Continguts treballats.
Cmencem tema inequacions: desigualtats. Representació de les solucions, damunt de la recta real i en forma d’interval.
Deures per a la següent classe:
6 exercicis de la 1a pàgina
Recursos:
Fer l’examen.
2aprova4tesob2n-trim-funcions-estudi-local.pdf
Fer l’examen.
2aprova4tesoc2n-trim-funcions-estudi-local.pdf
Fer el sisè examen del curs.
Llegir i entendre pàg 124-128.
Si no s’entenen, copiar-les.
Fer l’examen.3aprova2n-bat-a-ampmates-vectors-a-lespai-versio-incidencies.doc
No deures.
Resolució de dubtes del tema vectors a l’espai. Repàs.
Estudiar per l’examen de dijous.
http://clic.xtec.cat/quaderns/biblioteca/vectors_espai_ca/html/section_1.htm?&appl=http://clic.edu365.cat/qv_viewer/dist/html/appl/&css=http://clic.edu365.cat/qv_viewer/dist/html/css/&js=http://clic.edu365.cat/qv_viewer/dist/html/scripts/&lang=ca&skin=formal&biblio=true&xml=vectors_espai_ca/vectors_espai_ca.xml&base=vectors_espai_ca&skin=formal§ion=1&lang=ca
Funcions creixents i decreixents. Intervals. Com completar una funció per a que sigui parell/senar.
Tots els gràfics dels exercicis, veure si es tracta de funcions creixents o decreixents i escriure els intervals.
Correcció d’exercicis.
Exemple d’una persona que va a revelar un rodet de fotos: 3 €uros per revelat, i 0,25 per foto.
Estudi i representació de la funció.
Compte per escales.
Fer-ho per un lampista que cobra 60 €uros per sortida i 10 €uros per hora.
Fer el mateix.
Funcions periòdiques
Funcions parells i senars.
Funcions amb trams: domini i recorregut.
De l’apartat dels exercicis, indicar per a tots els gràfics que hi ha, el seu domini, recorregut, laperiodicitat, la paritat….
Domini i recorregut, diferents exemples pràctics.
Funcions definides a trams, com funcionen.
Punts pintats i punts sense pintar.
Comentem que canviem de data l’examen, d’acord amb el professor que fa les matemàtiques a l’altre grup.
5,6,14 pag 213
Comencem tema nou: representacions gràfiques al pla.
El pla cartesià. Representació de nombres al pla.
Eix d’abscisses i eix d’ordenades. Els quadrants.
Com caracteritzar els quadrants i com caracteritzar els eixos coordenats.
Full amb punts, trobar quines coordenades tenen.
Propietats del producte escalar i del producte vectorial. Comparació entre els dos productes.
Interpretació dels dos productes.
Producte mixte entre dos vectors.
Deures per a la següent classe:
Revisar els deures que hi havia, i el que s’ha fet a classe.
Domini de funcions. En quins casos les funcions donen problemes. Què són funcions, tant analíticament, com gràficament.
Imatge d’un valor.
Revisar el que s’ha fet a classe. Alguns entreguen llibretes, amb retard.
Fer l’examen. 5aprovaproporcionalitat2ntrimestre.doc
No deures.
El llenguatge de les funcions: què és una funció. No tornen enrera. No poden tenir 2 valors diferents de sortida.
Domini d’una funció: cas dels polinomis, i cas de la funció inversa.
Exercicis de l’1 al 6.
Realització de l’examen 1aprova2n-trim-2n-bat-a-mates-aplicacions-de-la-derivada.doc
Ja es van manar a l’anterior classe.
Funcions: comencem a partir de situacions semblants a la realitat, fent una taula de valors, i d’aquí el gràfic, i veure si som capaços de deduir-ne la fórmula analítica.
Una persona que té 100 euros, se’n va de vacances i cada dia gasta 20 euros. Fer una taula de valors.
quina és la variable independent? I la variable dependent?
Representar gràficament entre 0 i 10 dies.
Comencem tema funcions.
Funció com a gràfic, taula de valors i expressions analítiques.
Situacions com a funcions.
2 situacions, fer el redactat, la taula de valors, el gràfic i … trobar l’expressió analítica.
Fer l’examen.1aprova4tesoc2n-trim-equacions-i-sistemes.doc
Exercicis d’interès simple, comentats.
De l’1 al 6 del full adjunt.
Seguim repassant els ítems per la representació gràfica de funcions.
Analitzem, amb exemples la simetria, parell i senar.
També repassem l’estudi de la continuïtat, així com les assímptotes horitzontals i verticals.
Representar el que es pugui de la funció (x^3-8)/(x^2-4)
Fer l’examen. 1aprova4tesob2n-trim-equacions-i-sistemese.doc
No.
Comencem vectors a l’espai. Definició del triedre directe, Vector entre dos punts. Vectors equipolents. Mòdul del vector. Suma de vectors.
Base canònica: combinació lineal de la base canònica.
la primera part dels dos primers exercicis del tema.
Prova (alumnnes que no la van fer l’altre dia).
2aprova2n-bat-a-ampmates-matrius-i-determinants-vs-sistemes-versio-2.pdf
En teoria, dia de vaga, però han vingut alguns alumnes de manera que els que han vingut han fet la prova. Els que no han vingut faran una altra prova dimarts.
2aprova2n-bat-a-ampmates-matrius-i-determinants-vs-sistemes.pdf
No deures.