Els trens escoltem música!!

Hola a tothom:

    Us volem dir que a nosaltres ens agrada molt la música.Aquest dies estem escoltant “El ballet dels pollets a la seva closca“,és molt divertit!….A veure si reconeixeu al gat!,si voleu ,ja us ajudarem nosaltres a casa.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=FFIk9f1b7Is[/youtube]

Castanyada digit@l

Donat que aquesta és la setmana de la castanyada, hem aprofitat per treballar aquesta festa tradicional amb els petits de  P4 a l’aula d’informàtica. Hem explicat el conte de La Castanyera i hem fet unes activitats relacionades. A casa també el podeu sentir i fer les activitats si cliqueu a la imatge. Endavant!!

Un microoscopi!

Conversa registrada dilluns dia 17/10/11 amb el grup blau
E: què és un microscopi?
Martina: és per veure coses molt petites
Hugo: és per veure l’estrella fugaç i la lluna
Carles: però la lluna és grandiosa.
Hugo: per poder veure-la de més a prop.
Víctor: també serveix per veure microbis que són molt petits.
E: i què són els microbis?
Víctor: doncs una cosa que es posa el cos i et fa trobar malament.
Hugo: però hi ha microbis que són bons.
Víctor: sí, els que e tan al cos són bons i de color blau perquè jo tinc una peli que ho explica.
Hugo: però els microbis també estan a les pomes
Estel (hem aclarit que es tracta de les vitamines que també són molt importants pel nostre cos)
Mario: amb el microscopi podem veure coses que no es veuen sense res.
Martina: com es polls perquè són tant petits que no es poden veure.
Esther: podem mirar una cosa molt petita
Max León: per veure una cosa petita més mitjaneta.
Conversa registrada dilluns dia 24/10/11 amb el grup taronja
E: què és un microscopi?
David: és una cosa por donde ves.
E: que pots veure?
David: tot el paisatge
Guim: és per mirar les coses que estan molt petites i per veure-les més grans.
Roger: és per mirar els planetes.
Natalia: i també per mirar les estrelles perquè estan molt a dalt.
Lluis Miquel: és per mirar molt lluny on estan les coses més petites
Aina: per mirar les coses minipeques i que casi no les veus i les mires per microscopi.
David: també si t’estires a l’herba pots mirar el cel amb el microscopi.
Natalia: per veure les formigues perquè són molt petites
Roger: és per mirar les coses que es veuen de lluny
Judit R.: és per mirar un altre planeta on hi hagi coses petites.

Després de conversar una mica hem parlat de la diferència entre un microscopi i un telescopi. Hem comentat que la paraula microscopi ens dona pistes del seu ús. Hem buscat que vol dir la paraula “micro” i hem vist que vol dir petit i “scopi” vol dir observar. Per tant, hem arribat a la conclusió que el microscopi serveix per poder veure i observar coses molt petites.
Hem observat una pota de mosca, un tros de pell de ceba i un trosset de cotó. Després hem buscat imatges d’una mosca, d’una ceba i de la planta del cotó per veure la part de la mostra que hem observat pel microscopi. Hem aprofitat que la Natalia havia portat unes petxines i també n’hem observat la part de darrera que tenien alguna coseta enganxada.

<a href="“>

El món de les lletres.

A la classe dels Sioux tenim uns calaixets amb lletres. Cada calaixet només deixa entrar la lletra que està escrita a la porta i que fa un determinat so. aaa… rrrr…. bbb… Dintre de casa no volen estar barrejades però de vegades se’n van a passejar, comencen a sortir lletres, i més lletres i més lletres… i la taula plena de lletres!! Z H I L R M T O N B U E V Ñ J F A Y C X S Z D G P…
Lletres que es desendrecen, lletres que ordenades formen noms. Voleu saber que fem?? (podeu aprofitar por llegir els noms amb els vostres fills. Poc a poc els anem aprenent!) Tingueu paciència si veieu noms que no acaben d’estar bé. Penseu que no és fàcil fer-ho a la primera: buscar les lletres, posar-les en el ordre correcte, etc.. però cada vegada ho fem millor. Ells proven i el més important és que els hi agrada. Fins i tot, s’animen a fer també els noms dels companys.
I ara un joc pels pares… qui endevina aquests noms? T I N O A N A , X U I S O , C A S I J S E . quin desordre!! si els endreceu us seran ben coneguts. 🙂 Petons!!

Els amics i la família: els grans tresors…

Fa dies que estem treballant què és un tresor per a nosaltres, i vam considerar que no només els tresors han de ser materials, sinó que les persones que ens envolten, també ho son. Aquí teniu uns dibuixos que us mostraran quins son els tresors pels vostres nens i nenes.

GAMID: LA NEKANE, EL JOAN I L’ÒSCAR.
LAURA: LA CRISTINA I LA MARTA.
JÚLIA F.: LA JÚLIA, LA IRENE, LA JUDIT V., LA HOUDA I LA CRISTINA.
NEKANE: LA NÚRIA, L’ALAN, LA MAMA, EL PAPA I JO.
JÚLIA J.: EL JORDI, LA MAMA, LA TIETA I JO.
JOSUA: L’IAN, EL PAPA, LA MAMA I JO.
MaRIO: EL PAPA, L’AVRIL, L’ALIS, LA MAMA I JO.
MARTINA: GUILLEM, L’ALEX COSÍ, L’ALBERTO I LA CAROL.
ÒSCAR: EL BRUNO, L’ÒSCAR I LA MARE.
MAR: LA MARTA, LA CARLA, LA LLUM, LA TIETA, EL TIET, LA CRISTINA, L’IVET, L’ANDREA, EL PAPA I LA MAMA.
CLÀUDIA: LA HOUDA, LA JUDIT V. I JO.
JOAN: LA MARTA, LA CRISTINA I JO.
IRENE: LA JÚLIA J., LA CRISTINA, LA MARTA PETITA I JO.
ONA: LA JÚLIA J. I LA MARTINA.
BRUNO: LA MAMI I L’ÒSCAR.
JUDIT V.: LA NEKANE, LA JUDIT V., LA CLÀUDIA, LA JÚLIA F.
HOUDA: LA MARTA, LA CRISTINA I LA CLÀUDIA.
IAN: EL BRUNO, L’AIMAR I L’ÒSCAR
MARTÍ: L’ANIOL, LA NEKANE, L’ÀLEX I JO
JUDIT P.: L’IZAN I JO.
ÀLEX: LA NEKANE, EL MARTÍ, LA NÚRIA, L’ANA, EL BRUNO, LA IRENE I JO.
DALMAU: LA MEVA FAMÍLIA, LA MEVA MARE EL MEU PARE I EL MEU GERMÀ.
ELOI: LA MEVA FAMÍLIA, ELS MEUS PARES, EL MEU GERMÀ I LA MEVA GOSSA TONA.

La “Psico” a la nostra escola.

Us volem fer arribar un petit tastet del que fan a l’aula de psico els vostres fills i filles.

La pràctica psicomotriu a la nostra escola apunta al desenvolupament psíquic de l’infant per la via corporal. Mitjançant una educació viscuda que proposa utilitzar el moviment com a mitjà de l’aprenentatge.
Aquesta pràctica és una via per comprendre el que expressa l’infant sobre el seu món interior. Treballem a partir del plaer sensori-motriu com a factor afavoridor de la unitat corporal , el procés de simbolització i l’accés a la representació. La nostra pràctica intenta afavorir l’expressió de totes les potencialitats motrius, afectives, cognoscitives i relacionals de l’infant.

Bé, no m’enrotllo més i us passo unes fotillos del alumnes de P5. Més endavant ampliarem aquest apartat amb més informacions sobre la “psico” a la nostra escola i més fotografies d’altres grups.
Salutacions!

<a href="“>

OBSERVEM

OBSERVEM AL FOTOGRAFIA I LA COMENTEM

CONVERSA DE LA FOTOGRAFIA ( GRUP BLAU )
Ana: que veiem en aquesta foto?
Cristian: Es un indi que esta a la canoa mirant el cel.
Jan: esta demanant la pluja.
I perquè?
Jan: perquè volen agafar aigua per beure.
Erika: No, esta fent la dansa del sol o la pluja en el barco.
Jan. A la canoa.
Jan. Veig també els collarets.
Gemma: es un indi, i esta a la canoa amb aigua.
Cristian: va sense roba.
Jan. Tenen mig roba i mig que no tenen roba.
Marcel: mira al cel i li diu que plogui.
Jan: Est en el riu, perquè on viuen no hi ha mar.
Martina: hi ha herba en el riu, darrera de la canoa.
Segur que això és herba, algú pensa que sigui una altre cosa?
Gemma: si es herba pels peixos.
Jan. Pot ser estan pescant.
Erika. Si, pescant peixos per menjar.
Laia E: jo veig que té una ploma.
Adam. Jo veig molta aigua i la ploma també.
Joana: He vist branques a la canoa.
Segur que són branques?
Tots: si, creiem que si.
Cristian. Es un pla per nadar i moure la canoa.
Jan. Si rems.
Mireu a veure si s’assembla a les banyes d’aquest animal ( busquem per internet la imatge d’un cérvol )
Tots: és un cérvol, porta un cérvol a la canoa.
Aaron: es per menjar.
Pol: porta una llança, arcs i fletxes a l’esquena.
Adam: ara cortarà el cérvol per a comer amb tota la tribu.
I que penseu que és això? ( el reflexa de l’aigua)
Cristian: es veu lo mateix que hi ha adalt.
Martina: es veu la canoa.
Joana: es la ombra que fa el riu.
Jan. Pot ser això ho fan els peixos.
Cristian; no crec.
Això ho tindríem que investigar, pot ser un altre dia ho podem intentar.
Adam: en una piscina.
Gemma: o anem al mar.
Erika: o al riu.
Un altre dia ho investigarem ara anem a fer un dibuix d’allò que hem vist a la foto.

CONVERSA SOBRE LA FOTO DE L’INDI ( GRUP TARONJA )
Que hi veiem en aquesta fotografia?
Guillem: esta demanant que plogui.
Mireia: va en una canoa.
Roger: demana que plogui perquè necessita pluja es molt important.
I perquè?
Roger: perquè els hi agrada la pluja.
Laia F: i han de fer la dansa de la pluja.
Mireia: mira al cel perquè li demanen al cel que plogui.
Tots: si.
Ivet: a la canoa porta branques.
Mireia: per fer el tòtem
Erik: Mira a baix es veu el mateix que a dalt, es perquè l’aigua brilla.
Lola: No, es perquè l’aigua es transparent.
Guillem. Només es veu aquí.
I al mar no es pot veure?
Guillem: no perquè fa onades.
Erik: això blanc crec que és un tipi petit, i branques.
Segur que són branques, pot ser una altre cosa?
Mirem tots per internet una foto d’un cérvol i comparem les seves banyes amb les “ branques”
Guillem: porta un cérvol! L’ha caçat per menjar.
Tots: si.
Molt bé, deixem la conversa aquí i anem a fer un dibuix sobre allò que més us ha agradat de la foto.

Llet, colorant i sabó, què passa?

Aquesta setmana els siouxs hem provat l’experiment que va fer P5 els primers díes d’escola. Sabíem que necessitàvem llet, colorant líquid, bastonets de cotó fluix i sabó per rentar els plats, així que un cop ho teníem tot ens vam posar mans a l’obra. Una mica de llet en un plat, unes gotetes de colorant, un bastonet ben impregnat de sabó i…. magia!! Les gotes de color es movien fugint el sabó. I si posavem el bastonet just al mig la pintura s’obria fent un cercle. Podeu provar-ho a casa, és ben fàcil! A nosaltres ens va agradar molt i vam estar una estona encuriosits provant fins que al final, de tant remenar, els colors anaven perdent força i tot quedava de color gris. Voleu veure les fotos?

El tresor amagat: el MICROSCOPI

Fa una setmana, va arribar a la nostra classe una bústia molt interessant. Dins hi havia una carta d’un pirata! Ens deia que si volíem aconseguir el tresor, havíem de seguir les pistes. I així ho vam fer, vam anar seguint-les, fins que vam arribar a les escales del pati dels grans. En allà, ben amagada vam acabar de trobar la darrera pista,i deia: el tresor esta amagat a la nostra classe.
La majoria dels nens/es es van “enfadar” una mica, perquè, com es que el pirata ens havia fet donar tanta volta, quan el tresor estava amagat a la classe? És una mica bromista aquest pirata…
Vam pensar que pot ser havia estat la Marta qui ens havia amagat el tresor, i li vam anar a preguntar, però ella no havia fet res. Quan vam pujar a l’aula, el tresor estava amagat…al lavabo!
Vam trobar un MICROSCOPI!!!

i………QUÈ ÉS UN MICROSCOPI?

Això va passar fa uns quants dies, i ahir divendres vam descobrir exactament per a què servia… A la caixa del microscopi hi havia unes mostres, i una d’elles era una pota de mosca! Al principi quan ho vam veure, vam pensar què podia ser: un pèl d’animal, una pestanya, un pèl de persona, un pèl d’un tigre però de la ratlla negra…finalment, i mirant-ho pel microscopi vam veure que era una pota de mosca! Els microscopi fa més grans les coses petites. I la vam dibuixar. Mireu, mireu!

Tenim un dubte, a veure si algú de voslatres ens el pot solucionar…sabeu com es diu aquest “bitxo”? ens l’hem trobat al pati, i no sabem quin insecte és. Ens podeu ajudar?

De el microscopi