L’Escola

L’escola Joan Abelló és una escola pública d’educació infantil i primària i ara mateix té 438 alumnes des de P3 fins a 6è. Està ubicada entre el barri de Can Borrell i el de Plana Lledó de Mollet del Vallès.
Es va crear el 1988 i porta el nom del pintor molletà reconegut arreu del món. La presència i recolzament del pintor Joan Abelló a la nostra escola ha ajudat a conformar la identitat del centre. Aquest fet ha potenciat d’una manera molt especial les habilitats artístiques, les quals es treballen amb molta cura i d’una forma molt especial.

CARACTERÍSTIQUES DE L’ESCOLA

Llengua d’aprenentatge
El català és la llengua vehicular però en el decurs de l’escolarització l’alumnat haurà d’obtenir igualment el domini oral i escrit del castellà. L’anglès també es treballa des de P3.

Línia pedagògica i metodològica
El nostre estil de treball dona importància tant a l’acció educativa com a l’adquisició de tècniques i continguts bàsics, tot afavorint la col•laboració i no competitivitat, cultivant la recerca, l’adquisició d’hàbits i de coneixements i la sistematització científica unida a la pràctica; igualment, es fomenta l’activitat i la iniciativa, però respectant la diversitat de ritmes evolutius i de capacitats intel•lectuals que donin pas a un aprenentatge motivador, significatiu, autoregulat i a la interacció social mitjançant l’expressió.

CONFESSIONALITAT

Es presenta la religió com un fet social, cultural i històric des d’un enfocament pluralista i respectuós amb les opcions religioses.

LES HABILITATS ARTÍSTIQUES

És un tret que ens defineix des dels inicis. Celebrem un Concurs de dibuix i pintura i els Jocs Florals el dia de Sant Jordi.
Tenim una Coral d’alumnes (de 3r a 6è) que actua en els Concerts de Nadal i també en altres esdeveniments que es programen durant el curs.
Pluralisme i respecte per a tothom
El centre practica una educació basada en la solidaritat, el respecte i el sentit de la llibertat junt al de la responsabilitat, valors bàsics en una societat democràtica.

LES NOSTRES INSTAL.LACIONS

– Aula de psicomotricitat.
– Aula d’informàtica.
– Aula d’anglès.
– Aula de música.
– Aula d’educació especial.
– Menjador per petits i menjador per a grans.
– Saló d’actes.
– Pati de sorra pels més petits.
– Pista de bàsquet i futbol per jugar els més grans.
– Tenim Pissarres Digitals Interactives (PDI) a totes les aules.

2 respostes a L’Escola

1. A mi el que mes i mes m’agradat ha sigut el concert de nadal de cicle inicial de segon.
    Tambe m’agradat el concert de nadal del curs inicial de sise .Tot lo demes tambe m’agradat pero el concert de nadal de sise i el de segon.

2. josep cabronero seró diu:

Avui ha estat un dels dies en què he gaudit més. He tingut l’oportunitat d’estar una estona amb els nostres petits. Sóc pare d’un nen de la classe P4 dels Dofins i he pogut comprovar quin és el funcionament d’un dia de classe. Avui hem fet plàstica i hem treballat Pablo Picasso. Una de les raons quan fa dos anys vaig triar l’escola Joan Abelló entre l’oferta educativa de Mollet és la importància de les arts plàstiques en el desenvolupament educatiu del nen, art és cultura i això fa desenvolupar la curiositat del nen. Avui he pogut comprovar que no hem vaig equivocar en triar aquesta escola i estic molt content que el meu fill pugui ser-hi. Que el meu fill hem pregunti que és el cubisme fent P4 és impagable. A vegades com a pares ens fixem que si la escola té els lavabos vells, o que si no tenen suficients tablets però no valorem el que ofereix l’escola i personalment hem de donar les gràcies al professorat que tenim.
    Gràcies Dofins i en especial a la professora Isabel per deixar-me passar un matí amb vosaltres.