Anàlisi dels principis de la lectura crítica. L’article conté un test, dirigit als docents, per tal que puguin saber si ensenyen al seu alumnat a llegir críticament.
¿Enseño a leer a mis alumnos de manera crítica?
Les estratègies lectores
Recull de diverses fonts que permet tenir de manera resumida la relació de les principals estratègies emprades en la lectura i que, per tant, caldria treballar amb l’alumnat.
Proposta de “Mètode de lectura de textos no literaris”
Proposta d’un mètode de lectura per tal que l’alumnat s’exerciti en el resum i en la interpretació de l’estructura del text, a partir de l’anàlisi d’allò que cada paràgraf aporta al sentit del text.
Caldria que totes les àrees i matèries fessin una pràctica del mètode un o dos cops per trimestre amb el mateix grup d’alumnes, amb la voluntat que l’alumnat ho incorpori com una estratègia habitual de lectura.
Tareas para aprender a leer
Article d’Ernesto Martín Peiris que reflexiona sobre l’aplicació pràctica de la lectura; sobre la necessitat d’acostar la lectura a situacions de la vida real i a ensenyar a interpretar la lectura en contextos útils.
Pla d’Impuls a la Lectura. Resum
Resum fet pels assessors LIC del Servei Educatiu la Garrotxa del document del Departament d’Ensenyament: “Pla d’Impuls a la Lectura” (PILEC).
