2n i 3r va al teatre Guasch
El passat divendres dia 25 de febrer, l’alumnat de 2n i de 3r d’ESO va assistir al teatre Guasch de Barcelona per veure una obra sobre el personatge pintoresc creat per Miguel de Cervantes: el Quixot.
Aquesta funció va durar poc més d’una hora i la va interpretar la companyia Teatre del Repartidor, de l’Hospitalet de Llobregat, que s’acomiadava de la seva estrella: l’intèrpret de Sancho Panza. Els actors van escenificar episodis de la obra cervantina, alguns molt coneguts, com l’aventura dels molins. Amb aquests episodis van fer un petit recorregut per tota la obra.
Tanmateix, desprès de la representació, van sortir els actors a escena i a la roda de preguntes ningú va dir res, fins que, el més atrevit dels presents va decidir aplaudir a aquells quatre actors que acabaven de representar una obra de teatre en una hora sobre un llibre de més de mil pàgines, iniciant una onada d’aplaudiments que va omplir el silenci de la sala.
Tot i els esforços de la companyia, els més crítics van sortir decebuts del teatre per la falta de decoració i la interpretació dels actors, mentre que els més alegres no paraven de riure de les escenes còmiques.
Si més no, aquesta obra va agradar als professors acompanyants, que no paraven de fer fotografies, com si fossin turistes a la Sagrada Família, ja que es podien fer dins la sala sense utilitzar el flash.
En definitiva, el Quixot és una obra que mereix la pena conèixer en profunditat, ja sigui anant al teatre, llegint el llibre o, fins i tot, veient la pel·lícula amb un bon bol de crispetes.
David López, 3r A

