La Recerca PG al Districte i a Ciutat


Dos dels treballs de recerca elaborats pels alumnes de 2n de
batxillerat del Príncep de Girona durant el present curs han estat
seleccionats per a formar part de la mostra del 10è Fòrum de Treballs de Recerca de Batxillerat, que tindrà lloc a la Sala Lluís Companys de la Seu del Districte d’Horta-Guinardó el dia 12 d’abril de 2011

Els treballs seleccionats han estat els següents:

PROJECTE CAI. Automatització del procés d’incubació d’ous. Autora: CARLA PÉREZ MOYA, de 2n de batxillerat B

VERMEER I LA DONA HOLANDESA DEL SEGLE XVII.  Autora: MELISSA CERVANTES TIMMERMAN, de 2n de batxillerat A

A més, el treball de Melissa Cervantes ha superat la selección del
Districte i ha estat també seleccionat per a Ciutat. De manera que el
podreu veure exposat al Saló de la Ciència del Parc de la Ciutadella durant els dies 18 i 19 de juny de 2011.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Carla Pérez Moya

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Melissa Cervantes Timmerman

Publicat dins de General | Deixa un comentari

Premiats del concurs de la Festa de Carnestoltes 2011

Premi al millor grup-classe de primer cicle:

Primer B

Premi al millor grup-classe de segon cicle i batxillerat:

Quart A

Premi a la millor coreografia/performance:

2n Batx B

Premis individuals:

1r d’ESO   Medina de 1B
2n d’ESO   Petro Jarenko de 2A    
3r d’ESO   Víctor Estrella de 3A
4t d’ESO  Estela de 4B
1r Batx   Chicaiza de 1 BATX A
2n Batx   Carla Perez ded 2 BATX B

Pel professor millor disfressat:

Maurici Sabas

Pel personal del PAS millor disfressat:

Rubén Letona

 

L’enhorabona als premiats!!

Publicat dins de General | Deixa un comentari

Proves d’accés als graus mitjà i superior de formació professional

 

El Departament d’ Ensenyament ha establert les dates del període d’ inscripció per a les proves d’ accés als cicles formatius de grau mitjà i superior de formació professional.

El termini d’ inscripció és del 14 al 27 de març del 2011. La prova es realitzarà el 10 de maig.

Per poder fer la prova d’ accés al grau mitjà cal tenir 17 anys o complir-los durant l’ any 2011.

Per poder fer la prova d’ accés al grau superior cal tenir complerts els 19 anys o complir-los durant l’ any 2011. També la poden fer les persones que tenen 18 anys ( o els compleixen durant l’ any 2011) i tenen el títol de tècnic del mateix grup d’ itineraris al qual pertany el grau superior del qual es vol fer la prova d’ accés.

Teniu tota la informació així com l’aplicació per la inscripció a la pàgina http://www.gencat.cat/educacio

Publicat dins de General | Deixa un comentari

Concurs de Fotografia Matemàtica 2011

 

Amb motiu de la Festa de Sant Jordi el Departament de Matemàtiques de l’institut convoca el 5è Concurs de fotografia matemàtica amb l’objectiu de ressaltar la presència en el nostre entorn d’ elements matemàtics i posar-ne de manifest la utilitat i també la bellesa.

BASES:

1.Qui hi pot participar?

Hi pot participar tot l’alumnat a la fase de concurs i tots els membres de la comunitat educativa a l’exposició que es farà per  Sant Jordi.

2.Tema

Les matemàtiques en el nostre entorn

3.Format

Les fotos podran ser en blanc i negre o color, d’origen analògic o digital. En qualsevol cas, la impressió haurà de ser en paper fotogràfic i la mida de les fotografies serà de 13×18 cm.

4.Presentació

Les fotografies es lliuraran, a qualsevol professor/a del Departament de Matemàtiques. Cada foto haurà d’anar enganxada en una cartolina DIN A4, en la qual ha de constar el títol, que faci referència al contingut matemàtic de l’obra. En la part posterior de la cartolina s’anotaran les dades de l’autor/a (nom i curs).

5.Condicions

No poden ser fotomuntatges
Han de ser originals
Han d’estar fetes pels participants.
Es poden presentar fins a un màxim de 3 fotografies per participant.

6.Termini

El termini de presentació finalitza el dia 8 d’ abril de 2011.

7.Jurat

Estarà format pel professorat del Departament de Matemàtiques i valorarà la originalitat i idoneïtat del títol, la qualitat plàstica i tècnica de la imatge i el seu contingut matemàtic.

8.Premis

S’estableixen 3 premis, 1 per 1r cicle d’ESO, 1 per 2n cicle , 1 per Batx. en vals regal de 25 € cadascú.

9.Ús de les imatges

El Departament es reserva el dret a utilitzar les fotografies presentades per a usos didàctics. Les fotos premiades es publicaran a la revista i a la pàgina Web de l’institut i es presentaran al XII Concurs de Fotografia Matemàtica de l’ABEAM

Publicat dins de General | Deixa un comentari

Visita a Cosmocaixa

 

Dijous 3 de març, els alumnes de segon d’eso vam anar d’excursió a Cosmo Caixa.

 

Quan hi vam arribar ens van dividir en dos grups. En un grup estaven els de 2nA i en  l’altre 2n B i C.

 

A
les onze, el grup de 2nA, va estar fent un taller de so i acústica a
l’aula Omega. El taller presentava un seguit d’experiments amb els
quals vam introduir conceptes com la longitud d’ona, els ultrasons, el
volum, la freqüència, el timbre o la ressonància. Un d’aquests
experiments va consistir en cridar tot el que podíem per veure quants
decibels tenia la nostra veu.


Per
una altra banda el grup de 2n B i C  van fer la visita lliure al museu.
Hi havia moltes exposicions: una de dinosaures, una altre de cervells
d’animals i dels homes primitius. També n’hi havia una d’astronomia.


Quan van ser les dotze i quart els dos grups ens vam intercanviar per fer les activitats.

Mª del Mar Gutiérrez

2n ESO A

 

 

 

 

 

Publicat dins de General | Deixa un comentari

El Quixot dóna espectacle a l’Institut

2n i 3r va al teatre Guasch

El passat divendres dia 25 de febrer, l’alumnat de 2n i de 3r d’ESO va assistir al teatre Guasch de Barcelona per veure una obra sobre el personatge pintoresc creat per Miguel de Cervantes: el Quixot.
      Aquesta funció va durar poc més d’una hora i la va interpretar la companyia Teatre del Repartidor, de l’Hospitalet de Llobregat, que s’acomiadava de la seva estrella: l’intèrpret de Sancho Panza. Els actors van escenificar episodis de la obra cervantina, alguns molt coneguts, com l’aventura dels molins. Amb aquests episodis van fer un petit recorregut per tota la obra.
      Tanmateix, desprès de la representació, van sortir els actors a escena i a la roda de preguntes ningú va dir res, fins que, el més atrevit dels presents va decidir aplaudir a aquells quatre actors que acabaven de representar una obra de teatre en una hora sobre un llibre de més de mil pàgines, iniciant una onada d’aplaudiments que va omplir el silenci de la sala.
      Tot i els esforços de la companyia, els més crítics van sortir decebuts del teatre per la falta de decoració i la interpretació dels actors, mentre que els més alegres no paraven de riure de les escenes còmiques.
      Si més no, aquesta obra va agradar als professors acompanyants, que no paraven de fer fotografies, com si fossin turistes a la Sagrada Família, ja que es podien fer dins la sala sense utilitzar el flash.
      En definitiva, el Quixot és una obra que mereix la pena conèixer en profunditat, ja sigui anant al teatre, llegint el llibre o, fins i tot, veient la pel·lícula amb un bon bol de crispetes.

David López, 3r A

Publicat dins de General | Deixa un comentari

Art, vídeo i fotografia al Príncep de Girona

El Projecte emMou BCN Intercultural és per a joves que visquin a la
ciutat i que volen  fer coses noves, crear i dir la seva, moure’s per coses
que valen la pena, conèixer gent, aportar coses als altres i
passar-s’ho bé…

El Projecte emMou és una iniciativa de la Direcció d’Immigració i Diàleg Intercultural, amb la col·laboració de la Xarxa de Centres Cívics de l’Ajuntament de Barcelona.

A L’Institut s’han fet tallers d’art en el marc d’aquest projecte:

FOTOS:

 

VÍDEO:

 

Publicat dins de General | Deixa un comentari

BCNegra 2011: crònica d’una trobada anunciada

BCNegra 2011: crònica d’una trobada anunciada

El divendres 28 de gener, a les 10.30h, la Maite Roldán va venir a la biblioteca del centre per comentar el llibre del Pau Vidal. Va arribar amb una pilota de bàsquet que servia per donar el torn de paraula. En general, tots els lectors van trobar la lectura d’enguany un pèl difícil però va agradar. 

El dimarts dia 1 de febrer, durant la setmana del BCNegra, vam trobar-nos amb altres centres a la biblioteca Jaume Fuster de Barcelona. Allà hi havia l’autor, Pau Vidal, i la periodista Elisenda Roca. 

Ens va explicar curiositats relacionades amb el llibre, també ens va fer endevinar significats de paraules -com a bon lingüista que és- i sobretot, ens va fer passar una bona estona. Això sí, amb la seva moto de joguina exposada.

 

 

En aquest bloc podeu llegir la impressió de l’escriptor sobre la trobada.

Publicat dins de General | Deixa un comentari

Proves per a l’obtenció del títol de graduat en ESO

Per accedir a les proves per l’obtenció
del títol de graduat en ESO per a l’alumnat que no l’hagi obtingut en finalitzar es requereix:

-Tenir 18 anys (o 16 anys amb contracte
laboral)

-Haver finalitzat l’ESO sense títol
i no tenir més de cinc matèries pendents

-Haver finalitzat l’ESO durant el dos
cursos anteriors

Cal presentar una sol·licitud a la
secretaria del Centre abans del 10 de febrer

Publicat dins de General | Deixa un comentari

Viatge de 4t d’ESO a la Seu d’Urgell

 

Del 12 al 15 d’abril els alumnes de 4t d’ESO aniran de viatge de final de curs a la Seu d’Urgell.

El preu de la sortida és aproximadament de 240€ en base a un càlcul de 25 alumnes participants. El preu final pot variar en funció del nombre definitiu d’alumnes que s’hi apuntin. El cost de l’autocar és alt; per tant, com més alumnes s’hi inscriguin, més barat sortirà el preu del viatge.

El preu del viatge inclou:

  • Transport d’anada i tornada en autocar i desplaçaments a totes les activitats.
  • Totes les activitats previstes (equitació, ràfting, golf, patinatge i Caldea).
  • Allotjament en règim de pensió completa al Centre Residencial i de Serveis de La Salle (la Seu d’Urgell).

Per tal d’efectuar la reserva prèvia, cal ingressar 100 euros abans del 11 de febrer de 2011 com a paga i senyal, que només en cas de força major serà retornada (s’ha de retornar una còpia de pagament bancari al tutor abans de l’11 de febrer).

Per tal de donar una informació més detallada del viatge, farem una reunió informativa a finals de març adreçada als pares amb els tres tutors de 4t que els acompanyaran: Joan Fontdeglòria (4t A), Maurici Sabás (4t B) i Sandra Saura (4t C).

Heu de tenir en compte que l’AMPA subvenciona el viatge (properament us informarem de les condicions).

 

Publicat dins de General | Deixa un comentari