Concurs de lectura amb veu alta

CONCURS DE LECTURA EN VEU ALTA

Què s’ha de fer ?

Llegir en veu alta les lectures proposades, que es gravaran a l’ordinador a traves d’un micròfon.

Totes les lectures tindran un minut de duració en el moment del concurs.

Entreneu-vos a casa , a la classe o a la biblioteca ( 13h dimarts o dijous)

Podeu practicar per parelles

Cal llegir molt en veu alta per a tenir una bona lectura…

MÈRITS:

Puntúa que la lectura sigui….

EXPRESSIVA,

UNA BONA DICCIó

LA RAPIDESA lectora SUFICIENT , APROPIADA A CADA CAS.

Reglament

Apuntar-se a la biblioteca o a classe

Triar una de les 6 lectures proposades (català o castellà ) o 1 d’angles.

Recollir la copia de la lectura a la biblioteca

Els dies de concurs seran els dies del 30 al 27 de març i 14 a 17 d’abril , a l’hora del pati.

El dia previst han de venir a fer la gravació per al concurs a la biblioteca.

La nota serà la mitjana entre expressivitat, claredat de dicció i velocitat adequada

LECTURES

Nº1 català poema : Mª Mar Bonet : Me n’aniré de casa

Nª 2 : català descripció : Josep Pla , Begur.

Nª 3 català diàleg: Llegendes del Canigó, el cavaller de Tip.

Nª 4 : Castellà poema: Bécquer : cendal flotante…

Nº 5 : Castellà diàleg: Isaac Asimov, las lunas de Starr

Nº 6 : Castellà descripció: Peñas arriba, el perro Canelo

Nº 7 : Angles: a determinar

Nº8 Frances : Le Petit Prince

PREMIS:

Pels 4 primers guanyadors de cada grup Disc amb els poemes cantants Pels primers guanyadors/es de cada grup un llibre molt maco.

******************************************************

Ara estem fent el concurs. S’han apuntat molts noi i noies ; a mida que passa el temps en venen mes: i es que veuen els amcis llegir i perden la por.

El concurs consisteix en triar d’entre 6 lectures (3 de català i 3 de castella) o be 1 en angles, frances o alemany. Un cop escollida se li envia a casa en email o se li fa una copia, a fi de practicar la bona lectura pel concurs.

El moment senyalat ve una professora d’aquella espcialitat , a fer de tribunal. Previament s’ha parlat i organitzat per departaments.

El noi/a llegeix davant l’ordinador 1 min, que queda gravat. El camí es :programes-> accesoris-> entreteniments-> gravar sons. Guardar la gravacio en acabar.

******************

S’ha acabat el cocurs de lectura en veu alta.

Han participat 52 alumnes i 3 que no s’han presentat.

22 de castellà

14 fr frances

13 d’anglès

3 de català

alemany va decidir que no estaven preparats

Es mes del doble del curs passat. S’ha de donar les gràcies al professsorat de llengües, que n’ha fet molta publicitat i ho ha utilitzat com un estímul en les seves classes. A més de practicar a casa han practicat la pronunciació a la classe . Alguns d’aqueststos cursos havien fet com un pre-concurs a l’aula, de manera que només s’han triat els que tenien millor pronunciació. Es el cas de francès que, a més , son alumnes de primer any i tenen un nivell molt bo.

Per St Jordi es repartiran els premis, que seran llibres i discos.

***************************

Per St Jordi vendrem llibres de segona ma a 1 €.

********************

Es va fer un calaix de 35 € .Era a 1€ el llibre. Amb això en tenim per anar pagant premis de la jornada. Però el més important és que els nens ja no rebutgen els llibres de segona ma , com la primera vegada. Inclusiu trovaben be comprar llibres de segona ma , el dia del llibre , per la seva familia.

********************

ANECDOTA

Un noi de primer va comentar tot empipat: -“Mira seño! yo para recibir de premio una antigualla , un libro del 2001 , ni participio ! ” referint-se al concurs de lectura en veu alta. S’ens va acudir respondre:

-“Ah no ! si  Juli Cesar, a La Guerra de les Gàlies, cada any treu els personantges que tenen poc èxit, n’afegeix d’altres, arregla el resultat final de la guerra… actualitza, actualitza… ” La resta de nens es tronxaven de riure però ell no captava. Encongint les espatlles, amb cara de circunstancies, va afegir: “Ah, bueno,!… si es así…! “

Així que la Guerra de les Gàlies es va actulitzant anualment ? ens hem parat a pensar el valor de la cosa clàssica ? l’escriptor quan acaba el llibre acaba la feina. Ja ha parlat. I el seu missatge por resistir secles i mil.lenis, en mols casos. I per molt que es re-imprimeixi, no s’afegeix ni una paraula de més. En tot cas es re-interpreta a la llum de nous coneixaments , però bona part del valor que té , es que, en el fons, és immutable.

Alguns dels nostres alumnes només valoren la tecnologia. Si no és el més IN del més In , tecnològicament parlant…per a què dimonis ha de servir?

*******

Deixa un comentari