PROTAGONISTES MARÇ-P4 A

Bon dia a tots i totes.

Al mes de març, abans del confinament vam poder gaudir de dues propostes de protagonistes.

Els protagonistes van ser:

  • En Nil Sánchez amb una activitat molt engrescadora. Vam fer diferents racons  sobre la descoberta d’animals (les petjades d’animals…) i vam gaudir també amb l’observació a través del microscopi.
  • L’Álvaro amb una activitat molt motivadora. Ens van explicar moltes coses sobre el món de la construcció d’una casa i vam poder experimentar amb les diferents eines de construcció.

Moltes gràcies pares per compartir aquestes experiències amb totes les abelles obreres

LA GRANJA D’EN TOMEU I LA PRIMAVERA

Us proposo un conte musical titulat “La Granja d’en Tomeu” amb lletra i música de l’Àngel Daban. Podeu escoltar la versió d’en Xavier i l’audio original del disc “Birondaina Xiribincleta” de 1980. També us proposo una cançó popular molt adient ara que ja comencem el mes de maig, es titula “La Primavera”. Gaudiu-les!



Activitats quarta setmana de confinament. Setmana Santa

Hola a tots i totes:

Com esteu? Nosaltres amb moltes ganes de poder estar tots junts.

Ja ha arribat la Setmana Santa i us volem deixar unes quantes propostes, moltes relacionades amb la Pasqua. Són propostes d’activitats que podeu fer a casa per acontinuar jugant i aprenent, sempre al vostre ritme.

NO CAL fer totes les activitats, podeu triar les que més us agradin o les que trobeu més motivadores pels vostres fills/es.

Ànims i un petó molt gran (a distància) de les vostres mestres que pensem molt amb tots vosaltres.  BONA PASQUA

Sonia i Salud

ACTIVITATS QUARTA SETMANA DE CONFINAMENT

RECEPTA LA MONA

ENDEVINALLA MONA

LA DITA DEL MES D’ABRIL

FEM UNA LLISTA

MANDALA

PLANTILLA GUIRNALDA

PINTA DEL COLOR QUE INDICA EL NÚMERO

ORDENA LA SEQÜÈNCIA DEL CONILLET DE XOCOLATA 

SEGUEIX EL CAMÍ

 

 

VELLA QUARESMA AMB MARAQUES

Bon dia! Sóc en Xavier
Avui divendres 3 d’abril hauriem tallat a l’escola les dues últimes cames de la Vella Quaresma. Això vol dir que comença la Setmana Santa.

Teniu marques per acompanyar el TXA-TXA-TXÀ? Potser no, però és molt fàcil fer-ne amb material reciclat. Us animeu? Va tothom a cantar!!!

Una abraçada ben forta i molts petons!!!

Xavier (Mestre de Música)


Activitats tercera setmana de confinament (del 30 de març al 5 d’abril)

Hola famílies, com esteu? esperem que tots/es estigueu bé i que mica en mica us estigueu adaptant a aquesta situació tan complicada que ens ha tocat viure.

Per tal de poder ajudar als nens i nenes a adptar-se al confinament, és important que establiu una rutina diària i dediqueu una estoneta a fer activitats escolars, preferiblement pel matí, ja que els nens/es estan més predisposats a treballar.

Les mestres de P4 us fem una proposta d’activitats classificades per àrees, per tal que pogueu treballar des de casa amb els vostres fills/es.

NO CAL fer totes les activitats, podeu triar les que més us agradin o les que trobeu més motivadores pels vostres fills/es, i també les podeu ampliar si ho creieu oportú.

Ànims i molta empenta per continuar endavant!

Molts petons en la distància.

tutores de P4.

activitats tercera setmana de confinament

composar paraula primavera

poema primavera de l’oreneta

PROPOSTES D’ACTIVITATS. LA CALMA

Hola a tots i totes:
Comença la 3a setmana de confinament. El més important és que tots/es estiguem bé.

Nosaltres (Sonia i Salud) us trobem molt a faltar i tenim moltes ganes d’estar amb vosaltres.

Els dies es fan molt llargs a casa i per això us proposem algunes activitats. Continuem amb el projecte de les emocions. Per treballar la CALMA hem pensat que el conte RESPIRA us podria agradar molt. EL veiem i practiquem com fa el nen?
Segur que us ho passareu bé.

  • També us proposem els següents jocs:

Sóc un globus!
La premissa és senzilla. L’activitat pot realitzar-se tan dempeus com tombats. Li demanarem als nens que al nostre senyal prenguin aire i omplin els seus pulmons perquè s’infli la panxa. És fonamental demanar-los que posin les seves mans a la panxa perquè notin com s’infla i desinfla amb cada respiració. Anima’ls a fer sons quan es desinflin!

De robot a ninot de drap
En aquest cas, la contracció dels músculs s’aconsegueix imaginant que som un robot i hem de moure’ns com un. Una vegada que estiguin dins el paper direm al nen que el robot es transformarà en un ninot de drap en sentir el senyal que hàgim establert prèviament. Llavors, els músculs hauran d’afluixar-se i el cos tindrà serioses dificultats per mantenir-se en peus. No es tracta de desplomar-se, ull!

La gota d’aigua.
Estirats a terra i amb els ulls tancats, s’imaginen que una gota d’aigua els hi va lliscant per les parts del cos que diu el pare o la mare va dient.

  • Us proposem: el monstre de la calma, podeu pintar amb colors, pintura, aquarel·la o bé decorar amb paperets…  Us recordeu de quin color és? VERD

  • Fem  EL POT DE LA CALMA?

Què és el pot de la calma?

Un pot de plàstic amb aigua i purpurina que ajuda a calmar-los tot observant la purpurina mentre es mou dins del pot.

 

 

Què necessito per a fer-lo?

Material:

– pot preferiblement de plàstic
– aigua
– cola o pegament
– purpurina del color que vulguis
Què us sembla? Us animeu?

    • Recordeu com ens agrada la cançó “Massatges” de la Dàmaris, voleu tornar a practicar en família?

JOC MUSICAL: ENDEVINA QUÈ SONA!

Benvolgudes famílies i alumnes!

Esperem que estigueu tots bé! Desde l’Àrea de música hem creat un petit joc musical anomenat “Endevina què sona!” que consisteix en endevinar les cançons i instruments que sonen. Proveu de jugar-hi petites i grans!!! Realitzat a casa amb molta il·lusió. Esperem que us agradi!
Ens veiem aviat. Molts petons!!!

Xavier (Mestre de Música)

English activities!

Hi there! Des de l’àrea d’anglès, us deixem activitats i recursos per poder seguir aprenent i practicant aquesta llengua. Have fun!

També ens agrada molt la cançó “Here is the Beehive” ja que parla de les abelles. A més, amb la cançó “What’s your favourite colour” hem après els colors. Finalment, quan acaba la classe ens diem “Bye Bye Goodbye”.

  • Jocs per aprendre jugant. Us proposem alguns jocs per poder seguir practicant els números i els colors. Només heu de clicar la imatge.

  

(joc de clicar de forma ordenada 1-10)                (joc d’escoltar i clicar)

   

 

(joc de memòria)                        (joc de clicar números per trobar el conill)

   

(classificar segons el color)                     (clicar objectes d’un color)

  • Vídeos en anglès. Podeu buscar vídeos al Youtube de dibuixos i històries en anglès: com Steve and Maggie o bedtime stories adisebaba.  També podeu veure les “Baby triplets“, que són les tres bessones en anglès. A més, una altra bona opció és veure sèries de dibuixos en anglès. Aquí en trobareu moltes!
  • Easter time! Com que s’acosta la Pasqua us deixo un joc relacionat amb aquesta festivitat.

I miss you! Love you! 

Marina