ROALD DAHL : MATILDA 6è A i B

La trobada ha girat en torn el llibre de la Matilda, gairebé tot el grup ha vist la pel·lícula i la han trobat divertida. Han parlat de com es presenten els personatges en el film i de com ho fan en el llibre,  si els hi agrada més la descripció de l’autor en alguns casos. En general el llibre que va ser una lectura escollida  pel grup, els ha resultat avorrit en alguns moments, sobretot perquè fa moltes descripcions. Però després han parlat que la Matilda és divertida, trapella i espavilada. El pare és un personatge que es passa molt en les coses que fa a la feina i també a casa. La Trunchbull per suposat que els remou la ràbia amb el seu comportament amb els alumnes de l’escola.  La senyoreta Honei un personatge molt tímid i que els hi agrada que la Matilda  es quedés a viure amb ella. No hem acabat d’explicar el final perquè hi havia algun membre del grup que encara no havia arribat al final de la narració i motivats per les explicacions l’acabaran de llegir. La nota que posen al llibre oscil·la entre un 6 i 9’5 com a màxim.

Amb aquesta  trobada  de tancament d’un període de tres cursos, en el que ens hem anat trobant per compartir lectures. Recordem els que més ens han agradat, aquells que ens han  deixat petjada a la memòria: Estimat Max,  De què té por el Ratoli? Hi ha un nen al lavabo de les nenes.

L’objectiu proposat a l’inici del club ha estat aconseguit : Desvetllar el gust per la lectura i fer lectors i lectores  crítics.