animar-vos a treballar cooperativament en les vostres classes:

  • Base d’orientació d’avaluació del treball cooperatiu