Nois i noies de 3r A, aquí teniu els vostres rodolins amb aliments:
L’Arnau menja un pastís de cacau. (Joan)
Nois i noies de 3r A, aquí teniu els vostres rodolins amb aliments:
L’Arnau menja un pastís de cacau. (Joan)
Àdeu, Cristian, Lorena, Bárbara, Sokhna, Youstina i Nicole heu estat els més constants d’entre els nois i noies que es van apuntar per fer aquesta tasca. Encara que vosaltres també heu tingut dies en que us feia mandra o teniu altres coses per fer a l’hora del pati, heu intentat complir amb el comprís que havíeu prés a principi de curs.
Com anys anteriors el dia de St. Jordi fem l’entrega de premis dels Jocs Florals. Aquest any els alumnes han treballat la prosa de temàtica lliure. També han realitzat dibuixos sobre un personatge de conte , còmic o novel·la celebrant la diada.
El premi a l’Ed. Infantil és un llibre, una rosa i un diploma a cada aula pel conte que realtizen conjuntament cada grup.
A primària de cada aula s’escullen tres finalistes. L’alumne amb accèssit obté un diploma, el segon una rosa i el diploma i el primer premi un llibre i el diploma.
De cada cicle s’escull un dibuix que serà la tapa de la revista dels Jocs Florals del cicle corresponent. Els tres alumnes premiats pel seu dibuix són obsequiats amb un llibre i un diploma.
Tot això és el resultat d’un procés que s’inicia a les aules amb la motivació dels alumnes per part dels seus tutors. La creació d’un esborrany per part de l’alumne, amb les seves idees i imaginació per a continuar amb la correcció del text i polint expressions fins aconseguir un resultat satisfactori i de caire literari.
Amb els dibuixos i treballs manuals que es fan entorn a St. Jordi, i la compilació de textos de cada aula i els textos guanyadors, es munta una exposició que tots els alumnes visiten i que els pares i acompanyants poden veure.
Avui les nenes i nens de les classes Cargols i Tortugues (EI 3 anys) han rebut la visita de
l’Eva a la biblioteca. L’Eva venia carregada amb el seu circ màgic i disposada a presentar els
diferents personatges a totes les nenes i a tots els nens i tutores. Així que tot va estar a punt, la música ens va introduir a un món fantàstic en el que tothom hi ha participat. L’elefant i la ballarina i
la gallineta i el gall i el cargol…. i tots els espectadors. Han cantant, han jugat i han col·laborat oferim trossets de roba màgics per la carpa del circ. S’ho han passat d’allò més bé com podeu veure a les fotos.
Dijous 11 per la tarda es vam trobar puntualment a la biblioteca quasi totes les components del grup de lectura: Aïda, Àngels, Cristina, Deta, Kymm, Montse, Olga i Rosa.
Tot i que quan vam escollir el llibre el novembre pensant de trobar-nos a primers d’any, els dies han passat d’una revolada i fins el març que no ens hem trobat.
L’Aïda i la Kymm han començat el llibre però no l’han acabat. L’Aïda perquè estava llegint un altre i no el podia deixar fins acabar-ho i la Kymm no acabava d’enganxar aquesta lectura, ni de fer el pes i com té altres doncs l’ha anat deixant de costat.
La resta del grup totes l’han acabat, tot i que la Deta, s’ha fet mig llibre de cop aquesta mateixa tarda, així que ha arribat amb el ulls que no s’hi veia gaire.
Han hagut comentaris de diferents aspectes sobre el llibre.
Per a l’Olga i la Montse el llibre reflexa amb fidelitat la manera de viure, els costums i la escala social que imperava a les colònies textils en aquella època de mitjans del segle XX.
La Cristina i l’Àngels mostraven el seu acord en quant el comentari anterior, però que el llibre com a novel·la no els ha acabat d’enganxar per una manca de sentiments, emocions o profunditat en els personatges. A partir d’aquí han sorgit diferents comentaris sobre el diferents personatges, situacions i lligams entre ells, aixì com tambè de la trama. En aquest interval la Deta, la Rosa i la Cristina, anaven lligant les diferents històries dels personatges, les escenes que més els hi ha quedat, les que més els hi ha arribat.
Desprès de que cada participant haguès dit la seva i comprovant que per a algunes era un llibre
prou satisfactori, mentre que per a les altres ha passat sense deixar una petjada profunda.
S’ha tret a consideració que per l’escriptora és la seva primera publicació .
En aquest moments, entre unes i altres hem arribat a comentar que els llibres al igual que acostuma a passar amb els grups de música o amb els estils de música hi ha diversitat d’opinions i preferències. Aixì com que l’èxit pot arribar en alguns, mentre que altres que segurament són bons escriptors, cantants o músics, queden al marge de l’èxit.
El temps passa i cal escollir el proper llibre. Desprès de dir diferents títols, acotem en tres i d’aquests decidim de llegir un.
1 El més votat Maldito Karma.-de Safiere, David . Seix Barral. Biblioteca Formentor 2009
2 La memòria de les formigues de Batlle Prats, Iolanda. Ara llibres 2009
3 El tiempo entre costuras de Dueñas, María. Temas de hoy 2009
Ja sabeu Maldito Karma per a la propera trobada. I a més La memòria de les formigues, per qui avança més llegint.
Des de primers de febrer fins el dia 18 hem disposat de la bibliomaleta de novetats.
Els alumnes han pogut mirar, llegir, comentar, treballar…..Una petita mostra de novetats en llibres d’imaginació per als diferents cicles i també novetats en coneixements. A continuació us deixo
la bibliografia de tots aquests llibres que contenia la bibliomaleta i també una petita mostra de dibuixos sobre el llibre “No te vayas… ” realitzat per la classe Elefants de 4 anys.Us deixo l’enllaç amb la web de l’autora per tal que pogeu veure i mirar de què parla el conte.
http://www.gabrielakeselman.com/
Hola, disculpeu que us tinguem una mica desinformats a través de la petita finestra. El dies passen més ràpids que el temps del que disposo per dedicar-me el blog. Tot i aixì esgarraparé o faré un parèntesis per tal de mantenir la comunicació.
Com bé ja sabeu pel full informatiu que la biblioteca disposa d’un nou programari, el Absys.edu, per a la gestió dels documents i materials. Des d’octubre estem introduïnt de nou els llibres i ara que ja disposem d’un nombre suficient per començar a fer el préstec amb ell no hem dubtat d’ensenyar a fer el préstec en els ajudants i que ells mateixos facin aquesta gestió als usuaris . Aquí podem veure com l’Encarna Isanda ensenya els nois i noies i els fa fer pràctiques.