Esther Pintó



Esther Pintó Pagès

Esther Pintó Pagès

  • Enginyera Tècnica Agrícola per la UPC i Enginyera Agrònoma per la UdL i Doctora en Enginyeria en aquesta titulació per la UdL. Postgrau en Didàctica de les Matemàtiques per a l’Ensenyament Secundari i també en Economia d’Empresa per la UdL.
  • Professora titular de l’especialitat de Tecnologia des de fa més de vint-i-cinc anys. Postgrau GEDIOE (Gestió, Direcció i Organització d’Entitats Educatives) de la UdL.
  • Professora del Departament de Química de la UdL. Actualment imparteix docència al Grau de Biotecnologia i al grau d’Educació Infantil i Educació Primària.
  • Formadora del Departament d’Educació i de l’ICE de la UdL en diferents àmbits. Concretament, ha estat i és formadora en l’àmbit de les STEAM, en metodologies actives i en tecnologies favorables però també en l’àmbit de la Convivència escolar i la Mediació escolar. També és formadora del Curs d’experimentació en Ciències de la FCRI (Fundació Catalana de la Recerca i la Innovació).
  • Ha realitzat ponències en diferents jornades i congressos d’Educació com, per exemple: STEAM Conference (7ena Conferència Internacional d’Educació), octubre 2021; 7ena Jornada de centres innovadors de Catalunya, gener 2020; 8ena Jornada de centres innovadors de Catalunya, setembre 2021; I Jornada STEAM a les terres de Ponent, maig 2019;
  • Ha tutoritzat diferents treballs de Recerca i altres projectes de centre en l’àmbit de les STEAM, de la tecnologia, de les matemàtiques i de la sostenibilitat que han estat reconeguts en diferents concursos i certàmens. Ha estat finalista en varies ocasions del concurs internacional de Ciencia en Acción en les modalitats de: STEAM, Ciencia y tecnología, Laboratorio de matemáticas y Sostenibilidad. També es van seleccionar i presentar dos d’aquests projectes a Science on Stage, en l’edició que es va celebrar a Cascais, Portugal (2019).
  • Coordina l’Equip STEAM, el motor del canvi de l’ICE de la UdL. Anteriorment, coordinava el projecte CTM a les Terres de Lleida d’on va néixer l’esmentat Equip STEAM.
  • Actualment, és Cap d’Estudis de l’INS Torre Vicens i professora de l’especialitat de tecnologia en aquest centre. També imparteix docència a l’Aula d’Aprenentatge Compartit (Projecte d’Aprenentatge entre iguals a on alumnes de diferents nivells porten a terme projectes STEAM).

Ella es defineix com una professora exigent i polivalent, apassionada per aprendre i ensenyar, que parteix de la igualtat i busca l’excel·lència dins de la diversitat de l’aula del s. XXI. Tot això fa que constantment apliqui metodologies actives, tecnologies favorables i múltiples recursos, sovint digitals (aula oberta al món) a on l’alumne és l’element actiu del seu aprenentatge. En aquesta situació i aprofitant l’esmentada diversitat que permet crear entorns rics d’aprenentatge es pot despertar, promoure i potenciar la curiositat, la creativitat i l’interès de l’alumne per crear el seu propi coneixement a partir de la informació. En resum, “així és més fàcil despertar el petit geni que tot alumne porta a dins”.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *