Sortida al Palau de la Justícia. Què és un jurat popular?

El passat 4 de novembre, els alumnes de 3r i 4rt vam anar de sortida al Palau de la Justícia, com a oients d’un judici contra un home acusat d’haver assassinat la seva parella. Prèviament, vam fer una visita guiada a les instal·lacions. La Núria, la responsable de premsa i de les visites als instituts, ens va explicar l’evolució històrica de l’edifici, els usos que té a l’actualitat, les diferents dependències i ens va explicar el personal que hi treballa a dins. Com a curiositats, ens va explicar que dos dels casos més mediàtics dels darrers anys van estar jutjats aquí. El cas Tous, que prèviament havíem treballat a l’aula, i el cas del ex-jugador del Barça, E’Too, que va tenir uns problemes familiars amb una cuidadora de la llar.

Abans d’entrar al judici, ens vam poder fer unes fotos amb les togues i birrets d’advocats, una nova experiència!!!

El més rellevant de la sortida, va ser, quan vam entrar a la sala del Judici. Era uns situació com de les pel·lícules. Imposava molt veure el jutge, els mossos d’esquadra que custodiaven l’assassí i sobretot, veure a la família de la noia assassinada. Aquest va ser el punt de tensió més gran.

Com a experiència, ens va semblar molt interessant, el poder veure els drets i deures que tenim els ciutadans, les funcions dels advocats defensors, de la Fiscalia, el concepte de Jurat Popular… Eren coses que vèiem a la Tele i que fins el moment no ens havíem plantejat mai.

A la classe, també hem treballat aquests conceptes i fins i tot vam fer un simulacre de judici. Seguim pendents de la resolució del cas perquè ens vam implicar tant que realment volem saber com ha acabat tot i en definitiva, volem saber si la Justícia és justa de veritat!!!

Alumnes 3r i 4rt ESO

IMATGES DE SORTIDA AL PALAU DE JUSTÍCIA

Aquest article ha estat publicat en 3r ESO, 4t ESO, GENERAL. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.