FEM EL DIARI DE LA LLUM D’UN DIA

AL   MATI   HEM    PREPARAT   EL   TRIPODE   PER  FER   LES   FOTOS    DEL   DIARI  DE   LA   LLUM   I   HEM   ENFOCAT   L’ESPAI   QUE   HAVIEM   TRIAT .

 

 

 

 

HEM FET  UNS  CARTELLS  PERQUE  NO  TOQUIN  EL  TRIPODE   I  AGAFEM  LA    LLISTA   DELS   NENS   I   NENES   QUE   HAN   D’ANAR   A   FER   FOTOS.    A   LA   LLISTA    APUNTEM    L’HORA   QUE   FEM   LA   FOTO.

(Text elaborat oralment en grup i escrit per la mestra. )

Autoria de les fotografies: nens i nenes de 1r

 

Publicat dins de Diari de la llum, Diari de la llum 1r, General, Primer | Deixa un comentari

Funcionarà amb aigua?

[vimeo]http://vimeo.com/58531538[/vimeo]

Publicat dins de El Molí de Bordils, General, Segon | 2 comentaris

Diari de la llum de 2n (GENER)

El mes de gener hi ha hagut bastants canvis en el cel i en el terra de la pista. Hem vist núvols grisos, blavosos i blanquinosos. D’altres dies eren ben clars amb un sol esplèndid i lluminós.

Clica aquí per veure les fotos grans.

Publicat dins de Diari de la llum, General, Segon | 2 comentaris

Diari de la llum (1r)

Volem fer un diari de la llum i les ombres i avui hem sortit al pati a buscar els espais on veiem ombres.

Hem marcat una ratlla al terra i quan hem tornat hem vist que l’ombra s’havia mogut.

“L’ombra es mou perquè el sol ha baixat?”

Entre tots hem decidit on posarem el trípode per fer fotos des del matí fins a la tarda per veure com es mouen les ombres. També ens fixarem com es mou el sol.

Publicat dins de Diari de la llum, Diari de la llum 1r, General, Primer | Deixa un comentari

Dibuixem el nostre molí

Aquests són alguns dels nostres dibuixos:

Publicat dins de El Molí de Bordils, Segon | Deixa un comentari

ESTEM CONSTRUINT UN MOLÍ D’AIGUA

Estem construint un molí d’aigua amb peces d’un joc de construccions que tenim a la classe.
Hem mirat uns vídeos que ens explicaven com funcionava el molí.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=0NXNqsL8FAw [/youtube]

Vam fer un esquema de com funcionava un molí i després de deures vam escriure el seu funcionament.

Quan acabem de construir-lo, el dibuixarem.





Publicat dins de Bordils, El Molí de Bordils, Segon | Deixa un comentari

Diari de la llum de 2n (DESEMBRE)

Continuem amb el nostre diari de la llum, fent una foto cada matí quan arribem a l’escola.

CLICA AQUÍ per veure totes les fotos grans.

Publicat dins de Diari de la llum, Segon | Deixa un comentari

Projecte de l’aigua BORDILS-MOITA

EL PRIMER TRIMESTRE HEM COMENÇAT EL PROJECTE BORDILS – MOITA PERQUÈ FAREM UN INTERCANVI AMB ELS NENS I NENES D’AQUESTA POBLACIÓ.
ELS PRIMERS DIES VAM PENSAR QUE ÉS EL QUE VOLÍEM SABER D’ELLS I QUINES EREN LES COSES QUE NOSALTRES ELS PODÍEM ENSENYAR.
DESPRÉS ENTRE TOTS HO VAM POSAR EN COMÚ.

Dimarts 8 d’octubre de 2012

Coses que podem explicar de Bordils:

– Que es va cremar el bosc.
– Que és la palanca i com funciona. Els recs i com és boteig.
– Abans el molí el feien servir per fer farina.
– L’Alzina Mileranària és important perquè és vella i ha viscut mil anys. Arbres bordilencs i altres arbres importants. Els arbres monumentals.
– Els Refugis.
– Com es va construir l’església.
– L’escola.
– El parc del Cementiri.
– Les inundacions.
– Can Xapa.
– Els carrers de Bordils.
– La Canova.
– L’ajuntament.
– El safareig.
– El riu Ter.
– Sèquia vinyals.
– El cementiri.
– Les matrícules.
– Correus.

ENTRE TOTS VAM ESCRIURE UN LLISTAT AMB DIFERENTS LLOCS DE L’ESCOLA I DEL POBLE QUE PODIEM FOTOGRAFIAR PER ENSENYAR ALS NENS DE MOITA.
PER PRESENTAR-NOS VAM DECIDIR QUE ENS ENS FARÍEM UNA FOTOGRAFIA AL REFUGI. ABANS D’ANAR VAM ESTAR PARLANT SOBRE LES COSES QUE SABÍEM DELS REFUGIS

Els refugis

Un refugi és com un túnel que té un forat sota terra.
Quan hi ha guerra les persones s’amaguen i els avions deixen 2 o 3 bombes i després se’n van i després les persones poden tornar a sortir.

Perquè a Bordils hi ha refugis? Perquè Bordils era un poble que hi tiraven moltes bombes.
A Bordils i Celrà hi havia una pista, un camp d’aviació.

Què és un camp d’aviació? És com una pista on aterren avions. Els avions enemics tiren bombes per trencar i destruir-ho tot.

DE TOTES LES COSES QUE PODIEM EXPLICAR I ESTUDIAR DEL POBLE VAM TRIAR EL SISTEMA D’AIGÜES DE BORDILS. A CASA ENS VAN AJUDAR I ENS VAN DONAR MOLTA INFORMACIÓ QUE DESPRÉS A CLASSE VAM POSAR EN COMÚ.

AMB TOTA LA INFORMACIÓ ELABOREM UN MURAL AMB EL GRUP DE LA TAULA SOBRE LA PALANCA, EL TORRENT, LA SÈQUIA VINYALS I EL MOLÍ: QUÈ ÉS, COM ÉS, ON ESTÀ, UNA MICA D’HISTÒRIA, …

 

I DESPRÉS ENS PREPAREM PER FER UNA EXPOSICIÓ ORAL A LA CLASSE.

UN COP FETA L’EXPOSICIÓ PER AMPLIAR LA INFORMACIÓ VAM PENSAR EN VISITAR LA SÈQUIA, EL MOLÍ, EL TORRENT I LA PALANCA.

VAM PENSAR QUÈ MÉS VOLÍEM SABER I VAM BUSCAR EL RECORREGUT A L’ORDINADOR.

BUSQUEM AL DICCIONARI LA DESCRIPCIO DE RIU, RIERA, SÈQUIA I TORRENT I A CASA PENSEM LES DIFERENCIES QUE HI HA ENTRE ELLS. A LA CLASSE HO POSEM EN COMÚ.

ENS HA VINGUT A VISITAR LA ROSER, LA MOLINERA. PER AIXÒ ENS PENSEM PREGUNTES PER PODER FER-LI EL DIA DE  L’ENTREVISTA.

Publicat dins de El Molí de Bordils, General | Deixa un comentari

Poema amb instruments

A les classes de música, els nens i nenes de 1r i 2n vam buscar quins instruments quedarien bé per acompanyar el poema de Josep Carner.

“A l’arbre hi ha una fulla
que està ja a punt de caure,
i l’últim raig del dia, que ho sap,
encara la daura.”

Josep Carner

Amb les fotos d’arbres de l’escola i el poble a la tardor, hem fet aquest vídeo:

Publicat dins de Música, Poesia, Primer, Segon | Deixa un comentari

EGAGRÒPILES

Ens  van  visitar  els  Agents Forestals  per explicar-nos  la feina  que fan en el  bosc.

Al bosc es troben un munt de restes  que deixen els animals: nius  d’ocell, plomes, pinyes rossegades, trampes, i fins i tot vàrem tenir la sort de veure com alliberaven un xoriguer i un estor.

Hem estat observant, tocant, i descobrint les EGAGRÒPILES.

Què és una egagròpila? És  una bola que vomiten  les aus rapinyaires (mussol, òliba, xibeca,…)   amb  restes d’ óssos, plomes, llavors… que no han pogut digerir.

Amb  escuradents aguantem l’egagròpila  i amb  la  pinça hem  agafat  els  ossets  i  hem  anat  apartant  la  brutícia de les egagròpiles.

 

Tots  els  óssos estan barrejats. Hem  tret  els  óssos  i  els  hem  classificat.

Hem  descobert diferents  ossos  de  rosegadors: fèmur, costelles, cranis, mandíbules i  es  veuen  les  dents. També hem  trobat  unes  larves  i  tiges  de plantes.

(El text ha estat escrit per la mestra a partir de les aportacions dels nens i nenes de 1r)
Publicat dins de General, Primer | Deixa un comentari