Estem treballant els números d’una manera especial. La Cristina ens va fer adonar que té una llista especial a la classe , es diu “llista d’assistència de l’alumnat”. Aquests som nosaltres!!! Cada nen i nena, en aquesta llista té un número, i estem ordenats per ordre de l’abecedari.
Cadascú ha escrit el seu número de la llista en un paper, i després l’hem ordenat al terra.
I amb aquesta filera de números, ens hem ordenat, ens hem numerat, i ens hem inventat un joc. Contem de 2 en 2, i anem saltant contant de dos en dos , després de tres en tres, de quatre en quatre i fins de 5 en 5!! Aquesta activitat ens ha servit per continuar treballant amb més números!
I després, amb mig grup, mentre l’altre era am el Xavi a informàtica. Hem començat a parlar de com havia de ser el nostre vaixell. Perquè no se si ho sabeu….VOLEM FER UN VAIXELL PIRATA!
Ja fa temps que anem ruminat, però ara ja estem començant a pensar com ha de ser. Primer hem buscat per Internet com es un vaixell pirata i les seves mides. Hem trobat un que s’assembla molt a un de pirates, i hem vist que fa 30 metres de llarg. Això quan és? Algú ha tingut una idea, anar a demanar als nens més gran alguna cosa per mesurar….i la Olalla , la mestra de la classe dels vampirs ens ha donat cintes mètriques per tots. De moment hem mesurat amb la nostra cinta mètrica d’un metre, coses de la classe, i després les hem pintat. Ara ja sabem què és un metre. I la pregunta és: quant és 30 metres? Què fa 30 metres a l’escola? Podem fer un vaixell de veritat de 30 metres de llargada?
Totes aquestes preguntes les anirem resolent, és el nostre següent projecte: fer un vaixell pirata!