Llengua Catalana. Feines d’Estiu 2011

Deures d’estiu 1r d’ESO
Deures d’estiu 2n d’ESO
Deures d’estiu 3r d’ESO
Deures d’estiu 4t d’ESO
Deures d’estiu 1r de batxillerat
Material de suport al batxillerat
Pauta per treballar les lectures

Publicat dins de General | Comentaris tancats a Llengua Catalana. Feines d’Estiu 2011

Feines d’Estiu 2011

Un cop arribat l’estiu, s’acaba el curs, comencen les vacances i arriben les imprescindibles Feines d’Estiu. No hi ha millor manera de començar el dia: fent una estoneta de feina per tonificar les neurones i refrescar allò que tant ens ha costat aprendre. Hi ha però qui prefereix fer-les mentre fa les dues hores prescriptives de digestió de després de dinar, abans de tornar a ficar-se a l’aigua.

Sigui com sigui, aquí teniu una llista de propostes d’alguns departaments per a combatre l’avorriment estival. Bones Vacances!!

Llengua Catalana
Llengua Castellana
Matemàtiques
Ciències Socials
Anglès
Continua llegint

Publicat dins de General | Comentaris tancats a Feines d’Estiu 2011

Itàlia, 2011. Viatge d’estudis de primer de batxillerat

Durant la setmana del 28 de març al 3 d’abril, 27 alumnes de 1r de batxillerat del
nostre centre van realitzar un viatge d’estudis a Itàlia.

La primavera, acabada d’estrenar, ens dona la benvinguda al país tant bon punt posem
un peu a Milà, el primer empori de les belles arts de tots els que ens esperen al llarg
del nostre recorregut.

Quan arribem a Venècia, els alumnes ja controlen amb dificultat la seva alegria de
viure davant les expectatives que en ells desperta el viatge i l’espectacularitat de les
imatges que se’ls venen a sobre a cada instant.

A la ciutat dels canals, en aquesta Venècia “in acqua, sanza mura” evidencien un
cert temor inicial a perdre’s entre tants “ponte, pontelli, campi e campielli”. Però,
un cop visitats el Palau Ducal, la basílica de Sant Marc i Rialto, i d’haver sentit parlar
de Ticià, Tintoretto, El Veronès o Giorgione, s’acostumen a “caminar damunt les
aigües” per canals que serpentegen per tot arreu, com si fossin carrers mòbils que
pugen i baixen, segons el mar infli o desinfli el seu pit. En fer les seves passejades en
gòndola, expliquen sense fi les mil històries, que han vist o han cregut veure, darrera
les façanes d’uns palaus fets, no de marbre o de maó, sinó de la matèria en la que
ells ja construeixen els seus somnis. No hi cordura que els pugui protegir de somniar
voluptuosament, quan la tarda primaveral deixa caure les seves violetes damunt
l’aigua encara daurada de l’ocàs. No hi ha fatiga que no cedeixi davant el plaer de
descobrir aquest món insospitat. I de la lluna… per a què parlar?; cauríem en un lloc
comú que, d’altra banda, sempre seria, en aquest cas, un lloc paradisíac.

En arribar a Florència, molts alumnes ja afirmen reconèixer en els seus símptomes
el “síndrome de Stendhal”. Es senten, sens dubte, ferits per la bellesa.

En el bressol del Renaixement, descobreixen les activitats mercantils i bancàries que
fan possible l’esclat de l’humanisme i les belles arts, sota el mecenatge de famílies
com els Mèdici. Admiren el David a l’Acadèmia, els grups escultòrics de la Piazza
della Signoria, senten parlar de Dante, Petrarca i Bocaccio, mentre contemplen
l’Arno des del Ponte Vecchio, i surten enlluernats de la Galleria degli Uffizi, després
de contemplar els botticellis, michelangelos, rafaels, leonardos o lippis, davant els
quals ja gosen argumentar les seves pròpies apreciacions. Els costa tancar la boca
davant la magnificència del Duomo i obrir-la després l’esforç de pujar a la cúpula de
Brunelleschi.

Convivim tots, professores i alumnes, en un clima d’afecte i cordialitat que

transcendeix la relació de classe, ens sentim units, gratificats i, tot plegat, pensem que,
només per això, ja paga la pena el viatge.

Però encara ens queda Pisa. A la Piazza dei Miracoli, tothom intenta aguantar la
torre: “si cau que no sigui per una manca d’esforç per part del Príncep de Girona”.

La tarda toca al seu fi, s’acaba el dia i també el viatge. Hem de tornar a la realitat
quotidiana que, a partir d’ara, ja no serà la mateixa: portem les maletes plenes de
records i els caps farcits de coneixements, però els cors romandran, encara durant
un temps, perduts entre els canals venecians o dipositats als peus del “porcellino del
mercato nuovo”.

Gràcies a tots per haver contribuït a fer d’aquest viatge una experiència inoblidable!

Carme Díaz

Publicat dins de General | Comentaris tancats a Itàlia, 2011. Viatge d’estudis de primer de batxillerat

Concursos literarios en
castellano

Microliteratura y Poesía Slam

 

Microliteratura



Poesía Slam


Publicat dins de General | Deixa un comentari

El Viatge a la Seu d’Urgell de 4t d’ESO en imatges

 

Com a resum del que van ser quatre jornades d’activitats esportives i de convivència, aquí teniu aquest vídeo, que pretén rescatar alguns moments de la sortida de 4t d’ESO a la Seu d’Urgell. La resta, romandrà en la memòria de cadascú, que de ben segur és més propera a les vivències particulars que qualsevol recull subjectiu d’imatges, i més si l’ha realitzat un actor secundari, com és el cas.

Espero que no substitueixi res sinó que serveixi, almenys, per sumar, ni que sigui… algun record amagat.

 

Joan Fontdeglòria

 

 

Publicat dins de General | Deixa un comentari

Un viatge a Barcino

Un matí ennuvolat d’hivern proper a la primavera sortíem de l’institut Príncep de Girona en direcció a la Via Sepulcral Romana, antiga Necròpolis de la ciutat. La nostra finalitat era conèixer Barcino i veure el que queda de l’antiga ciutat romana. Comencem recorrent la Necròpolis de la ciutat, que era el cementiri que es trobava als afores de la ciutat, per raons d’higiene, i al costat dels camins d’entrada, per recordar els morts. Vam veure diferents tipus de tombes on predomina la tomba de tipus cupa.

Un cop dins de la ciutat observem l’aqüeducte, on comprovem que s’han conservat quatre arcs grans integrats a la paret d’un edifici posterior. Observem la muralla, la porta decumana i l’arribada dels dos aqüeductes. Després arribem al temple, del qual es conserven quatre columnes i part del pòdium. Més endavant ens trobem en el fòrum, que era on els romans feien la vida comercial, política i religiosa (prop del que avui en dia és la Plaça Sant Jaume).

Després vam sortir per la porta praetoria, que donava al mar, i vam veure una torre romana circular situada en un dels angles de la ciutat i molt ben conservada. Després de seguir un bon tros de muralla, vam arribar a la torre Poligonal (la qual tenia els fonaments circulars, però va ser feta de forma hexagonal).

Aquest any els alumnes de 4t d’ESO i 1r de Batx. hem gaudit de Barcino. En general aquesta visita ens ha ajudat a conèixer les antigues ciutats romanes (Barcino), la seva estructura i la seva vida quotidiana d’aquella època i veure com ha evolucionat la ciutat en la que vivim avui en dia (Barcelona), no només en la seva estructura física sinó en costums i forma de vida.

També ens hem pogut adonar com aquestes edificacions que encara persisteixen entre nosaltres formen part de la nostra ciutat actual. Esperem que en les properes visites puguem seguir gaudint i augmentant els nostres coneixements de cultura romana.

Ángela Díaz, 4t A ESO – Andrea Díaz, 1r A BAT

Nom de la ciutat romana (pl. Nova)

Via sepulcral romana (pl. Vila de Madrid)

Columnes del Temple

(Centre Excursionista De Catalunya)

Alumnes de llatí de 4t A i 4t B (Casa de l’Ardiaca)

Publicat dins de General | Deixa un comentari

Sortida a ZERO TV (MACBA)

Els alumnes
d’Educació visual i plàstica de 4rt d’ESO hem anat al MACBA, on
estava el plató de ZERO TV, creat en motiu de l’exposició «Esteu a
punt per la TV?». En aquest lloc hem presentat el programa «Top PG»
creat per nosaltres i amb els nostres propis videoclips.
L’experiència ha estat molt interessant, divertida i educativa.

Lynda Duque 4t ESO B

 

 

 

Publicat dins de General | Deixa un comentari

Teatre, Música i Dansa del Príncep de Girona, seleccionats per a la 23a Mostra de Programes Culturals de l’IMEB


Durant els darrers mesos, els grups de
teatre, música i dansa del Príncep de Girona que estan preparant
des de principi de curs els seus números han participat en les
proves de selecció de la Mostra de Programes Culturals de Barcelona
que organitza el Consorci d’Educació de Barcelona a través de
l’IMEB.

La gran notícia és que, malgrat el
gran nombre de participants de tots els instituts de la ciutat i del
gran nivell que sol·liciten els organitzadors de les diferents
Mostres, totes les nostres propostes han estat molt ben rebudes pels
organitzadors i han estat seleccionades. El millor premi per a les 4
propostes que presentàvem serà, ara, poder actuar als millors
escenaris de la ciutat (el Teatre Lliure de Montjuïc i l’Auditori
de Barcelona) amb les condicions i els mitjans tècnics dels
professionals davant d’una platea plena de públic.

Ara ja podem dir que l’objectiu ha
estat assolit amb èxit rotund gràcies a la bona feina que han fet
els coordinadors de cada activitat, l’AMPA i, sobretot, els alumnes
que hi participen durant tot el curs, que han assajat regularment les
seves propostes amb un entusiasme i una passió encomiables.

El Príncep de Girona també participem enguany en les Mostra d’Educació Visual i Plàstica (els alumnes que cursen aquesta matèria a 4t d’ESO) i en la d’Audiovisuals (4tC), que també estan duent a terme les seves activitats amb propostes creatives de les quals, ben aviat, en sabrem els resultats.  

Des d’aquí, l’enhorabona a tots els
qui han fet possible aquest èxit!

 

DATES I PARTICIPANTS DEL PdG EN LES MOSTRES:

MOSTRA DE DANSA

11 DE MAIG DE 2011 (TEATRE LLIURE DE
MONTJUÏC)

Hi participa:

El grup de Dansa del PdG Eleven Fire

MOSTRA DE MÚSICA

17 DE MAIG DE 2011 (L’AUDITORI DE
BARCELONA)

Hi participa:

La Coral del PdG

El grup de Hip-Hop del PdG Kentaki
Frai Chiken

 

MOSTRA DE TEATRE

2 DE JUNY DE 2011 (TEATRE LLIURE DE
MONTJUÏC)

Hi participa:

El grup de Teatre del PdG, amb
l’obra “El joven telémaco” (Eusebio Blasco)

Joan
Fontdeglòria

Coordinador
d’activitats culturals

 

 

Publicat dins de General | Deixa un comentari

Cadascú o cadascuna pot escollir el final

El dia 2 de març els
alumnes de 2n vàrem anar a CaixaForum, a veure un obra de teatre.

A l’ entrada els actors
ja ens van distribuir en diferents grups. Un cop dintre va començar
el teatre.

L’obra tractava sobre
una noia anomenada Rosa que tenia problemes a casa amb la seva mare,
sempre discutien. A l’escola també; a la pobra li feien
“bullying”, sobretot una noia de la seva classe que sempre se
n’aprofitava en qualsevol circumstància. Tan farta estava que un dia
va anar a un lloc allunyat de l’escola i de casa seva, ja que havia
quedat amb en Pol. Quan els dos s’ hi van trobar, ella li va
explicar els seus problemes i la seva idea d’escapar-se de casa
durant una temporada. En Pol no estava molt segur que fos una bona
idea d’ajudar-la, però al final va accedir. Un cop confirmada la
seva desaparició, la mare desesperada va trucar a la policia.

Fins aquí s’acaba l’obra
i cadascú o cadascuna pot escollir el final.

Durant tota l’obra, els
actors anaven fent petites actuacions on cada grup opinava i deia com
podien solucionar-se els problemes plantejats en aquell moment. Fins
i tot, alguns alumnes varen sortir a l’escenari al costat dels
actors, assessorant-los amb el que havien de fer i com actuar en
aquell moment.

Aquesta obra, a part de
fer-nos passar una bona estona i poder participar-hi, ens ha fet
reflexionar que de vegades la forma de parlar als nostres pares, no
és l’adequada i també que hem de tractar bé els nostres
companys. Una altra qüestió que ens ha fet pensar és que si tenim
problemes , tant a l’ institut com a casa, el que no hem de fer és
fugir-ne sinó lluitar per aconseguir una solució.

Fiona Aranda, de 2n d’ESO A

Publicat dins de General | Deixa un comentari

Cadascú o cadascuna pot escollir el final

El dia 2 de març els
alumnes de 2n vàrem anar a CaixaForum, a veure un obra de teatre.

A l’ entrada els actors
ja ens van distribuir en diferents grups. Un cop dintre va començar
el teatre.

L’obra tractava sobre
una noia anomenada Rosa que tenia problemes a casa amb la seva mare,
sempre discutien. A l’escola també; a la pobra li feien
“bullying”, sobretot una noia de la seva classe que sempre se
n’aprofitava en qualsevol circumstància. Tan farta estava que un dia
va anar a un lloc allunyat de l’escola i de casa seva, ja que havia
quedat amb en Pol. Quan els dos s’ hi van trobar, ella li va
explicar els seus problemes i la seva idea d’escapar-se de casa
durant una temporada. En Pol no estava molt segur que fos una bona
idea d’ajudar-la, però al final va accedir. Un cop confirmada la
seva desaparició, la mare desesperada va trucar a la policia.

Fins aquí s’acaba l’obra
i cadascú o cadascuna pot escollir el final.

Durant tota l’obra, els
actors anaven fent petites actuacions on cada grup opinava i deia com
podien solucionar-se els problemes plantejats en aquell moment. Fins
i tot, alguns alumnes varen sortir a l’escenari al costat dels
actors, assessorant-los amb el que havien de fer i com actuar en
aquell moment.

Aquesta obra, a part de
fer-nos passar una bona estona i poder participar-hi, ens ha fet
reflexionar que de vegades la forma de parlar als nostres pares, no
és l’adequada i també que hem de tractar bé els nostres
companys. Una altra qüestió que ens ha fet pensar és que si tenim
problemes , tant a l’ institut com a casa, el que no hem de fer és
fugir-ne sinó lluitar per aconseguir una solució.

Fiona Aranda, de 2n d’ESO A

Publicat dins de General | Deixa un comentari