Després de poder llegir i investigar els enllaços que ens ofereixen les pràctiques d’aquest segon mòdul, sóc una mica més conscient de que la imatge i el seu ús, ens proporcionen la possibilitat de treballar nombrosos aspectes amb els nostres alumnes, independentment de la seva edat o nivell.
L’ús de la imatge, ja sigui fixa o mòbil, ens permet generalment el foment de la motivació dels alumnes i la participació d’aquests en activitats que portades a terme sense aquest suport probablement no esdevindrien tan atractives i/o engrescadores.
l’ús de la imatge és aplicable e totes i cada una de les àrees de treball i aprenentatge, tant a les àrees de descoberta com als diferents llenguatges. Fins i tot pot esdevenir una eina ideal per a l’avaluació dels continguts treballats, per a la comprovació de la consecució dels objectius plantejats, per a la presentació de les activitats a realitzar, etc.
La imatge facilita als alumnes a l’ús de diverses eines tecnològiques, com la càmera digital, la càmera de reproducció i enregistrament, el pc, etc. Això permet que el coneixement i la familiarització dels alumnes amb aquestes eines esdevingui del tot natural i espontani.
Així doncs, la imatge i el seu ús proporcionen tant als alumnes com als mestres, mil i un avantatges que simplifiquen significativament tant la docència com l’aprenentatge. Cal doncs la mentalització per part del docents, de que la imatge avui dia esdevé indispensable per a la nostra tasca, i que tot i que en un principi pugui provocar-nos una feina extra per la seva preparació, a curt o al llarg plaç ens proporcionarà el millor dels beneficis; l’aprenetatge i participació dels nostres alumnes.
Elisabet Carrasco