- Tertúlies literàries
Aquest nou curs 20-21 degut. L’hem passat amb el Coronavirus. Això ha afectat que les tertúlies literàries, no poder-les fer com cada any. Ara, no poden venir els pares i mares per acompanyar-nos, però tenim sort de què le poder-les fer amb la nostra mestra Esther.
Per aquestes tertùlies de Maig, hem decidit fer-les diferents. Hem fet parelles i trios. Cada grup es llegeix un dels llibres que hem triat i després, fem la tertùlia entre els integrants que han triat aquell llibre.
En aquesta tertùlia els llibres que han estat escollits són: Los perfectos, La pel·lícula de la vida, El senyor Bellobello, Filles úniques, Duna i Operació drac groc.
Tots els llibres són molt divertits!
Us anirem avançant notícies de com va la tertùlia. Una abraçada!
Mar Mostazo
6è Agulles d’Amitges❤️
IRÈNIA
Els dies 9, 12, 13 i 14 d’abril als nens i nenes d’Agulles d’Amitges ens van vindre a fer Irènia.
Els d’Irènia fan activitats de la pau.
Ens van vindre tres persones d’Irènia a fer-nos activitats diferents.
El dia 9 ens va vindre un home que es deia Carles, l’activitat que ens va fer, era del joc en equip, amb un paracaigudes i pilotes. El joc consistia en el que el Carles ens ficava la pilota el mig del paracaigudes sense que caigués el forat que hi havia, i nosaltres havíem d’intentar que caigués al forat, després també vam fer de què el Carles deia: Que passi qui porta una peça de roba de color negre, i qui portava passava per sota, i qui no havia d’aixecar el paracaigudes, perquè els poguessin passar per sota.
El dia 12 també va vindre el Carles a fer-nos l’activitat, aquell dia ens va vindre a fer un joc que el fabriquen a Irènia, que es diu “ More than one history” que significa més que una història. El joc consisteix en el fet que cadascú té una carta i la carta té frases com: explica una història graciosa que t’hagi passat. I tu has d’explicar la història depèn del que et digui la carta. Estàvem situats en rotllana i anàvem dient cadascú la seva història.
El dia 13 ens va vindre a fer Irènia un home que es deia Josep-Miquel.
En Josep-Miquel ens va fer un joc que es diu “ Just o Injust?”
El joc tracta en què anaves amb una persona i teníem una bossa amb diferents materials, havíem de fer figures de paper que cada figura costava diners. Nosaltres fèiem les figures a la mesura i si tot estava bé, el Josep-Miquel ens donava aquells euros que costava la figura.
El quart i últim dia d’Irènia ens va vindre l’Esperança que li diuen “piti”. La Piti ens va fer una activitat sobre conflictes i sobre l’empatia. Tu et ficaves al davant d’una persona i tenis 30” per explicar-li alguna cosa que et molesta o et fa ràbia a la teva parella i després la teva parella t’ho explicava a tu. La Piti ens va dir una frase que era: No només ens hem de fixar en nosaltres sinó també amb els altres.
Martina Nasarre
Educació física
Aquest curs hem fet unes quantes coses i ara les explicaré.
El primer que vam fer va ser conèixer les nostres parts del cos i saber perquè serveixen o com cuidar-les, Aquesta part va durar bastant poc, a sisè els esports que fem duran més poc, en aquesta activitat vam fer molts tipus d’estiraments.
Quan vam acabar vam començar un altre esport, el bàsquet, ens vam aprendre les normes, i vam aprendre tècniques de llançament i de tota mena, i al final a l’última sessió vam fer un partit.
Després vam començar l’handbol i com molts a la classe ja jugaven d’extraescolar teníem a uns quants experts que ens van ajudar i van proposar activitats per fer relacionades amb l’handbol.
El futbol el vam fer durant una setmana, el vam fer perquè la classe volia, al futbol també teníem alguns experts que ens van donar consells, i al final entre tots vam fer dos equips i vam fer un partit.
També vam fer bàdminton, ningú sabia com es jugava i vam haver de començar de zero, vam aprendre les normes, a controlar el volant i a utilitzar la raqueta, i al final vam acabar jugant bé i vam fer uns quants partits.
Després del bàdminton vam començar el beisbol, ningú sabia jugar i era l’esport més difícil que havíem fet, vam aprendre les normes i a utilitzar una mica el bat i la pilota, va costar bastant i al final vam aconseguir donar-li algun cop a la pilota, i vam aconseguir fer algo semblant a un mini partit.
Ara estem fent atletisme que és més fàcil que el beisbol, però com l’atletisme té moltes parts ens costarà unes quantes setmanes més, hem començat per les curses i està anant bastant bé.
Markel Montilla
✨EDUCACIÓ FÍSICA✨
Aquest any hem fet educació física com cada any, però hi ha dies que hem fet temps lliure, com per exemple el dia de sant Jordi.
Aquell dia va ser molt divertit, en teoria no anàvem a fer temps lliure, però com el matí vam fer assemblea ho vam acabar de parlar. Vam decidir que si faríem temps lliure, en comptes de fer classe d’educació física.
A la tarda , vam fer moltes activitats, com handbol, futbol, voley i gimnàstica, ens ho vam passar molt bé i vam acabar molt cansats.
Ens agradaria tornar a fer aquesta sessió.
Gisela Nasarre 6è Agulles d’Amitges✨❤️
Exposició cos humà
Fa un temps vam començar a estudiar el COS HUMÀ. Vam començar fent una trucada amb la mare de l’Asha La Mònica, ens va explicar coses com:
1.- Per què serveixen les vacunes?.
2.- Quan es van inventar?.
3.- Què són els anticossos?.
4.- Coses que no havíem de fer després que ens posessin les vacunes.
Més tard ens vam preparar una llista per saber més coses del nostre cos i d’on venim, jo tenia: perquè ens surten pèls a les aixelles, al penis o la vulva?, perquè estem a la pubertat?, quan canvia el cos?, l’Elena ens va explicar moltes coses, tantes que d’algunes ni em recordo. Ens va respondre totes les preguntes. També ens vam anar al Human Bodies Però… Abans vam fer uns grups per recollir informació. Com he dit abans vam anar al Human Bodies i a cada sala sonava una explicació diferent, els ossos, els músculs, els fetus… Cada grup faria un producte final un producte final, tots vam fer un “pòster” d’un cos i a dintre dibuixaves el teu sistema i una presentació del sistema que havies escollit.
Esther Cabrera
VISITEM I ENS VISITEN ELS INSTITUTS
El dia 23·5·2021 vam anar a l’institut Lluís de Requesens. Quan vam arribar, la Blanca (la directora) ens va portar al gimnàs, on ens esperaven exalumnes de la Sínia, i vam fer com mena de joc amb preguntes, sobre els exàmens, els horaris… Després ens van fer una visita per les aules on es feia cada assignatura.
El 9·5·2021 van vindre tres exalumnes de l’escola i ens van explicar com era el canvi de l’escola a l’institut, també ens van explicar els horaris, els exàmens… Al final ens van escriure una carta sobre com va ser el seu inici a l’institut.
Quim Crespo Cabrera 12·5·2021
Visitem i ens visiten els instituts
El dimecres, 24 de febrer, vam anar a visitar a l’institut Lluís de Requesens.
Dins de la sala d’educació física ens van preparar un joc.
Tractava de què en cada casella que quèiem tenien una pregunta feta per nosaltres i ells havien de contestar.
Es va fer curta la visita.
Després ens van explicar tots els horaris i les normes que tenen allà.
Vam sortir d’educació física i ens van ensenyar les instal·lacions.
Al cap de poc, el dijous, 4 de març, ens van vindre a visitar 3 nois i 1 mestra de l’institut Bernat el Ferrer.
Ens van fer una presentació amb horaris, regles, preguntes i després ens van donar un paper que havien fet els nens i nenes de 1r d’ESO.
I per últim ens van fer un vídeo amb informació i ensenyant totes les instal·lacions.
Ariadna Salinas
Les aventures del Matxu
El dia 8 de març van venir a gravar un curt sobre el Matxu i el seu nom és “Les aventures del Matxu”. En aquell curt surt tot el col·legi. La nostra escena va ser una mica difícil de gravar, ja que algunes persones s’equivocaven, però ens va agradar molt gravar-ho i sortir al curt.
Primer explica com es va sentir el Matxu el dia del confinament i com es va sentir després.
El dia que es va estrenar va ser el 15 d’abril de 2021.
Tota l’escola va estar a la Peni per veure el curt, tots hi vam ser allà a les 9:00 h.
El curt ens va transmetre comèdia, tristesa i aventura.
Tots vam sortir amb un somriure a la cara perquè després d’això hi havia la jornada esportiva que consistia a jugar 3 esports: Bàdminton, handbol i cross.
Nidal Akziz
Amic Invisible
El mes de desembre, els alumnes de 6è d’Agulles d’Amitges vam proposar fer un amic invisible per l’últim dia abans de les vacances de Nadal (21/12/21). Vam votar i va guanyar la majoria absoluta, la professora ens va dir que no podien ser regals amb diners, sinó regals fets per cadascú.
Va arribar el dia, tots havíem portat els regals, va ser una experiència brutal i a tots ens va agradar.
Els regals van ser molt “guais” i ho tornaríem a fer.
Va ser el millor i l’últim Nadal de l’escola.
Jan Moreno
Lapbook Ràdio
Quan vam començar el lapbook estàvem entremig del programa de ràdio (que a hores d’ara ja està acabat).
Tots vam agafar una cartolina D2 i la vam doblegar per la meitat. Cada grup tenia una tipologia, hi havia Format Història, Llenguatge i la part tècnica.
Després vam aplicar-hi la informació, vam ficar-li els últims retocs i vam practicar el discurs, la recerca d’informació per Google a la Viquipèdia de la Ràdio.
Va arribar el dia de la presentació vam exposar a la pissarra els Lapbooks de la
Ràdio.
Jan Aguiló
Xerrada xarxes socials
El dia 8 d’abril va vindre l’Oscar Barril a explicar als alumnes de 6è sobre com conviure amb les pantalles i xarxes socials correctament i poder tenir una vida saludable amb elles.
Jo pensava que l’Oscar diría el que diu tothom sobre les xarxes socials, que son dolentes i que no serveixen per res… Però no, ens va explicar que poden ser divertides, s’ha d’anar en compte amb les fake news i els hackers.((Òbviament) (coses molt/bastant perilloses)
Com sempre hi han modes i avui en dia es que les noies porten roba curta mentre es veuen amb un “bonic cos” i els nois que tenen tableta o porten samarreta per poder semblar més sexys, pero l’únic que fan és creure que les noies s’enamoraran més d’ells. El que si que han d’asumir les responsabilitats del que fan i normalment utilitzen photoshop per fer que els seus cossos siguin millor del que son. La majoria de cops volen guanyar diners per ser influencers.
Les xarxes socials estaven pensades per divertir-se i no crear polémicas, va dir l’Oscar, abans de que marxès, ens va fer dues preguntes, “Quants de vosaltres teniu mòbil?” i “Quan de temps creieu que passem amb les pantalles?”.
Claudia Borràs
Jordi Diz
El dia 22·3·2021, el Jordi Diz, va venir a explicar-nos una part de la seva vida, que l’acompanyarà sempre.
Un bon dia, de 2007, el Jordi Diz anava cap a la feina amb moto. Tot anava bé, fins que… la moto, va caure i el seu cap va xocar contra els ferros que hi ha a l’autopista. Va ser un xoc molt fort!
Es va quedar en coma, durant 16 dies, a l’hospital, Bellvitge.
Quan va despertar, va haver de tornar a aprendre a parlar, a caminar, i a poder fer vida normal.
Li va costar, però no va perdre l’esperança. Això, li va ser molt útil, i ens va dir que era molt important no perdre les ganes i l’esperança.
També, va haver d’anar a l’institut Guttmann, per aconseguir (una altre vegada) la mobilitat.
Va ser un procés llarg, però ho va aconseguir.
Es va apuntar al gimnàs, per poder fer vida normal, i per millorar la mobilitat.
Ens va explicar que un cop recuperat mínimament, va tornar a casa seva, a l’Hospitalet. El que li va passar allà, va ser que com els veïns, sabien la seva situació, el tractaven com a una persona dèbil. Això, obviament, no l’ajudava gens!
Per aquest motiu, es va mudar a la Bisbal. Allà, hi estava millor, i va poder conèixer a gent.
Aquesta és la història del Jordi Diz!
MASCARES DE GUIX
Quan vam fer les màscares de guix, em va fer molt de fàstic posar-me vaselina a la cara. La vaselina feia pudor i angúnia, sobretot la cara s’et mollava de l’aigua amb guix. Per això jo no me la vaig fer. Després se’t posava el guix mullat per l’ull i i et picava, sobretot quan et treien la mascara se’t quedava tota la cara blanca i amb trossets de guix.
En la temporada de fer les màscares, l’Esther m’estava insistint que em fes la mascara. Jo li vaig dir que no i ella em va respectar i em va deixar no fer-me-la. Això si, em va dir que la proxima vegada que fessim una altra activitat com aquesta l’hauria de fer.
A mi m’agradava fer les màscares i ajudar als meus amics a fer-se una màscara. Un cop vam acabar, dies després vam fer la festa.
Àlec Lanau