Ja fa dies que vam començar a escriure els diàlegs del teatre. Ens vam posar per grups de personatges i cadascú escrivia el que volia dir.
Els hem revisat, completat i per fi l’hem acabat.
I ara, començarem a assajar!
Ja fa dies que vam començar a escriure els diàlegs del teatre. Ens vam posar per grups de personatges i cadascú escrivia el que volia dir.
Els hem revisat, completat i per fi l’hem acabat.
I ara, començarem a assajar!
Els dies 8 i 9 d’abril van venir les mestre de Moita que es diuen Silvia, Celeste i Tresa.
Els nens de 1r els vam explicar que hem fet el diari de la llum al llarg d’un dia, les petjades del passat als carrers i les cases del poble, hem buscat horitzons de Bordils. Els sons. La mirada de l’entorn. Dibuixem els recorreguts. I ens queda acabar la peça del bosc cremat.
Els nens de 2n els vam ensenyar fotos de la sortida del molí, de la sortida als refugis, els vam explicar que farem una peça sobre el molí.
Elles han contestat les nostres preguntes i ens han explicat el que fan a l’escola.
Després vam fer una sortida fotogràfica per representar el poema que estem treballant: Salom el Caminant de Salvador Espriu.
Aquest any pel Bufet Lliure, els nens i nenes de 1r hem fet mandonguilles a l’aroma de tomata!
Voleu veure com les vam fer?
Salar la carn picada.Trencar i batre els ous.
Picar all i julivert molt petit
Engrunar el pa sec amb llet
Barrajar i amassar tots els ingredients
Comencem a fer les mandonguilles!
(Escrit fet pels alumnes seguint l’etapa evolutiva de l’escriptura)
Per fi va arribar el gran dia! Després d’investigar i estudiar el molí de Bordils tant de temps, vam fer una Sortida Fotogràfica.
Cada taula s’encarregava de fotografiar un tram de la sortida: recorregut d’anada, el molí per fora, el molí per dins i el recorregut de tornada.
Quan vam arribar allà vam estar molt concentrats per dibuixar el molí.
Per tornar no vam passar pel mateix camí, vam passar pel torrent que encara tenia una mica d’aigua. Va ser una sortida molt emocionant!
Amb totes les fotos que vam fer, hem fet una selecció i estem preparant una peça audiovisual.
“Quan vam arribar em vaig ficar el davantal i el barret i em vaig assentar a la cadira. Després jo i la Lia vam començar a tallar meló i pernil. Ens va venir molta gana!
Mentrestant l’Aleix tallava fuet i l’Arnau i en Braima tallaven formatge. La meva taula parlava de que el menjar era molt bo. I després d’enfilar i enfilar, vam acabar.
Vam fer pati i ens va tocar anar a buscar el menjar últims.
I quan vaig veure tantes delícies se’m va fer la boca aigua!”
_____________________________________________________________
“Quan hem arribat a l’escola ens hem assentat i després hem començat a tallar els ingredients per fer els pinxos, hem enfilat els ingredients i hem fet tres classes de pinxos. Al cap d’una estona hem ficat les taules fora i hem repartit els plats, els gots i els coberts. Després hem anat al pati i al cap d’un rato ens hem posat a la fila perquè cadascun agafi lo que vulgui del primer plat, després el segon plat. Quan hem acabat de menjar hem posat els plats i els coberts a rentar i vam sortir al pati a jugar. Quan hem tornat a la classe hem mirat una pel·lícula i quan s’ha acabat hem començat les vacances de Setmana Santa.”
L’últim dia del 2n trimestre fem el Bufet Lliure.
Aquest any, després de buscar, pensar i repensar diferents maneres per fer-lo, aquests són els nostres cartells:
Bon profit!
La columna vertebral
La columna vertebral te molts ossos amb noms diferents: lumbars, dursals,…Els nervis passen per dins la columna vertebral. Els sistema nervios cunecta a tot el cos. En cada vertebra hi ha un muscle .Si tens un accident molt fort a la columna vertebral i et toca els nervis pot ser que no puguis moure alguna part del cos.
El crani
L’Enrique treballa fent massatges en el cos, son massatges sacrocraneals. Ha dit que ens fiquesim les mans al cap per notar si es mouen els ossus del crani.
Em fet un massatge amb parella i em notat que els ossus del crani es mouan. A dins del crani hi ha un liquid per protegir el cervell. El cervell fa que es mogui tot al cos, el mana. Si vols moura una cama o un braç el cervell mana als nervis.
Quina concentracio, quin silenci.
(Escrit fet pels alumnes seguint l’etapa evolutiva de l’escriptura).
Estem investigant com és el nostre cos i per entendre-ho millor, aquest matí hem obert un conill per observar com era per dins.
Hem descobert els pulmons, els tubs de la tràquea i l’esòfag, les costelles, el cor, els ronyons, l’esquena dorsal, etc…
Tràquea
Pulmons, fetge i cor
Ronyons (amb una agulla dins el tub o conducte)
Pulmons i tub que arriba des de la boca
Els ulls
La mandíbula
Més endavant explicarem més coses.
Un dia a l’hora del pati uns quants nens van construir un rellotge de sol i van fer unes quantes fotos per ensenyar-ho als seus companys. Entre tots vam mirar les fotos i vam pensar que podíem investigar con funciona el rellotge de sol al llarg d’un dia.
Vam preparar el trípode i la càmera de bon matí i cada hora en punt anàvem a fer una foto.
A l’hora d’analitzar les fotos hem tret aquestes conclusions:
– en alguns moments els arbres ens tapaven el sol que arribava al rellotge i no marcava l’hora,
– quan els núvols tapaven el sol, no podíem veure l’hora,
– només van marcar al terra les 9 i faltava marcar la resta d’hores del dia
– en algunes fotos apareixen les nostres ombres i els peus.
– hem deduït per les fotos i les ombres que la terra es mou i per això va canviant l’ombra del rellotge.
Hem decidit que buscarem un lloc millor per fer el rellotge de sol i ho tornarem a repetir un altre cop.
Podeu veure també l’article que han publicat els nens de P3 quan van venir a veure el nostre rellotge clicant aquí o a la foto.
Hem estat tot el dia caçant llum, ombres, núvols,…ha estat molt emocionant!
Amb les fotos totes seguides es veu com van canviant les ombres i el moviment dels núvols al llarg del dia: