Un cop més acabem l’any amb els Tallers de Nadal, una jornada de convivència i experiències per compartir entre professors i alumnes.
Aprofitem per desitjar-vos unes Bones Festes i Feliç 2016.
Ens retrobem el dilluns 11 de gener de 2016.
Un cop més acabem l’any amb els Tallers de Nadal, una jornada de convivència i experiències per compartir entre professors i alumnes.
Aprofitem per desitjar-vos unes Bones Festes i Feliç 2016.
Ens retrobem el dilluns 11 de gener de 2016.
Dimarts passat, 15 de desembre, els alumnes de 4t B i C d’ESO van participar en una ruta modernista, organitzada pel Departament de Català de l’institut, per la ciutat de Barcelona.
El recorregut va començar a la Diagonal amb la Casa Terrades (Casa de les Punxes), el Palau del Baró de Quadras (Casa Àsia) i la Casa Comalada. Tot seguit, el grup es va dirigir al passeig de Gràcia, on va veure la Casa Fuster, la Casa Casas-Carbó, la Casa Milà (La Pedrera), la Casa Batlló, la Casa Amatller, la Casa Lleó i Morera, les Cases Rocamora i la Casa Malagrida. A més a més, al llarg del passeig de Gràcia es van poder contemplar els espectaculars bancs-fanals de Pere Falqués.
Finalment, el grup es va desplaçar al barri gòtic, on va visitar la cafeteria Els Quatre Gats i el Palau de la Música Catalana.
En definitiva, amb aquesta visita cultural s’ha pogut apreciar i valorar de primera mà l’obra de tres referents arquitectònics de primer ordre del Modernisme català: Antoni Gaudí, Lluís Domènech i Montaner i Josep Puig i Cadafalch.
Divendres 11 de desembre els alumnes de segon d’ESO vam anar d’excursió al Monestir Reial de Santa Maria de Pedralbes. Aquesta excursió tenia com a objectius: apropar-nos a un monestir, arribar a conèixer l’origen d’aquest i quins són els seus espais més importants. Vam anar en autobús i en arribar-hi vam esmorzar per després cap les 10:00 començar la visita. El primer que ens van explicar va ser la seva història amb protagonisme de la reina Elisenda que contribuí a la seva construcció perquè es preguntava que faria quan el seu marit morís. Seguidament vam recórrer tot el monestir aturar-nos a cada dependència, les quals envoltaven el claustre, que era el pati central.
Aquest monestir era de clausura, és a dir, que cap monja sortia i que cap persona que vingués de fora entrava, per tant per comunicar-se tenien el parlador. Després de visitar el monestir vam anar a veure l’església, que és on el poble resava, aquesta és d’estil gòtic. A l’església hi ha enterrats alguns als nobles i també es troba la tombà bifrontal de la reina la Elisenda perquè té dues cares una a l´interior del monestir on va està representada vestida de monja i altre a l’església on està vestida de reina. Entre les dotze i l’una vam caminar fins a un parc per després a les 14.00 agafar de nou l’autobús i tornar a l´institut.
Va ser una sortida molt interessant i cultural, ja que vam aprendre molt sobre aquest tema.
Escrit per: Olga Abad (2n B) i Sònia Bautista (2n C)
Los alumnos de tercero del INS Bisbe Berenguer comparten todos los jueves una hora junto a niños y niñas de diferentes edades que carecen de algunas capacidades para poder desarrollar sus vidas. Esta actividad pertenece a una materia optativa que se llama “Conèixer és estimar” y que dirige el profesor Benjamín Herrera, de Educación Física.
Generalmente, las actividades se imparten en la sala polivalente que ofrece el INS Bisbe Berenguer, pero, para cambiar la rutina, se propone hacerlo en colegios como el Prat de la Manta…
El 20 de Noviembre fue un día oportuno para hacerlo. Primero, los alumnos de tercero se hicieron responsables de presentar los niños de la “Escorça” a los alumnos de quinto de primaria. Seguidamente, empezaron a disfrutar del encuentro con un poco de vergüenza, pero luego se entusiasmaron con los juegos que eran originales y estaban preparados con mucha ilusión (juegos con sábanas, pelotas, luces…). En definitiva, el encuentro les permitió compartir una experiencia inolvidable donde el aprendizaje fue mutuo.
La finalidad de esta salida es que a partir de actividades que ofrecen los centros educativos, los niños empiecen, desde una edad temprana, a tomar conciencia del hecho de que en la sociedad también existen personas con discapacidad y que no se las debe tratar como inferiores por ese motivo.
Redactora: Maryem Serroukh
Fotografía: Michelle Farías
El passat 14 de novembre, es va celebrar la Cros Esportiva de l’Hospitalet de Llobregat a la Feixa Llarga, a Bellvitge.
L’objectiu de la Cros era fonamentar l’esport entre els nens més petits i els adolescents, corrent d’una manera divertida i amb amics. La Cros va començar a les 11 del matí i va acabar sobre les 2 de la tarda. Hi havia 11 categories: Cadet/Juvenil/Jove Masculí que, juntament amb el Cadet/Juvenil/Jove Femení i l’Infantil Masculí, van córrer 2.000 metres.
Després, van córrer 1.200 metres la categoria Infantil Femení i l’Aleví Masculí. Més tard, l’Aleví Femení i els Benjamins Mixtes van córrer 900 metres i, finalment, van córrer 500 metres els PreBenjamins Mixtes. Després de les curses, hi havien moltes activitats esportives (tir amb arc, circuit amb bicicletes, ping-pong i també inflables) perquè tots els participants hi poguessin jugar i passar-s’ho bé.
A la Cros hi van participar molts alumnes del nostre institut, ja que el professor d’Educació Física, el Benjamín Herrera, va promoure-la des de la seva classe.
Escrit per: Anna González (4t C)
Fotografies fetes per: Alba González (4t C)
El passat 26 de novembre va tenir lloc l’acte de lliurament de Diplomes DELF scolaire 2015 a l’Institut Français de Barcelona.
El nostre centre va ser present per rebre els diplomes de vuit alumnes que el curs passat van aconseguir el nivell A2 de francès: Eva Guinot, Laia Vega, Clàudia Pujantell, Marina Gómez, Laura Martínez, Fátima Chriya, Mélanie Zas i Randell Vargas.
L’acte va comptar amb la presència d’alguns representants institucionals com la directora de l’Institut Francès de Barcelona, l’agregat de cooperació lingüística de l’Ambaixada de França i el subdirector general d’Innovació, Formació i Orientació del Departament d’Ensenyament.
L’acte va estar amenitzat per petites representacions musicals i teatrals així com exposicions personals d’alumnes de diferents centres sobre el que representa per a ells l’aprenentatge de la cultura i la llengua franceses.
Isabel Cepeda
![]() |
Lliurament títols francès |