LA RÀDIO A L’ESCOLA

Què pretenem amb Ràdio 4Vents?

Per Roderic Villalba, promotor de la Ràdio Escolar Ràpia, “cal intergrar el treball radiofònic en les tasques escolars, ja que la ràdio és un mitjà viu que promou la comunicació, facilita la lectura i la comprensió dels textos i agilitza les tasques de redacció dels alumnnes” (Villalba, 2000).

La utilització de la ràdio per estimular l’ús de la llengua és molt efectiva, les activitats de ràdio escolar presenten uns avantatges pedagògics que cal destacar. Segons apuntat Villalba (2000): “el treball radiofònic esdevé un estímul que potencia les activitats escolars des de diferents perspectives:

Reforça el treball en grup.

Fomenta el debat i l’aprofundiment dels temes.

Estimula l’ús de la comunicació oral, ensenya a utilitzar la veu, amplia el vocabulari, ensenya -en definitiva- a saber expresar-se.

Incita a la reflexió i el respecte vers l’interlocutor.

Responsabilitza als nois i les noies en una tasca que va més enllà de l’activitats escolar. A més, altres infants i persones adultes poden avaluar el seu treball.

Possibilita l’estudi, la reflexió, el debat…, a partir d’una fórmula divertida”.

Per què es interessant fer ràdio a l’escola?

L’experiència demostra que val la pena dur a terme aquest esforç, perquè:

És important iniciar el treball d’alfabetització audiovisual i sobre les noves tecnologies.

Els alumnes responen amb una gran motivació i interès.

Dominen i manipulen ràpidament els aparells.

S’aconsegueix elaborar treballs creatius.

Es poden abordar aprenentatges significatius.

Es fomenta l’autonomia i la responsabilitat dels alumnes.

Se superen dificultats expressives i de timidesa.

Es globalitza l’aprenentatge mitjançant altres matèries.

Es fomenta el treball en grup i l’actitud cooperativa.

Relació amb les àrees curriculars

Resulta difícil trobar alguna activitat humana que no tingui alguna relació important o que no estigui marcada o influenciada per la força dels mitjans de comunicació.

És per això que l’educació en comunicació s’ha de relacionar amb totes les àrees del currículum escolar, o bé totes les àrees del currículum escolar han de tenir un vessant audiovisual com un llenguatge més per organitzar els treballs i les informacions d’aquella àrea.

6 thoughts on “LA RÀDIO A L’ESCOLA

1. hyanice sanchez moreno

hola nens i nenes de l’escola quatre vents!!
    Em dic hyanice i soc una nena que va grabar el primer programa.Estavem super nerviosos.En juan el nostre profe ens deia aquesta es de preova i tots estavem tranquils pero quan va dir que ja gravabem ens bam ficar mes nerviosos de lo que estavem.Aquest es l’ultim any que estem al cole i m’ho he passat super bè amb aquesta activitat.Ademes em els meus amics me rigut molt quan ens escoltabem parlar era molt gracios.I quan ens vamm escoltar la nostre veuu vam flipar.Ens preguntabem aquesta es la nostre veu ? mare meva.
    bueno em despedeixo de vosalters que ara he d’anar a escoltar la radio dels de 6èA .
    adeuu
    molts petons
    Espero que l’any que bè feu tambe alguna cosa aixi xula.

adeuu

aTt:hyanice_*

2. jordi requena

ola a tots els nens i nenes que han entrat en aquesta web:

em dic Jordi i us puc dir que els nervis poden jugar males pasades, la majordia de els nens que s’han entrebancat llegint a sigut per aixo. Si vosaltres u feu, nomineu els nervis!

Adeu a tothom perque nosaltres en poquet temp ens tindrem que anar al istitut i ja no us veurem i vosatres tindreu que estudiar molt eee.

ADEUUUUUUUUUU!!!!!!!!!!!

3. hafida

hola joan com estas a sigut molt bona idea de fer la radio saluda de part meva l’enri i en gerard per proporsionarnos la radio adeu!!!!