Una bona comprensió passa per una lectura atenta i reflexiva. Andrés Calero.

L’Andrés Calero torna a posar al seu lloc web una entrada MOLT INTERESSANT amb molts punts de contacte amb l’Impuls de la Lectura i l’Ensenyament explícit de les estratègies d’ensenyament aprenentatge.

D’una lectura atenta i reflexiva, com ell mateix demana a l’entrada, surten idees enriquidores que ens poden ajudar en la nostra tasca amb l’alumnat i el foment de la seva competència lectora….

Idees que emergeixen de la lectura:

– “…Su excesivo empeño en los procesos de decodificación les consume capacidad cognitiva para centrarse en el significado de dichas palabras”.

– “…hay que revolucionar los procedimientos clásicos de enseñanza de la lectura.”

– “…Resaltar la importancia teórica de enseñar a estos alumnos (…) procesos de pensamiento estratégicos, para que aprendan a supervisar y controlar la comprensión.

– “…Llevar a cabo una práctica de modelado inicial…” (per part del docent).

– “…que aprendan a utilizar de un modo voluntario y reflexivo estrategias que les hagan conscientes de que la comprensión del texto debe buscarse y darse simultáneamente a la lectura…”

Aquestes són només algunes de les idees que defensa l’Andrés Calero des de l’enfocament metacognitiu  que defensa al seu bloc i que té, per tant, molts punts de coincidència amb l’ILEC (Impuls de la Lectura) del Departament d’Ensenyament.

Val la pena fer-ne una lectura acurada… Podeu trobar-la seguint aquest enllaç.