Vista a la donació de sang per a la Marató de TV3

Aquest any, els alumnes de 4rt de la ESO participem del projecte d’aprenentatge-servei que organitza el Banc de Sang i Teixits de Catalunya. Treballem durant un parell de mesos per tal de poder portar a la pràctica, a la nostra escola, una campanya de donació de sang, adreçada a familiars, mestres, veïns del barri, treballadors de les empreses properes…

Els nostres formadors, durant tot aquest temps han estat la Marta i l’Arnau i amb ells hem pogut conèixer les funcions que realitza en Banc de Sang, la importància de la seva funció i en definitiva, ens hem pogut apropar al món dels projectes que fan tasques molt importants per tots nosaltres. Us havíeu plantejat alguna vegada què passaria si no hi hagués prou sang per totes aquelles persones que la necessitessin? El bang de sang s’ocupa, principalment, de que això no passi, entre d’altres coses.

Per conèixer com funciona una campanya d’extracció, la Marta i l’Arnau ens van convidar, el passat divendres 25 de novembre, a Can Fabra, on realitzaven una campanya especial en col·laboració amb la Marató de TV3. Així ens podríem fer una idea real de com podria anar la nostra campanya a l’escola.

Primer, l’Arnau ens va fer una visita per tot el muntatge que havien realitzar metges, infermeres i voluntaris. Vam fer el circuit que ha de recórrer un donant quan arriba a un espai on és realitza la donació. Primer, un infermer comprova les dades del donant, verificant si la persona ha estat donant o no prèviament. Després un metge/metgessa fa un petit reconeixement mèdic i punxa un dit per veure la coagulació de la sang.  Amb l’autorització mèdica, ja pots passar a les camilles on t’extreuen la quantitat de sang i finalment, una de les parts més importants, passes a la zona de refrigeri on la gent donant ha d’hidratar-se i recuperar forces.

Després de la visita, vam col·laborar repartint flyers entre la gent veïna del barri, per tal de captar més donant i que el resultat de la campanya fos un èxit. Ens vam dividir per grups i no ens va sortir gens malament. Ens vam trobar de tot, persones que ens escoltaven, persones que passaven de llarg, gent que ens oferia els seus negocis per deixar la informació… Amb això també ens trobarem quan ho fem aquí al barri.

Finalment, vam participar d’una obra de teatre que havia preparat l’IES Bon Pastor, una altra escola col·laboradora del Banc de Sang.

La campanya va ser tot un èxit. Gràcies el treball i l’esforç de totes les persones que van col·laborar aquell dia, el banc de Sang va aconseguir arribar a la xifra de 220 donacions. Esperem tenir aquesta sort pel dia 16 de desembre. Anima’t perquè donar sang és donar vida!!!

Alumnes de 4rt de la ESO

Aquest article ha estat publicat en 4t ESO, GENERAL. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.