Estrategias y actitudes críticas para leer webs

Aquest text aborda el tema de les pàgines web. Parteix de la idea que, en general, no hem ensenyat el nostre alumnat a buscar informació a Internet: no coneixen les estratègies que haurien d’emprar ni tampoc els hem ensenyat a ser crítics.

Publicat dins de 01-PRIMÀRIA | Etiquetat com a , | Comentaris tancats a Estrategias y actitudes críticas para leer webs

Lectura, memoria y metáfora. Sabores letrados

El títol d’aquest article ja resumeix el seu contingut: per a llegir es necessita memoria i la relació entre memoria i lectura és molt difícil d’expressar sense recórrer a la nostra capacitat simbòlica, a l’ús de les metàfores.

Publicat dins de 01-PRIMÀRIA | Etiquetat com a , | Comentaris tancats a Lectura, memoria y metáfora. Sabores letrados

Invitació a la lectura

Fragment de l’obra d’Italo Calvino, Si una nit d’hivern un viatger. Es convida el lector a recollir-se i a “sortir del món” per entrar en la lectura.

Publicat dins de 01-PRIMÀRIA | Etiquetat com a , | Comentaris tancats a Invitació a la lectura

Luces y sombras de la lectura en voz alta

L’autor d’aquest capítol fa unes reflexions, a partir del seu record com a estudiant, de la lectura en veu alta. Analitza, també, i ara a partir de la seva experiència docent, el que considera “bones o males lectures”.

Publicat dins de 01-PRIMÀRIA | Etiquetat com a , | Comentaris tancats a Luces y sombras de la lectura en voz alta

La lectura. El professor a l’aula. Autoreflexió

Pauta per a l’autoreflexió del professor sobre la seva didàctica de la lectura a l’aula. El qüestionari és adequat per a mestres i professors de qualsevol de les àrees i matèries.

Publicat dins de 01-PRIMÀRIA | Etiquetat com a , | Comentaris tancats a La lectura. El professor a l’aula. Autoreflexió