El passat dimarts, 7 de març, a l’hora de tutoria, l’Esther, la Tècnica d’integració social de l’escola, va vindre a l’aula a realitzar una dinàmica anomenada El cercle de la confiança.
Els objectius que buscava aquesta dinàmica respecte al grup classe eren els següents:
– Treballar la cohesió de grup classe, tant entre ells com amb els mestres.
– Potenciar el sentiment de pertinença i confiança a nivell tant intrapersonal com interpersonal.
– Afavorir un clima positiu a l’àmbit classe i totes les persones que la formen.
La dinàmica grupal es va dividir en tres activitats:
– En primer lloc, els alumnes es van situar per parelles. Un dels dos s’havia de posar d’esquena a l’altre, amb les mans en posició de suport i les cames en posició d’avançada. L’alumne situat al davant havia de tancar els ulls i deixar-se caure cap enrere, amb la intenció que l’altre company/a el/la pogués sostenir. Un cop realitzat, es canviaven de posició. Primerament, les parelles van ser a l’atzar, però, més tard, van poder escollir la seva . Abans de finalitzar aquesta primera part de la dinàmica, es va posar en comú entre els tutors, la TIS i l’alumnat, com s’havien sentit en el paper de deixar-se caure, com en el de ser agafats o agafades i si es trobaven segurs i confiats en els seus companys i companyes.
– En segon lloc, el grup classe es va dividir en dues files i cada tutor/a es va posar en una fila. Seguidament, el mestre s’havia de posar darrere de cada alumne i aquest, s’havia de deixar caure. Així successivament fins a acabar la fila. Quan els mestres van acabar de realitzar l’activitat a les dues files, es va realitzar un petit feedback respecte a l’experiència.
– Per finalitzar la dinàmica, tota la classe es va dividir en dos cercles i un/a company/a del grup es va posar al centre del cercle i va tancar els ulls. Després s’havia de deixar caure i els que estaven en el cercle l’havien de recolzar i mantenir al centre del cercle. Quan l’alumne havia estat recolzat per tots els seus companys, es canviava de company/a al centre del cercle.
Abans d’acabar la sessió, es va fer una petita reflexió, respecte què havien sentit els/les nens/es en cada un dels rols que havien realitzat durant la dinàmica.
Aquí trobareu com va ser la nostra experiència!