EQUIPAMENT PER A L’EDICIÓ DE VÍDEO

Segons el tipus de vídeo, és recomanable comptar amb aquests elements:

  • Càmera: Si no es disposa d’una càmera digital, la càmera d’un dispositiu mòbil (telèfon o tablet) o la càmera web de l’ordinador poden ser suficients. Les lliçons, demostracions, entrevistes i testimonis són alguns tipus de vídeo que requereixen una càmera per filmar al docent o presentador.
  • Trípode: Resulta útil per mantenir la càmera en posició ferma si es filma a persones o es prenen escenes d’un lloc.
  • Micròfon: Per a aquells vídeos que requereixin gravacions de veu, es recomana un micròfon extern per obtenir una qualitat d’àudio òptima.
  • Programes de gravació i edició de vídeo: Si es tracta d’un tutorial d’ús d’un programa o una presentació de Prezi o PowerPoint, per exemple, serà necessari comptar amb un programa per gravar les pantalles de l’ordinador. Hi ha moltes alternatives tant de pagament com gratuïtes. Dins d’aquestes últimes, podem esmentar CamStudio, una eina de codi obert que permet gravar les pantalles de l’ordinador fàcilment.
  • Per a l’edició de vídeos també disposem d’un ventall interessant d’opcions de pagament i gratuïtes.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *