Projecte de l’aigua BORDILS-MOITA

EL PRIMER TRIMESTRE HEM COMENÇAT EL PROJECTE BORDILS – MOITA PERQUÈ FAREM UN INTERCANVI AMB ELS NENS I NENES D’AQUESTA POBLACIÓ.
ELS PRIMERS DIES VAM PENSAR QUE ÉS EL QUE VOLÍEM SABER D’ELLS I QUINES EREN LES COSES QUE NOSALTRES ELS PODÍEM ENSENYAR.
DESPRÉS ENTRE TOTS HO VAM POSAR EN COMÚ.

Dimarts 8 d’octubre de 2012

Coses que podem explicar de Bordils:

– Que es va cremar el bosc.
– Que és la palanca i com funciona. Els recs i com és boteig.
– Abans el molí el feien servir per fer farina.
– L’Alzina Mileranària és important perquè és vella i ha viscut mil anys. Arbres bordilencs i altres arbres importants. Els arbres monumentals.
– Els Refugis.
– Com es va construir l’església.
– L’escola.
– El parc del Cementiri.
– Les inundacions.
– Can Xapa.
– Els carrers de Bordils.
– La Canova.
– L’ajuntament.
– El safareig.
– El riu Ter.
– Sèquia vinyals.
– El cementiri.
– Les matrícules.
– Correus.

ENTRE TOTS VAM ESCRIURE UN LLISTAT AMB DIFERENTS LLOCS DE L’ESCOLA I DEL POBLE QUE PODIEM FOTOGRAFIAR PER ENSENYAR ALS NENS DE MOITA.
PER PRESENTAR-NOS VAM DECIDIR QUE ENS ENS FARÍEM UNA FOTOGRAFIA AL REFUGI. ABANS D’ANAR VAM ESTAR PARLANT SOBRE LES COSES QUE SABÍEM DELS REFUGIS

Els refugis

Un refugi és com un túnel que té un forat sota terra.
Quan hi ha guerra les persones s’amaguen i els avions deixen 2 o 3 bombes i després se’n van i després les persones poden tornar a sortir.

Perquè a Bordils hi ha refugis? Perquè Bordils era un poble que hi tiraven moltes bombes.
A Bordils i Celrà hi havia una pista, un camp d’aviació.

Què és un camp d’aviació? És com una pista on aterren avions. Els avions enemics tiren bombes per trencar i destruir-ho tot.

DE TOTES LES COSES QUE PODIEM EXPLICAR I ESTUDIAR DEL POBLE VAM TRIAR EL SISTEMA D’AIGÜES DE BORDILS. A CASA ENS VAN AJUDAR I ENS VAN DONAR MOLTA INFORMACIÓ QUE DESPRÉS A CLASSE VAM POSAR EN COMÚ.

AMB TOTA LA INFORMACIÓ ELABOREM UN MURAL AMB EL GRUP DE LA TAULA SOBRE LA PALANCA, EL TORRENT, LA SÈQUIA VINYALS I EL MOLÍ: QUÈ ÉS, COM ÉS, ON ESTÀ, UNA MICA D’HISTÒRIA, …

I DESPRÉS ENS PREPAREM PER FER UNA EXPOSICIÓ ORAL A LA CLASSE.

UN COP FETA L’EXPOSICIÓ PER AMPLIAR LA INFORMACIÓ VAM PENSAR EN VISITAR LA SÈQUIA, EL MOLÍ, EL TORRENT I LA PALANCA.

VAM PENSAR QUÈ MÉS VOLÍEM SABER I VAM BUSCAR EL RECORREGUT A L’ORDINADOR.

BUSQUEM AL DICCIONARI LA DESCRIPCIO DE RIU, RIERA, SÈQUIA I TORRENT I A CASA PENSEM LES DIFERENCIES QUE HI HA ENTRE ELLS. A LA CLASSE HO POSEM EN COMÚ.

ENS HA VINGUT A VISITAR LA ROSER, LA MOLINERA. PER AIXÒ ENS PENSEM PREGUNTES PER PODER FER-LI EL DIA DE  L’ENTREVISTA.

Aquest article ha estat publicat en El Molí de Bordils, General. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.