METODOLOGIA

L’escola basa l’aprenentatge dels continguts a través d’un currículum integrat introduït a partir de la realització de petites recerques o projectes de treball, d’aquesta manera  els docents proposem als infants temes que els siguin propers i significatius com a punt de partida per a motivar-se i iniciar la cerca d’informació. Aquest inici en algunes ocasions surt de l’interès dels infants, en d’altres sorgeix de propostes de l’adult. Un altre grup de projectes  són comuns a tot el centre, com és el cas de la Festa Major, Carnestoltes, Setmana Temàtica o  el treball de la muntanya, en els quals cada nivell d’aprenentatge s’endinsa en un dels aspectes de cada temàtica i treballa un mateix tema des d’una òptica i mirada diferent. Les sortides i colònies són una eina clau per viure experiències noves i significatives les quals  s’utilitzen com a motivació i recollida  d’informació per als projectes.

A l’escola entenem que cada infant va construint la seva identitat des d’ell mateix i amb els altres com a referents. Els docents acompanyem tot aquest procés educatiu defugint de l’homogeneïtat i potenciant el desenvolupament personal, amb el convenciment que tot infant té potencialitat per créixer i per avançar. En aquest sentit caminem cap a una escola inclusiva i plantegem potenciar el talent dels nostres alumnes. Per tal de poder treballar sota aquesta mirada disposem franges horàries de treball amb grups partits o amb dos docents a l’aula.

L’escola treballa amb una praxi psicomotriu basada en la proposta de Bernat Aucouturier, des de P3 fins a 1r de d’Educació Primària. Aquesta pràctica comporta una manera de treballar amb l’infant a partir de la seva expressivitat i de l’experimentació a partir del seu propi cos. El treball del cos i l’expressivitat de l’infant té continuïtat al llarg de tota l’Educació Primària amb l’Educació Física i les Arts Escèniques.

Una altra característica metodològica del projecte és la flexibilitat en les múltiples  agrupacions dels infants i el valor de la identificació d’aquests amb el col·lectiu de l’escola.  Per tal de fer-ho possible el centre porta a terme diferents projectes dels quals podem anomenar: les Famílies ens visiten, basat  en propostes que  fan les famílies a les aules, acompanyades dels docents, i el Treball pel col·lectiu que es realitza a cada nivell per al conjunt de l’escola i es basa en un treball específic de la competència social i ciutadana .

El centre ha desenvolupat el Projecte d’Innovació educativa en llengües estrangeres que ha permès la introducció de l’anglès a l’Educació Infantil i el desenvolupament de propostes d’aprenentatge integrat de les llengües  a l’Educació Primària.
L’escola també compta amb el Projecte PuntEdu, que està servint per estructurar la biblioteca entesa com un centre de recursos per l’aprenentatge i per millorar la competència lectora, el gust per la lectura i la competència informacional dels infants.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *