LA FONT DE FONTANELLES

La Font de Fontanelles, situada al municipi de Sant Llorenç Savall, és molt coneguda per la gent del del poble per la seva proximitat al nucli urbà i per el seu entorn natural. Aquesta font es troba dins els terrenys de la masia Busqueta, i fa més de setanta anys que els pagesos de la zona la van construir sota la demanda dels amos dels terrenys. En aquells anys la font estava envoltada de bosc, com ara, però també de camps i vinyes, com la de l’avi Siller; així doncs, aprofitaven l’aigua de la font per regar. Avui dia, continua envoltada per molts arbres i molta verdor, configurant un entorn tranquil i fantàstic.

L’aigua de la font prové d’aigües subterrànies, probablement filtrades per la pluja, i desemboca al torrent del Burc. Raja gairebé tot l’any, tot i que en èpoques de sequera s’ha arribat a esgotar. Actualment ja no raja tanta aigua com fa uns anys, per això hi han posat un tap per retenir-la i perquè així n’hi hagi sempre.

Fins no fa massa anys, per arribar a la font hi havia un camí que passava per la Font del Gat, però actualment aquest camí està tancat ja que hi ha uns horts privats.

És una font on des de fa anys, la gent hi va a berenar, a jugar, o bé hi passen quan van a córrer o caminar. És una font força estimada per la gent del poble ja que hi han passat bones estones i tenen records divertits, com per exemple anar a dinar amb tota la colla d’amics i que el dinar els hi caigués a terra, estar jugant i caure de cul.

Als voltants del poble també hi ha altres fonts que mereixen una visita i que al llorençans també agraden molt, com la Font del Llor, situada prop del Marquet de les Roques, o la Font de Cal Llogari.

Aquest curs, l’alumnat del grup de grans de l’escola Josep Gras del municipi, hem realitzat un projecte de recuperació de la Font de Fontanelles, conjuntament amb el Centre Excursionista Llorençà.

Text elaborat per l’alumnat de sisè de l’escola Josep Gras

Fonts d’informació històrica: Josep Soler, Teresa Rusiñol, Joan Canadell, Eva Perera, Rafael Perera, Carmen Romero, Josep Valls, Magdalena Muñoz, Ventureta Vidal, Tere Abellán, Pepita Solà, Lluís Solà, Carme Pont, Pere Casanovas

Bloc