ELS NOSTRES NOMS

Ja hem iniciat el treball dels nostres noms. Una de les activitats que aprofitem per treballar-los és en el moment del BON DIA, on  mirem qui ha vingut a l’escola. Ara ho fem a través d’aquest joc, on primer apareix un nom, entre tots el llegim i després veiem la foto i descobrim si ho hem fet bé. L’ajudant ha d’estar ben atent per posar a casa els que no hi siguin aquell dia. Els agrada molt veure’s a la pissarra màgica.

Ja fa uns dies que hem començat a introduir la lectoescriptura a l’aula. Ho fem a partir dels nostres noms, que ens identifiquen, que ens interessen i ens són molt propers. A partir de l’observació d’aquests, mirant-los cada dia per veure qui ha vingut a l’escola, o fent jocs amb les targetes dels nostres noms… els comencen a identificar com a propis i també els dels altres. Al principi, cadascú es fixa en coses diferents: la llargada del nom, alguna lletra diferent, la primera, la última… Es tracta de reconèixer el nom de forma global, com a imatge, però cada infant ho fa d’una forma diferent.

Mica en mica anirem descomposant aquest nom i adonant-nos que està format de lletres i que aquestes tenen un ordre concret per escriure una paraula, en aquest cas el nostre nom.

Hem començat també a resseguir les lletres del nostre nom i dels companys. La motricitat fina, que tant treballem, ens ajuda a adquirir les habilitats ocumanuals que requereix la prescriptura.

Aquesta setmana vam observar quina era la lletra maquinista del nostre nom. La primera, la inicial, la més important. A l’aula la tenim identificada a cada un dels cartonets amb el color vermell. A més, hem pogut classificar els noms tenint en compte la primer lletra.

I finalment hem fet una corona amb la nostra INICIAL. A continuació teniu algunes fotos:

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *