Dinàmica 1r B “El cercle de la confiança”

El passat dimarts, 7 de març, a l’hora de tutoria, l’Esther, la Tècnica d’integració social de l’escola, va vindre a l’aula a realitzar una dinàmica anomenada El cercle de la confiança.

Els objectius que buscava aquesta dinàmica respecte al grup classe eren els següents:

– Treballar la cohesió de grup classe, tant entre ells com amb els mestres.
– Potenciar el sentiment de pertinença i confiança a nivell tant intrapersonal com interpersonal.
– Afavorir un clima positiu a l’àmbit classe i totes les persones que la formen.

La dinàmica grupal es va dividir en tres activitats:

En primer lloc, els alumnes es van situar per parelles. Un dels dos s’havia de posar d’esquena a l’altre, amb les mans en posició de suport i les cames en posició d’avançada. L’alumne situat al davant havia de tancar els ulls i deixar-se caure cap enrere, amb la intenció que l’altre company/a el/la pogués sostenir. Un cop realitzat, es canviaven de posició. Primerament, les parelles van ser a l’atzar, però, més tard, van poder escollir la seva . Abans de finalitzar aquesta primera part de la dinàmica, es va posar en comú entre els tutors, la TIS i l’alumnat, com s’havien sentit en el paper de deixar-se caure, com en el de ser agafats o agafades i si es trobaven segurs i confiats en els seus companys i companyes.

En segon lloc, el grup classe es va dividir en dues files i cada tutor/a es va posar en una fila. Seguidament, el mestre s’havia de posar darrere de cada alumne i aquest, s’havia de deixar caure. Així successivament fins a acabar la fila. Quan els mestres van acabar de realitzar l’activitat a les dues files, es va realitzar un petit feedback respecte a l’experiència.

– Per finalitzar la dinàmica, tota la classe es va dividir en dos cercles i un/a company/a del grup es va posar al centre del cercle i va tancar els ulls. Després s’havia de deixar caure i els que estaven en el cercle l’havien de recolzar i mantenir al centre del cercle. Quan l’alumne havia estat recolzat per tots els seus companys, es canviava de company/a al centre del cercle.

Abans d’acabar la sessió, es va fer una petita reflexió, respecte què havien sentit els/les nens/es en cada un dels rols que havien realitzat durant la dinàmica.

Aquí trobareu com va ser la nostra experiència!

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *