A la Festa de l’escola, a més de participar en el jocs i veure les obres de teatre, es podran veure els films de 1r “Bosc cremat” i el film de 1r i 2n “Salom el caminant”.
A la Festa de l’escola, a més de participar en el jocs i veure les obres de teatre, es podran veure els films de 1r “Bosc cremat” i el film de 1r i 2n “Salom el caminant”.
Aquests dies estem molt enfeinats acabant el muntatge de la peça sobre el Molí.
Quan van venir les mestres de Moita(Portugal) a visitar la nostra escola, vam començar a ordenar i enganxar les fotos (que havíem triat abans) en una tira de cartolina. Aquest ordre serà el que després utilitzarem per anar col·locant les imatges al programa Première per fer el nostre vídeo final.
Cada grup va fer les fotos d’una part de la sortida: Recorregut d’anada, Exterior Molí, Interior Molí i Recorregut de tornada. El primer que fan els nens de cada grup és posar totes les fotos que vam triar, impreses i retallades al mig de la taula per poder-les veure tots bé. Les classifiquem, n’escullim les millors i si cal treure’n alguna, la descartem. Decidim en quin ordre les col·locarem i una vegada decidit, les anem encolant a la tira de cartolina una darrera l’altra. En un full, els nens que fan de secretari apunten l’ordre de la foto i la descripció del que hi ha a la foto: FOTO 1: façana del molí – FOTO 2: porta d’entrada – FOTO 3: Voltes – FOTO 4: Moles…
Un altre dia, llegim i revisem l’ordre en que vam col·locar les fotos i en un full, cada nen escriu les idees, imatges, records i sensacions de cada una de les fotos.
Cada nen llegeix als seus companys les propostes de paraules, frases o petits textos que acompanyaran a cada una de les fotos i entre tots ho revisem per escriure bé totes les paraules, perquè s’entengui bé i busquem paraules boniques perquè no es repeteixin sempre les mateixes. Alguns textos són més descriptius, d’altres més poètics o imaginatius. Després d’escoltar totes les propostes del grup, decidim quines són més encertades o ens agraden més per cada una de les fotos.
En altres sessions acabem de completar el text que acompanyarà les fotos del nostre vídeo.
Ara que ja hem acabat d’escriure tot el text només ens faltarà posar les fotos ordenades al programa Première, repartir el text de les fotos i gravar-los amb la veu dels nens del grup, i finalment col·locar les gravacions de veu sota les imatges per fer el vídeo. Això ho farem la propera setmana i ja tindrem la nostra peça acabada!
Dilluns 27 de maig al matí farem el teatre de 2n i aquest és el nostre cartell:
Aquest any hem gravat amb vídeo un dels últims assajos i ho vam mirar a la classe per adonar-nos del que hem de millorar: el volum de la veu, silenci darrera l’escenari, expressió del cos, …
Cançó “No existe”:
Dansa de les ombres:
Ja fa dies que vam començar a preparar el teatre:
Amb el regle fem marques de 4cm amb un retolador als papers blaus.
Tallem les tires de 4 cm que hem marcat abans.
Ara cosim les tires de paper a la tela blava.
Pintem les ampolles de plàstic de colors: verd, groc i negre.
Fem els primers assajos llegint el text que hem escrit al projector.
Passem a l’ordinador la llista de roba i complements que necessitem per cada personatge. Després marquem amb un permanent de color vistós tot el que diu el nostre personatge.
I ara tothom a estudiar-s’ho bé a casa per anar fent els assajos!
Hem trobat aquesta pel·lícula en blanc i negre i ens ha agradat molt el ball que fan els esquelets! L’aprendrem pel nostre teatre!
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=h03QBNVwX8Q[/youtube]
Els nens de 1r estem provant de fer monstres amb ombres i amb escaiola.
Vam agafar material i vam fer formes com aranyes, dracs i un ratpanat. Ens vam repartir la feina i vam començar a fer ombres amb les mans.
Amb cartolina negra vam fer un dibuix, el vam retallar i vam fer les ombres amb el retroprojector.
També hem provat de fer monstres amb paper de diari i amb pasta de guix, d’escaiola, però encara no ens ha sortit bé.
Estem aprenent aquesta cançó d’un incendi:
I també el principi de la cançó “L’Empordà se’ns crema” d’en Miquel Abras i Cesk Freixas:
Estem aprenent cançons de por pel teatre:
Aquest matí hem anat a la biblioteca a fer un cop d’ull els llibres que tindrem demà a les parades. Els hem pogut mirar, fullejar i decidir quin ens quedarem demà.