Estem migrant el bloc i podeu notar algunes errades.
Disculpeu les molèsties.
Estem migrant el bloc i podeu notar algunes errades.
Disculpeu les molèsties.
L’Andrés Calero torna a posar al seu lloc web una entrada MOLT INTERESSANT amb molts punts de contacte amb l’Impuls de la Lectura i l’Ensenyament explícit de les estratègies d’ensenyament aprenentatge.
D’una lectura atenta i reflexiva, com ell mateix demana a l’entrada, surten idees enriquidores que ens poden ajudar en la nostra tasca amb l’alumnat i el foment de la seva competència lectora….
Idees que emergeixen de la lectura:
– “…Su excesivo empeño en los procesos de decodificación les consume capacidad cognitiva para centrarse en el significado de dichas palabras”.
– “…hay que revolucionar los procedimientos clásicos de enseñanza de la lectura.”
– “…Resaltar la importancia teórica de enseñar a estos alumnos (…) procesos de pensamiento estratégicos, para que aprendan a supervisar y controlar la comprensión.“
– “…Llevar a cabo una práctica de modelado inicial…” (per part del docent).
– “…que aprendan a utilizar de un modo voluntario y reflexivo estrategias que les hagan conscientes de que la comprensión del texto debe buscarse y darse simultáneamente a la lectura…”
Aquestes són només algunes de les idees que defensa l’Andrés Calero des de l’enfocament metacognitiu que defensa al seu bloc i que té, per tant, molts punts de coincidència amb l’ILEC (Impuls de la Lectura) del Departament d’Ensenyament.
Val la pena fer-ne una lectura acurada… Podeu trobar-la seguint aquest enllaç.
Uns assessors i assessores del Baix han fet una presentació per a un claustre d’un Institut on, a partir dels materials institucionals que està creant el Departament d’Ensenyament, recorden els elements principals que marquen les línies d’actuació de l’Impuls de la Lectura (ILEC).
Feu-li una ullada perquè pot ser transferible, sense dubte, a altres claustres de centres docents amb les modificacions oportunes (el podeu descarregar des de slideshare sense problemes).
Moltes gràcies a les assessores que ho han fet possible.
Aprofitant la celebració ara fa uns dies des de Google del 540 aniversari del naixement de Nicolàs Copèrnic volem fer-nos ressó d’una entrada que Felipe Zayas va escriure al seu bloc “darle a la lengua” el 17 de gener, on parla de la necessitat de realitzar un “giro copernicano a la enseñanza de la lengua”.
Té plena cabuda dins d’aquest bloc perquè, malgrat la concisió de l’entrada, diu coses que estan en plena sintonia amb el que estem treballant amb els centres ILEC (Impuls de la Lectura) del Departament d’Ensenyament.
Ràpida lectura, però molt encertada i clara, amb un final lapidari:
“…como todo giro copernicano, significa una revolución. Y ya sabemos cuáles son los costes de las revoluciones y el destino de los revolucionarios.
Así que sigamos permitiendo al sol girar gozoso alrededor de la tierra.”
Recordeu que, a més d’aquest bloc, tenim un SCOOP o filtre d’activitats, recursos, idees, ressenyes… sobre Competència lectora que us poden ser molt útils.
Podeu accedir des de la part dreta del bloc o seguint aquest enllaç