Aquesta setmana tots els cursos hem preparat una presentació per la resta de classes. El resultat ha estat molt maco per la gran varietat de presentacions: des de cançons, endevinalles, reflexions, pictogrames etc.
Gaudiu del video.
Aquesta setmana tots els cursos hem preparat una presentació per la resta de classes. El resultat ha estat molt maco per la gran varietat de presentacions: des de cançons, endevinalles, reflexions, pictogrames etc.
Gaudiu del video.
Ja fa dies que vam començar a rumiar com podíem fer un conte. El nostre conte. Primer vam fer una pluja d’idees: volem que surti una illa, uns pirates, tresors, un bosc, un pirata dolent…
Després ens vam inventar la història, i quan ja la vam tenir, ens vam posar a fer d’escriptors i dibuixants. Per parelles, vam fer les il•lustracions, i després cada parella s’encarregava d’escriure un fragment de conte.
Aquest és el resultat. Estem tan contens i satisfets que hem tingut una idea, farem una llista, i cada dia un nen/a de la classe s’emportarà el conte a casa, i el tornarà a l’endemà. Així el podreu veure a casa tranquil•lament.
Hem treballat de valent, i ens ho hem passat molt bé fent-ho!
Esteu preparats? Els conte es titula….ELS PIRATES BROMISTES…
Ja ha arribat la castanyada i durant aquesta setmana els nens i nenes d’educació infantil tenim pensat fer moltes activitats!
El dimecres fem panellets per convidar a tota la família, estan boníssims! Mireu, mireu com tenim les mans a la massa!
Dijous hem fet el tastet de les fruites de la tardor, les hem observat, manipulat i finalment qui ha volgut las ha tastat, estaven boníssimes.
A la tarda els nens i nenes de primària ens conviden a una exposició dels tallers de la tardor i a la representació de 3 contes, ha estat d’allò més divertit.
Ha arribat el gran dia, és divendres i avui fem la festa de la castanyada a l’escola. Menjarem castanyes, ballarem cançons populars de la tardor amb tots els nens i nenes de l’escola i veurem a les senyores castanyeres, i això no acaba aquí, a la tarda més!gaudirem de la festa de la tardor menjant coques amb els pares i els mestres!
Ha estat una gran setmana, ara toca descansar! Bon pont a tothom i fins dimecres!
Els alumnes d’Educació infantil hem fet uns quants panellets… aviat els tastareu, però de moment, mireu què tenim per aqui!
Hola a tothom:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=FFIk9f1b7Is[/youtube]
Donat que aquesta és la setmana de la castanyada, hem aprofitat per treballar aquesta festa tradicional amb els petits de P4 a l’aula d’informàtica. Hem explicat el conte de La Castanyera i hem fet unes activitats relacionades. A casa també el podeu sentir i fer les activitats si cliqueu a la imatge. Endavant!!
Conversa registrada dilluns dia 17/10/11 amb el grup blau
E: què és un microscopi?
Martina: és per veure coses molt petites
Hugo: és per veure l’estrella fugaç i la lluna
Carles: però la lluna és grandiosa.
Hugo: per poder veure-la de més a prop.
Víctor: també serveix per veure microbis que són molt petits.
E: i què són els microbis?
Víctor: doncs una cosa que es posa el cos i et fa trobar malament.
Hugo: però hi ha microbis que són bons.
Víctor: sí, els que e tan al cos són bons i de color blau perquè jo tinc una peli que ho explica.
Hugo: però els microbis també estan a les pomes
Estel (hem aclarit que es tracta de les vitamines que també són molt importants pel nostre cos)
Mario: amb el microscopi podem veure coses que no es veuen sense res.
Martina: com es polls perquè són tant petits que no es poden veure.
Esther: podem mirar una cosa molt petita
Max León: per veure una cosa petita més mitjaneta.
Conversa registrada dilluns dia 24/10/11 amb el grup taronja
E: què és un microscopi?
David: és una cosa por donde ves.
E: que pots veure?
David: tot el paisatge
Guim: és per mirar les coses que estan molt petites i per veure-les més grans.
Roger: és per mirar els planetes.
Natalia: i també per mirar les estrelles perquè estan molt a dalt.
Lluis Miquel: és per mirar molt lluny on estan les coses més petites
Aina: per mirar les coses minipeques i que casi no les veus i les mires per microscopi.
David: també si t’estires a l’herba pots mirar el cel amb el microscopi.
Natalia: per veure les formigues perquè són molt petites
Roger: és per mirar les coses que es veuen de lluny
Judit R.: és per mirar un altre planeta on hi hagi coses petites.
Després de conversar una mica hem parlat de la diferència entre un microscopi i un telescopi. Hem comentat que la paraula microscopi ens dona pistes del seu ús. Hem buscat que vol dir la paraula “micro” i hem vist que vol dir petit i “scopi” vol dir observar. Per tant, hem arribat a la conclusió que el microscopi serveix per poder veure i observar coses molt petites.
Hem observat una pota de mosca, un tros de pell de ceba i un trosset de cotó. Després hem buscat imatges d’una mosca, d’una ceba i de la planta del cotó per veure la part de la mostra que hem observat pel microscopi. Hem aprofitat que la Natalia havia portat unes petxines i també n’hem observat la part de darrera que tenien alguna coseta enganxada.
<a href="“>
A la classe dels Sioux tenim uns calaixets amb lletres. Cada calaixet només deixa entrar la lletra que està escrita a la porta i que fa un determinat so. aaa… rrrr…. bbb… Dintre de casa no volen estar barrejades però de vegades se’n van a passejar, comencen a sortir lletres, i més lletres i més lletres… i la taula plena de lletres!! Z H I L R M T O N B U E V Ñ J F A Y C X S Z D G P…
Lletres que es desendrecen, lletres que ordenades formen noms. Voleu saber que fem?? (podeu aprofitar por llegir els noms amb els vostres fills. Poc a poc els anem aprenent!) Tingueu paciència si veieu noms que no acaben d’estar bé. Penseu que no és fàcil fer-ho a la primera: buscar les lletres, posar-les en el ordre correcte, etc.. però cada vegada ho fem millor. Ells proven i el més important és que els hi agrada. Fins i tot, s’animen a fer també els noms dels companys.
I ara un joc pels pares… qui endevina aquests noms? T I N O A N A , X U I S O , C A S I J S E . quin desordre!! si els endreceu us seran ben coneguts. 🙂 Petons!!
Fa dies que estem treballant què és un tresor per a nosaltres, i vam considerar que no només els tresors han de ser materials, sinó que les persones que ens envolten, també ho son. Aquí teniu uns dibuixos que us mostraran quins son els tresors pels vostres nens i nenes.
GAMID: LA NEKANE, EL JOAN I L’ÒSCAR.
LAURA: LA CRISTINA I LA MARTA.
JÚLIA F.: LA JÚLIA, LA IRENE, LA JUDIT V., LA HOUDA I LA CRISTINA.
NEKANE: LA NÚRIA, L’ALAN, LA MAMA, EL PAPA I JO.
JÚLIA J.: EL JORDI, LA MAMA, LA TIETA I JO.
JOSUA: L’IAN, EL PAPA, LA MAMA I JO.
MaRIO: EL PAPA, L’AVRIL, L’ALIS, LA MAMA I JO.
MARTINA: GUILLEM, L’ALEX COSÍ, L’ALBERTO I LA CAROL.
ÒSCAR: EL BRUNO, L’ÒSCAR I LA MARE.
MAR: LA MARTA, LA CARLA, LA LLUM, LA TIETA, EL TIET, LA CRISTINA, L’IVET, L’ANDREA, EL PAPA I LA MAMA.
CLÀUDIA: LA HOUDA, LA JUDIT V. I JO.
JOAN: LA MARTA, LA CRISTINA I JO.
IRENE: LA JÚLIA J., LA CRISTINA, LA MARTA PETITA I JO.
ONA: LA JÚLIA J. I LA MARTINA.
BRUNO: LA MAMI I L’ÒSCAR.
JUDIT V.: LA NEKANE, LA JUDIT V., LA CLÀUDIA, LA JÚLIA F.
HOUDA: LA MARTA, LA CRISTINA I LA CLÀUDIA.
IAN: EL BRUNO, L’AIMAR I L’ÒSCAR
MARTÍ: L’ANIOL, LA NEKANE, L’ÀLEX I JO
JUDIT P.: L’IZAN I JO.
ÀLEX: LA NEKANE, EL MARTÍ, LA NÚRIA, L’ANA, EL BRUNO, LA IRENE I JO.
DALMAU: LA MEVA FAMÍLIA, LA MEVA MARE EL MEU PARE I EL MEU GERMÀ.
ELOI: LA MEVA FAMÍLIA, ELS MEUS PARES, EL MEU GERMÀ I LA MEVA GOSSA TONA.
Us volem fer arribar un petit tastet del que fan a l’aula de psico els vostres fills i filles.
La pràctica psicomotriu a la nostra escola apunta al desenvolupament psíquic de l’infant per la via corporal. Mitjançant una educació viscuda que proposa utilitzar el moviment com a mitjà de l’aprenentatge.
Aquesta pràctica és una via per comprendre el que expressa l’infant sobre el seu món interior. Treballem a partir del plaer sensori-motriu com a factor afavoridor de la unitat corporal , el procés de simbolització i l’accés a la representació. La nostra pràctica intenta afavorir l’expressió de totes les potencialitats motrius, afectives, cognoscitives i relacionals de l’infant.
Bé, no m’enrotllo més i us passo unes fotillos del alumnes de P5. Més endavant ampliarem aquest apartat amb més informacions sobre la “psico” a la nostra escola i més fotografies d’altres grups.
Salutacions!
<a href="“>