Archive for 22 abril 2010
Sembrem trumfes
1El Lluís el pare del Daniel , alumne de sisè, ens ha ensenyat com sembrar les patates i els alls. Gràcies Lluís pel teu temps, les teves explicacions i la teva paciència.
sembrem trumfes from lidia cardona gasa on Vimeo.
^
Per saber més coses d’ aquest aliment. La patata.
http://www.botanical-online.com/patatascatala.htm
El nostre ovoscopi
0La incubació artificial
La majoria dels pollets s’ obtenen amb incubació artificial.Per la incubació artificial s’ empren màquines incubadores que poden ser des de incubadores per a aficionats, com la nostra, amb una capacitat per a 20-100 ous, fins a incubadores de tipus industrial, amb capacitat per a centenars d’ ous.
Períodes crítics de la incubació
El primer abraça els 3-4 primers dies d’ incubació i és causa de problemes dels ous, com: falta de fertilitat, poca viabilitat, consanguinitat, etc. Per evitat això s’ empren ovoscopis o miraous, aparells proveïts d’ una llum mitjançant la qual podem veure l’ interior dels ous a contrallum. Tot això permet treure els ous avortats.
( Informació tècnicaCCEA Consell Insular de Menorca núm.35 gen 02)
1- ou fèrtil amb embrió viu 2-3- ous infèrtils
El segon és durant els tres darrers dies i és degut a pr0blemes amb la regulació de la màquina, com: temperatura, humitat , ventilació o voltes.
Ens neixeran pollets?
0A la classe de segon, el dia 15 d’ Abril , vam po
sar 22 ous a la incubadora amb molta cura.
Uns dels ous ens els ha facilitat el Paco, pare del Pol. Uns altres ous ( de gallina perica) han pujat de Sossís i uns altres els ha portat el Felix.
Tan de bo poguem retornar als galliners tants pollets com ous!
Cada dia hi ha un enarregat o encarregada de girar els ous i anotar les dades de la temperatura i de la humitat. 37’5-38ºC i 50% d’ humitat.
Al cinquè dia hem pogut veure amb l’ ovoscopi que hem fabricat a la classe que tots eren viables. Tots eren ous fecundats. de moment la cosa marxa super bé. Quina emoció!
Ara ens cal seguir amb la responsabilitat diària de tenir cura de les condicions externes perque puguin néixer els pollets .
Quan faci 18 dies deixarem de voltar els ous, baixarem la temperatura a 35’5 ºC i elevarem la humitat al 65%.
El dia 21 pujarem la humitat fins el 85% i esperarem pacienment que neixin. Quants naixeran???